Управління освітою у військово-цивільних адміністраціях. Що не так із ВЦА?

Проблеми управління освітою у ВЦА залишаються невирішеними. «Під питанням» організація харчування та підвезенняУ 18 територіальних громадах Донецької та Луганської областей не відбулись місцеві ...

Додано:
DOCCU

154843478_266999588247311_1973955293223247987_n
Управління освітою у військово-цивільних адміністраціях. Що не так із ВЦА?

Проблеми управління освітою у ВЦА залишаються невирішеними. «Під питанням» організація харчування та підвезення

У 18 територіальних громадах Донецької та Луганської областей не відбулись місцеві вибори. На цей час Указами Президента України від 19.02.2021 № 61/2021 та 62/2021 утворено військово-цивільні адміністрації (далі – ВЦА) у зазначених областях. Однак, під час очікування утворення ВЦА склалась критична ситуація, зокрема у сфері управління освітою у даних громадах.

 Сьогодні в областях є затримка виплати заробітної плати працівникам бюджетної сфери, у тому числі й педагогічним працівникам, починаючи з січня 2021 року. «Під питанням» знаходяться організація харчування та підвезення дітей до закладів освіти. Це пов’язано з відсутністю фінансування та неможливістю проведення організаційних процедур щодо виконання зазначених повноважень органами місцевого самоврядування. Комунальне майно, у тому числі й заклади освіти, у своїй більшості не було вчасно передано з районних рад на місця.

Відсутність належних роз’яснень щодо змін законодавства призводить до сумнівної практики його застосування.

Чому склалася така ситуація? Чинне законодавство передбачає алгоритми дій в умовах нового адміністративно-територіального устрою для органів місцевого самоврядування, які представляють інтереси нових територіальних громад, або ВЦА. Але ВЦА населених пунктів створено лише 19 лютого!

Відповідно до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про військово-цивільні адміністрації» щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності військово-цивільних адміністрацій, повноваження місцевих рад припиняються з дня призначення керівника ВЦА населеного пункту. А повноваження виконавчих органів та виконавчих комітетів – з дня, наступного за днем прийняття рішення зазначеним керівником ВЦА населених пунктів про можливість цієї ВЦА здійснювати повноваження, віднесені законом до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.

Тому для належної роботи ВЦА необхідно: по-перше, рішення про призначення керівника ВЦА, по-друге, рішення керівника ВЦА про можливість здійснювати свої повноваження. Прийняття таких рішень та налагодження роботи ВЦА вже залежатиме від відповідальності керівників на місцях. Але у будь-якому разі на це потрібен час.

Додаткових роз’яснень та допомоги буде потребувати налагодження системи управління освітою ВЦА населених пунктів, оскільки раніше така практика існувала лише у містах обласного значення. І ще, звичайно, вкрай важливо прописати права ВЦА щодо виконання вимог законодавства у галузі освіти та можливості її розвитку в громадах.

Ольга Терент’єва
регіональна координаторка проєкту DECIDE у Луганській області


   

Останні публікації цього розділу:

Відчуття безпеки та інструменти впливу на його поліпшення: результати апробації у трьох громадах

Впровадження принципів сталого розвитку в Україні поки на початковій стадії, але головне – це залучати громади

На Хмельниччині провели дослідження розвитку соціального підприємництва у регіоні

Молодь Ріпкинської, Городнянської та Менської громад вчились впливати на життя своїх громад

Опитування громадських організацій від Представництва ЄС в Україні

У Городнянській громаді визначали сильні сторони та можливості для розвитку