Вчительська спільнота презентувала нові стандарти проведення гендерночутливих STEM-уроків

16 грудня у Києві відбулася Всеукраїнська Конференція для вчительської спільноти “Кращі гендерночутливі STEM-уроки: як викладати”. 20 вчителів та вчительок STEM-предметів презентували найкращі ...

Додано:
CSRUkraine

_DSC4191_web
Вчительська спільнота презентувала нові стандарти проведення гендерночутливих STEM-уроків

16 грудня у Києві відбулася Всеукраїнська Конференція для вчительської спільноти “Кращі гендерночутливі STEM-уроки: як викладати”. 20 вчителів та вчительок STEM-предметів презентували найкращі методики проведення уроків математики, фізики, хімії, інформатики, технологій, астрономії, географії біології та іноземних мов у школах. Захід відбувся в рамках Всеукраїнського Конкурсу “Кращий STEM-урок”. Організатори: CSR Ukraine, експертна організація Центр “Розвиток КСВ”, UNFPA, Фонд ООН у галузі народонаселення спільно з Міністерством освіти і науки України. 

Всеукраїнський конкурс “Кращий STEM-урок” тривав з вересня по грудень 2019 року з метою допомогти вчителям популяризувати STEM-освіту та мотивувати дівчат на рівні з хлопцями до вивчення STEM-предметів. 

“Другий рік поспіль ми спільно з UNFPA, Фондом ООН у галузі народонаселення організовуємо Всеукраїнський конкурс “Кращий STEM-урок. Це неймовірна ініціатива, яка дає можливість вчительській спільноті не лише змінювати підхід до викладання, а ділитися своїм досвідом і знаннями з іншими. Ми прагнемо, щоб розроблені уроки розвивали у дітей навички 21 століття. STEM – це не просто фізика і математика, це інтеграція дисциплін, які розвивають креативність,  дослідницькі навички, командну роботу та заохочують до вивчення науки і технологій”,розповідає Марина Саприкіна, керівниця Центру “Розвиток КСВ.

До участі в конкурсі було подано 245 індивідуальних та командних уроків від вчительської спільноти з різних регіонів України. Автори та авторки 20-ти кращих гендерночутливих STEM-уроків презентували свої розробки на фіналі конкурсу та позмагалися за грошову винагороду у розмірі 5 000 гривень. Серед представлених вчительських ініціатив: інтегровані STEM-уроки з викладання іноземних мов та природничих предметів за допомогою VR та AR-технологій, моделювання LEGO-конструкторів, розробка лепбука з хімії, екологічні та астрономічні уроки-дослідження Сонячної системи, SТЕАМ-проєкт «Виготовлення гейзерів для ванни» та інші. 

Експертне журі оцінювали представлені уроки за декількома критеріями: актуальність обраної теми, креативність, інноваційність, використання обладнання та гендерна чутливість. Про важливість гендерної чутливості в шкільній освіті наголосила Наталія Кошовська, програмна аналітикиня UNFPA, Фонду ООН у галузі народонаселення:На жаль, сучасний світ далекий від ідеалу рівних прав і можливостей для жінок. В Україні лише 20% жінок представлені у Парламенті, приблизна така ж кількість дівчат в IT-сфері. Через такі ініціативи, як конкурс “Кращий STEM-урок”, Хакатони для вчительської спільноти та різні навчальні заходи ми хочемо дати дівчатам можливість проявити себе та бути більш економічно захищеними”. 

