В Татарбунарах активісти навчились впливати на міський бюджет

Протягом 9 та 10 листопада в місті Татарбунари вперше пройшло практичне навчання для місцевих активістів з питань місцевих бюджетів - «Школа бюджетної грамотності та участі». Протягом навчання 20 ...

995f95bd99f90e2a4701aab25fa4c056
В Татарбунарах активісти навчились впливати на міський бюджет

Протягом 9 та 10 листопада в місті Татарбунари вперше пройшло практичне навчання для місцевих активістів з питань місцевих бюджетів – «Школа бюджетної грамотності та участі». Протягом навчання 20 місцевих активістів не лише прийняли участь в тренінгу, але і долучились до практичної роботи під час вуличної акції «Впливай на бюджет свого міста!». В ході акції, більше 200 містян отримали інформацію з місцевих бюджетів, також було зібрано понад 50 бюджетних пропозицій. Бюджетні пропозиції, які стосувалися міської влади, 13 листопада були скеровані до Татарбунарської міської ради для врахування в бюджеті громади на 2019 рік.  

Девізом «Школи бюджетної грамотності та участі» було обрано «Розуміння-Участь-Контроль» (розуміти бюджети; знати як можна здійснювати різні форми участі в бюджетному процесі; здійснювати громадський контроль щодо прийняття, виконання та звітування місцевого бюджету). В перший день навчальної програми, 9 листопада, для місцевих активістів міста Татарбунари в приміщенні районної бібліотеки відбувся тренінг з базових питань бюджетів місцевих громад.

Залучена тренерка Громадського партнерства «За прозорі місцеві бюджети!» Світлана Гудь навчала активістів таким питанням: Для чого громадянам знати про бюджет громади?; Бюджетний процес та його етапи; Які способи залучення громадян до всіх етапів бюджетного процесу?; E-Data та Prozorro як джерела отримання інформації про використання бюджетних коштів для громадських активістів; Що собою представляє візуалізований бюджет громади, «Розумне місто», Портал відкритих даних?; «Бюджет для громадян» як простий та корисний інструмент подачі інформації про використання бюджетних коштів; Що таке громадський бюджет (бюджет участі)?

Окрім теоретичних питань та законодавчих норм, тренерка поділилась з учасниками великим практичним досвідом роботи партнерства «За прозорі місцеві бюджети!» з місцевими бюджетами в малих громадах різних регіонів України. Учасників навчання тематика місцевих бюджетів дуже зацікавила і мотивувала до практичних дій. Так, пані Ірину зацікавили питання стосовно порядку формування бюджету участі та напрямків його використання. Пані Світлана поставила питання стосовно прийняття у місті бюджету участі для будівництва дитячих майданчиків для дітей із ознаками інвалідності. Учасниця Школи пані Катерина зупинилася на питанні залучення громадян в бюджетному процесі. Вона вважає, що кожен з мешканців міста має право приймати участь у формування міського бюджету на усіх його етапах. Більше всього потрібен контроль на стадії виконання бюджету та його використання. Це дасть можливість громаді міста взяти на себе відповідальність за правильне використання міських коштів та запобіганню зловживань у цій сфері.

Після тренінгової частини навчання та проведення необхідної підготовки, 10 листопада учасники Школи прийняли участь в практичній частині – вуличній акції «Впливай на бюджет свого міста!». Метою проведення такої акції було інформування представників місцевої громади з базових питань місцевих бюджетів; залучення представників місцевої громади до участі в бюджетному процесі (збір «бюджетних пропозицій» з метою їх обробки та подальшої передачі місцевій владі); створення інформаційного приводу для привернення уваги до проблем місцевих бюджетів та впливу на місцеву владу з метою врахування висловлених бюджетних пропозицій від мешканців громади.

На привокзальній площі, розташованій у безпосередній близькості до міського ринку протягом дня більше 200 містян отримали усні консультації та роз’яснення стосовно місцевих бюджетів, а також просвітницьку поліграфічну продукцію з бюджетних питань. Більше 50 жителів міста заповнили форму бюджетної пропозиції до бюджету міста Татарбунари на 2019 рік. Так, пані Ірина запропонувала передбачити у бюджеті міста грошові кошти для придбання контейнерів для роздільного збору сміття. Пан Олександр, пан Геннадій та багато інших звернули увагу на те, що протягом останніх років на перехресті вулиць Горького та В.Тура  скоєно багато дорожньо-транспортних пригод. Тому вони запропонували міській раді у межах своєї компетенції вирішити питання виділення грошових коштів на облаштування переходів, освітлення, встановлення камер відео фіксації та світлофору. Пропонували мешканці міста і внесення до бюджету питань виділення коштів на створення умов для організації дозвілля дітей та молоді, вирішення питання організації сміттєзвалища.

Залишаючи свої бюджетні пропозиції, містяни змогли поласувати шматком медовика у вигляді «бюджету», на якому на прапорцях були надруковані види видатків у бюджеті. Діти і дорослі із подивом спостерігали за тим, як бюджет на їх очах «танув», жваво обговорювали питання необхідності участі та контролю за бюджетом громади.

Протягом наступних двох днів всі зібрані бюджетні пропозиції містян були систематизовані і 13 листопада у формі звернення громадян скеровані до Татарбунарської міської ради для врахування при підготовці проекту бюджету на 2019 рік. Надалі представники Татарбунарського Офісу Мережі правового розвитку та місцеві активісти будуть контролювати процес розгляду цих бюджетних пропозицій містян та їх реальне врахування.

Школа «Бюджетної грамотності та участі» проведена спільно Татарбунарським офісом Мережі правового розвитку Одеської обласної організації ВГО «Комітет виборців України» та Громадським партнерством «За прозорі місцеві бюджети!», за фінансової підтримки Міжнародного фонду «Відродження».  


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Відчуття безпеки та інструменти впливу на його поліпшення: результати апробації у трьох громадах

Впровадження принципів сталого розвитку в Україні поки на початковій стадії, але головне – це залучати громади

На Хмельниччині провели дослідження розвитку соціального підприємництва у регіоні

Молодь Ріпкинської, Городнянської та Менської громад вчились впливати на життя своїх громад

Опитування громадських організацій від Представництва ЄС в Україні

У Городнянській громаді визначали сильні сторони та можливості для розвитку