В Татарбунарах навчались впроваджувати дружнє до дітей правосуддя

Протягом 14 та 15 липня 2020 року в м. Татарбунари представники адвокатури, пробації, суду, поліції, міської ради, системи безоплатної правової допомоги, соціальних служб та громадські активісти ...

1170
В Татарбунарах навчались впроваджувати дружнє до дітей правосуддя
Протягом 14 та 15 липня 2020 року в м. Татарбунари представники адвокатури, пробації, суду, поліції, міської ради, системи безоплатної правової допомоги, соціальних служб та громадські активісти вивчали особливості правосуддя, дружнього до дітей. За результатами дводенного тренінгу «Як створити в громаді дружнє до дітей правосуддя?» було попередньо узгоджено місцевий протокол взаємодії, роботу мультидисциплінарної команди для роботи з дітьми, а також відкриття на базі Координаційного офісу безпеки «зеленої кімнати» для нетравматичної роботи з неповнолітніми. 

У навчанні, яке було організовано Координаційним офісом безпеки, взяв участь 21 учасник з місцевих державних органів, місцевого самоврядування, а також громадські активісти. Серед учасників і учасниць були, зокрема, представники адвокатури, пробації, суду, поліції, міської ради, системи безоплатної правової допомоги, соціальних служб. Більшість фахівців мали у своєму професійному досвіді історії роботи з дітьми і всі відмітили, що це особлива категорія людей, до яких необхідний свій підхід. Тобто система правосуддя повинна бути дружньою до дитини – відповідати її вікові, швидко працювати, бути дбайливою, адаптованою і спрямованою на задоволення потреб і реалізацію прав дитини.

Навчання було проведено в два блоки. Протягом першого дня тренінгу, були розглянуті питання процесуальних прав неповнолітніх та система правосуддя, дружнього до дитини (міжнародні стандарти та українське законодавство). Було зосереджено увагу на основних принципах щодо правосуддя, дружнього для дітей: участь, найкращі інтереси дитини, гідність, захист від дискримінації, верховенство права. Також розглянуто основні елементи правосуддя, дружнього до дітей – зокрема, інформація та консультації, захист приватного та сімейного життя, безпека (спеціальні профілактичні заходи), підготовка фахівців, багатопрофільний підхід, позбавлення волі.

 

Залучаючи до дискусії фахівців відповідних підрозділів, було розглянуто основні елементи дружнього до дітей правосуддя до судового розгляду та спілкування з поліцією, під час та після судового розгляду. Більш детально при цьому зупинились на стадії судового розгляду – зокрема, доступу до суду та судового процесу, юридичних послугах та представництві, правах бути почутою і висловлювати свої думки, уникнення невиправданих затримок та організації провадження і середовища, дружніх до дітей.

Протягом другого дня тренінгу, учасники працювали над практичним впровадженням інструментів дружнього до дитини правосуддя безпосередньо в своїй громаді. Зокрема, обговорювали методику «зеленої кімнати» для нетравматичної роботи з неповнолітніми, а також роботу мультидисциплінарної команди для роботи з дітьми. Ідея створення «зеленої кімнати» в м. Татарбунари для створення безпечного комфортного простору для роботи з дітьми була натхненно зустрінута учасниками тренінгу. Представники різних державних органів одразу стали висловлюватись, як «зелена кімната» може зробити їх роботу більш ефективною та дружньою до дитини.

Учасниками та учасницями навчання також були обговорені процесуальні нюанси використання «зеленої кімнати», оскільки одна з її функцій – це допит/опитування дитини у рамках судових процесів або досудового розслідування. Під час практичної роботи у групах учасники мали можливість обговорити перспективу запровадження «зеленої кімнати» на базі Координаційного офісу безпеки. Зокрема, основним питанням стало, для кого та яких дій може використовуватись «зелена кімната»? При цьому була озвучена думка, що цей безпечний простір може бути корисним не тільки для дітей, але і для інших вразливих верств населення, наприклад, потерпілих від домашнього насильства. Інші питання теж викликали жваве обговорення: Хто з представників громади та державних органів може бути дотичним до діяльності «зеленої кімнати»? Яким чином синхронізувати роботу «зеленої кімнати» з діючим законодавством? Які можуть бути складнощі при налагодженні роботи кімнати і як їх подолати?

Таким чином, головним результатом навчально-практичної програми «Як створити в громаді дружнє до дітей правосуддя?» стало обговорення та попереднє узгодження місцевого протоколу взаємодії в громаді та роботи мультидисциплінарної команди для роботи з дітьми, а також відкриття на базі Координаційного офісу безпеки «зеленої кімнати» для нетравматичної роботи з неповнолітніми. Також з боку Татарбунарської міської ради було отримано схвалення пропозиції про майбутнє включення до штатного розпису виконавчого комітету психолога та соціального педагога, які зможуть працювати на базі створеної «зеленої кімнати». 

Нагадаємо, на початку липня 2020 року представники Громадського центру правосуддя спільно з партнерськими організаціями продовжили надання соціально-психологічної підтримки клієнтам пробації та правового захисту сільським жителям у віддалених громадах.

Захід проведено в рамках діяльності Координаційного офісу безпеки в м. Татарбунари, яка впроваджується Одеською обласною організацією ВГО «Комітет виборців України», за фінансової підтримки Європейського Союзу через International Alert у партнерстві з Thomson Media.


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Клуб Добродіїв шукає менторів/ок для участі в проекті підтримки підлітків

"Майбутнє конкурентоспроможності Європи" та його уроки для євроінтеграції України

Рейтинг інституційної спроможності відновлення малих і середніх громад до 150 тис. мешканців на прикладі Дніпропетровської області (пілот)

Кодимська громада розпочала розробку стратегії розвитку

Зимноводівська громада: спільний пошук рішень для розвитку

Будувати спільноту в часи війни: як партисипативний театр змінює громади в Україні