В результаті, було обрано авторів/ок 5-ти найкращих STEM-уроків, кожен з яких отримав грошову винагороду у розмірі 5 тисяч гривень. Серед переможців: Шаповалова Олена та Ковальова Олена (м. Краматорськ) з розробкою інтегрованого  STEM-уроку з математики та інформатики “Хмарочоси Світу”. Мета – показати ученицям та учням практичну спрямованість математичних знань та сприяти подоланню гендерних стереотипів у сфері архітектури та науково-технічних професіях; Пахомов Юрій (м. Івано-Франківськ), Лепбук “Таємниці води” технологією доповненою реальності; Киянець Зоя (м. Київ), STEM-заняття “НАУКА НА КУХНІ – KITCHEN SCIENCE” – інтегрований урок англійської мови з біологією та хімією, що має на меті побороти стереотип, що місце жінки на кухні, та на рівні залучити дівчат і хлопців до виконання завдань; Петрів Ірина (м. Тернопіль), експериментальний STEM-урок “Зорова сенсорна система людини”, що розиває у школярів критичне мислення, екологічну грамотність, вміння працювати в команді та аналізувати результати; Найдьон Наталія та Безперстова Людмила (Полтавська обл.), STEM-урок “Створення і дослідження системи стеження за сонцем”, що має на меті зацікавити дівчат до STEM-спеціальностей, зокрема до енергетики. 

_DSC4190_web

У рамках конференції, вчителі та вчительки взяли участь у майстер-класі про права вчителя від Фонду Максима Степанова, презентації буклетів про професії у гірничодобувній сфері від компанії “Метінвест” та ознайомилися з результатами цьогорічних Хакатонів. З розробленими проєктами під час Хакатонів можна ознайомитися на сайті.

Переглянути запис онлайн-трансляції фінальної конференції можна за посиланням. Кращі гендерночутливі STEM-уроки 2019 року також будуть доступні на онлайн-платформі https://stem-lesson.info/krashhi-stem-uroki-2018-i-2019/ для всіх вчителів/ок задля поширення кращих прикладів проведення STEM-уроків.

____________

Всеукраїнський Конкурс “Кращий STEM-урок” – це інноваційний підхід до впровадження нових стандартів гендерно чутливого викладання STEM-уроків. Вперше Конкурс проводився у 2018 році. Вчителі з різних регіонів України запропонували розробку 329 індивідуальних та командних уроків. До фіналу було обрано 40 найкращих ініціатив, націлених на гендерно-чутливий підхід до викладання, застосування креативних та трендових методів у навчанні. Трансляцію з обрання переможців можна переглянути за посиланням https://youtu.be/_qGQU0Y2HVw, https://youtu.be/YEl21ZKjrpI.

CSR Ukraine, Центр «Розвиток КСВ» – експертна організація в Україні, що об’єднує понад 40 великих компаній, спільно з якими вже десять років просуває принципи сталого ведення бізнесу та соціальної відповідальності, реалізує власні соціальні проекти, надає консультації, проводить семінари та тренінги з КСВ питань та звітів як для приватних компаній, так і для державних органів влади. Є національним партнером CSREurope (Брюсель, Бельгія) і Всесвітньої бізнес-ради зі сталого розвитку (Женева, Швейцарія). www.csr-ukraine.org

UNFPA, Фонд ООН у галузі народонаселення – є провідною агенцією ООН, яка зосереджує свою роботу у сфері гендерної рівності, репродуктивного здоров’я та розбудови потенціалу молоді. Спільно з партнерами ми працюємо у 150 країнах та територіях світу, а з 1997 року і в Україні для утвердження рівності, подолання гендерних стереотипів, посилення можливостей жінок, рівномірного розподілу домашніх обов’язків та залучення чоловіків у виховання дітей. З 2015 року спільно з Міністерством соціальної політики України впроваджується кампанія «Щастя в 4 руки». Більше інформації про UNFPA та нашу роботу в Україні: www.ukraine.unfpa.org. Стежте за діяльністю UNFPA у Twitter та Facebook.


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

У ліцеї на Сумщині з’явилася модернізована система вентиляції, що забезпечує комфортні умови для навчання

В Україні представили унікальний посібник для молодіжних центрів

Козелецька громада пише стратегію розвитку за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»

Планування розвитку територіальної громади

У Чорнобаївській громаді на Херсонщині буде реалізовано 4 проєкти, запропоновані мешканцями

Новий безоплатний курс про терапевтичне письмо від Ірени Карпи