В Україні стартував проект із підвищення ґендерної чутливості медіа

Починаючи з лютого 2017 року Волинський прес-клуб у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» Інтерньюс Нетворк ...

гендер
В Україні стартував проект із підвищення ґендерної чутливості медіа

Починаючи з лютого 2017 року Волинський прес-клуб у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки програми «У-Медіа» Інтерньюс Нетворк працюватиме над виявленням рівня ґендерної чутливості регіональних медіа та формуванням недискримінаційного медіа-простору і суспільства загалом.

Проект передбачає проведення ґендерного моніторингу журналістських матеріалів, медіа-кав’ярень і конкурсу журналістських матеріалів на ґендерну тематику. Він є логічним продовженням реалізованого прес-клубом та Гендерним центром ще в 2013 році проекту «Ґендерна абетка для волинських медіа». Тоді першими в Україні ми започаткували цікаву і нестандартну методику роботи з журналістами ґендерні медіа-кав’ярні, а підсумком стало видання посібника «Ґендерна абетка для українських медіа», який умістив у себе всю основну інформацію на ґендерну тематику.

rivnist

Ілюстрація з посібника «Ґендерна абетка для українських медіа»

Перший медіа-моніторинг триватиме впродовж лютого й охоплює всі області України, крім окупованих Луганської, Донецької та АР Крим. У кожній із них аналізу підлягають публікації 10 друкованих та інтернет-видань, у яких експерти відстежують кількість жінок і чоловіків, про яких пишуть і які дають коментарі з певного питання, наявність стереотипних образів і сексизму в журналістських матеріалах та ілюстраціях, а також вживання фемінітивів на позначення посади / виду діяльності  жінок. Другий медіа-моніторинг відбудеться орієнтовно в серпні-вересні 2017 р.

Результати лютневого моніторингу будуть оприлюднені в березні. Згідно з ними буде обрано 6 міст, у яких відбудуться ґендерні медіа-кав’ярні на найбільш актуальні теми – сексизм, ґендерні стереотипи, ґендерна редакційна політика у медіа. Водночас буде оголошено конкурс журналістських матеріалів на ґендерну тематику, а найкращі матеріали ввійдуть в тематичний альманах.

Чому це важливо?

Суспільство, в якому існує дискримінація за ознакою статі, не може успішно розвиватися. У контексті подій на Сході України ця тема ще більш актуалізується, адже жінки ще й досі складають невидимий батальйон. І хоча, за останніми даними, у Збройних силах України служить 17 тисяч жінок, у нас продовжують вітати із Днем захисника, тобто за замовчуванням шану віддають чоловікам, а жінкам традиційно відводиться роль берегині, в кращому випадку – волонтерки.

Згідно ґендерного моніторингу, який провели експерти Інституту масової інформації в 10 областях України, питання ґендерної збалансованості в журналістиці продовжує бути актуальним: експертами і героїнями матеріалів є в середньому 30% жінок.

Медіа виконують не лише інформативну, а й світоглядну функцію, тож рівень їх ґендерної чутливості сприятиме формуванню недискримінаційного суспільства, в якому основою взаємин є гідність і права людини.

____________

Інформацію про реалізацію проекту читайте на сайті Волинського прес-клубу у рубриці «Ґендер і медіа», сторінці організації в мережі Facebook, а також на інформаційних майданчиках партнерів проекту.


Тематика публікації:            

Останні публікації цього розділу:

Відчуття безпеки та інструменти впливу на його поліпшення: результати апробації у трьох громадах

Впровадження принципів сталого розвитку в Україні поки на початковій стадії, але головне – це залучати громади

На Хмельниччині провели дослідження розвитку соціального підприємництва у регіоні

Молодь Ріпкинської, Городнянської та Менської громад вчились впливати на життя своїх громад

Опитування громадських організацій від Представництва ЄС в Україні

У Городнянській громаді визначали сильні сторони та можливості для розвитку