У волинських громадах говорили про те, як активізувати молодь

Під час розмов про «підростаюче покоління» часто можна почути щось на кшталт «Молодь наше майбутнє. Вони зроблять Україну ліпшою». Звісно зроблять, але є не одне але… Недостатній рівень активності ...

тренінг 5
У волинських громадах говорили про те, як активізувати молодь

Під час розмов про «підростаюче покоління» часто можна почути щось на кшталт «Молодь наше майбутнє. Вони зроблять Україну ліпшою». Звісно зроблять, але є не одне але… Недостатній рівень активності молодих людей, низька вмотивованість, великий розрив між компетенціями та потребами ринку праці, високий патерналізм молоді (переконання, що хтось має прийти і вирішити мої проблеми) – це далеко не всі проблеми, які потрібно подолати, щоб вищезгадане сподівання стало реальністю. 

То що ж, знову “все пропало”? Аж ніяк. Ми натякаємо лише на те, що для позитивних змін з молоддю потрібно системно та цілеспрямовано працювати: забезпечувати їх неформальну освіту; залучати до громадських ініціатив, які їм цікаві; розвивати їх творчий потенціал; пояснювати, як вони можуть розвивати свою громаду. Особливо це стосується сільської місцевості, де загальний рівень суспільної активності значно  менший ніж у містах.

Тому, тренінги «Мої права та обов’язки в громаді, де я живу» для школярів волинських ОТГ, які відбулися у січні-лютому цього року, – це не лише актуальна та потрібна ініціатива, а й гарна практика, яку варто продовжувати. Всього проведено вісім семінарів, зокрема: у  Голобській, Смідинській, Смолигівській, Шацькій, Люблинецькій, Ківерцівській, Зарічанській та Литовезькій ОТГ.

тренінг 6

«Переконана, що такі заходи не лише покращують поінформованість молоді щодо того, як вони можуть розвивати свою громаду, а й дають можливість почути їх думки про актуальні проблеми. Радісно було бачити, що наша розмова покращувала їх мотивацію до змін», – розповідає тренерка заходів, менеджерка «Волинського Інститут Права» Зарина Дацик.

тренінг 1

Учасники тренінгів погоджувалися, що молодь в громадах здебільшого не дуже громадськоактивна, але на це є свої причини. Зокрема: лінь, відсутність підтримки з  боку батьків та вчителів, брак належних знань щодо проведення різноманітних громадських ініціатив, «гаджетозалежність», булінг, обмежені можливості для творчої самореалізації.

Натомість, чимало учасників тренінгів вважають, що ситуація може змінитися на краще завдяки збільшенню кількості закладів та громадських ініціатив, які працюють з молоддю.

«Під час тренінгів ми багато говорили про молодіжні центри та молодіжні ради, як майданчики для активності та розвитку. Більше того, у тих відвіданих нами ОТГ (Ківерцівська, Смідинська, Литовезька громади), де такі інституції існують, помітні позитивні зрушення», – зазначає Зарина Дацик.

До переліку того, що потенційно може мотивувати молодь до розвитку та активізації, також варто додати збільшення кількості освітніх гуртків, облаштування спортивної інфраструктури (спортмайданчики, стадіони, басейни, тощо), наповнення життя громади цікавими молодіжними заходами (дискотеки з сучасною музикою, гутірки, велопробіги, кіноперегляди, тренінги), проведення заходів з неформальної освіти, активізацію волонтерського руху тощо. 

«Мені було приємно чути, що на питання: «Хто все це має зробити?» – Школярі відповідали: «Влада, але і ми маємо їм допомагати». Це ознака того, що молодь готова змінювати життя громади на краще, але без належної підтримки влади та громадських організацій, їм це зробити фактично нереально», – вважає Зарина Дацик.

тренінг 4

тренінг 8 

тренінг 7

Довідково:

Тренінги відбулися в рамках проєкту «Участь в дії: практики взаємодії влади та громади», що реалізується громадською організацією «Розвиток Волині» та фінансується в рамках Фонду підзвітності Міністерства закордонних справ Нідерландів.


Тематика публікації:          

Останні публікації цього розділу:

Новий безоплатний курс про терапевтичне письмо від Ірени Карпи

В американському університеті презентували виставку з історії «Щедрика»

Клуб Добродіїв шукає менторів/ок для участі в проекті підтримки підлітків

"Майбутнє конкурентоспроможності Європи" та його уроки для євроінтеграції України

Рейтинг інституційної спроможності відновлення малих і середніх громад до 150 тис. мешканців на прикладі Дніпропетровської області (пілот)

Кодимська громада розпочала розробку стратегії розвитку