У Вінниці відбулась перша школа, де мешканців і мешканок навчали впливати

«Готові бути активними» - вигукнули  перші випускники і випускниці на закінчення «Школи активних вінничан/ок», яка вперше відбулась у Вінниці. І вони дійсно готові, тому що ознайомились з «Концепцією ...

78250159_766725560419961_7925519880206417920_o
У Вінниці відбулась перша школа, де мешканців і мешканок навчали впливати

«Готові бути активними» – вигукнули  перші випускники і випускниці на закінчення «Школи активних вінничан/ок», яка вперше відбулась у Вінниці. І вони дійсно готові, тому що ознайомились з «Концепцією інтегрованого розвитку 2030», опрацювали 5 візій, яких прагне досягнути Вінниця, дізнались про різні моделі рівнів участі та велику кількість інструментів, які сьогодні можуть використовувати мешканці і мешканки нашого міста, опанували навички проектного менеджменту та розробили власні проекти.

76706920_2579992108765712_553554781180788736_o

Організатором проекту виступив ГО «Освітній простір 2.0» у партнерстві з КП «Інститут розвитку міст» та «Мережею ОГС «Місто змістів» за фінансової підтримки Вінницької міської ради.

Ідея «Школи активних вінничан/ок» була напрацьована ще в 2018 році під час стратегічних сесії за участі представників та представниць найпотужніших громадських організацій Вінниці. Ще тоді стало зрозумілим, що в хабі на постійній основі має діяти платформа, де б люди, які виявляють бажання долучатись до розвитку міста, могли б навчатись, спілкуватись та напрацьовувати спільні соціально важливі проекти.

Тренерками у Школі стали: Вікторія Турчак, співзасновниця ГО «Освітній простір 2.0», фасилітаторка та керівниця багатьох освітніх проектів, Олена Солоїд, співзасновниця ГО «Освітній простір 2.0», керівниця проекту «Майстерня шкільних ініціатив», Аліна Дяченко, директорка КП «Інститут розвитку міст», тренерка проектів із сприяння розвитку демократії, Валентина Ткачук, менеджерка проектів «Інститут розвитку міст», керівниця проекту «Місто зі змістом: простір комунікації та партиципації», тренерка Всеукраїнської програми «Демократична школа», Вікторія Кравчук, заступниця директорки КП «Інститут розвитку міст», фасилітаторка проекту «ActiveCitizens» від British Council.

 

Спеціально для учасників і учасниць першої «Школи активних вінничан/ок» тренерки розробили унікальну програму, орієнтовану на локальну громаду та процеси, які відбуваються у Вінниці. 40 осіб подали заявки на участь у ActiveLAB, де описували власний досвід громадської активності та мотивацію пройти навчання, але лише 25 учасників і учасниць отримали можливість бути усі три дні на Школі.

Перший день навчання був присвячений документу, яким керуватиметься Вінниця у найближче десятиліття, – «Концепції інтегрованого розвитку 2030».

Учасники та учасниці змогли:

  • детально ознайомились із документом;
  • продумати та прописати ті компоненти, які, на їх думку, не враховані;
  • попрацювати у форматі “світового кафе” та виписати, що можна робити у Вінниці для досягнення того бажаного, що записано у Концепції;
  • спробувати кожен і кожна особисто зрозуміти, де бачать себе та що можуть робити задля того, щоб у 2030 Вінниця стала “містом, в якому хочеться залишитись”.

 

77271150_766726423753208_1321552177029709824_o

У другий день Школи:

  • говорили про рівні участі громадян та спробували зрозуміти, на якому рівні знаходяться кожен та кожна особисто
  • дізнались про інструменти участі: діалогові, монологові, полілогові, синтез голосів/опитування
  • шукали своє місце у громадському житті Вінниці та думали про особисту участь у розвитку міста.

75429466_761697717589412_6720302050644590592_o

Весь третій день ActiveLAB був присвячений проектному менеджменту:

- активістки та активісти дізнались про дерево проблем та за допомогою цієї методики проаналізували проблеми, які, на їхню думку, є у місті; 

- ознайомились із проектним циклом та сформували мету, завдання, план реалізації та очікувані результати проектів;

- зрозуміли, з чого починати пошук партнерів та чим може бути корисне партнерство.

77015880_2579989678765955_2470285710565834752_o

Варто зазначити, що теми, над якими працювали під час навчання, стосувались здебільшого екології, соціальної сфери, інклюзії та людей поважного віку. Наші учасники та учасники зуміли напрацювати якісні ідеї проектів і ми маємо сподівання, що, доопрацювавши їх, вони зможуть втілити їх в життя.

Усі учасники(ці) Школи отримали еко-сумки, футболки та сертифікати про участь, а на запитання «Чи рекомендували б «ActiveLAB» іншим відповідали зачасту «Так», а все тому що (цитуємо):

«Ця школа допомагає познайомитись з новими людьми і дізнати про участь в громаді»;

«Разом цікавіше і дієвіше»;

«Люди мають знати, що все в їхніх руках і вони можуть впливати на ситуацію»;

«Тут можна розширювати свої можливості, додати собі впевненості, знайти друзів і партнерів»;

«Це може змінити життя людей та екологію на краще».

75550369_2579992765432313_4769670776888492032_o

А найпотужнiшим закликом до участі у наступній Школі активних вінничан/ок може стати коментар одного із учасників: «Якщо ти любиш своє місто – то маєш неодмінно відвідати таке навчання».

Дякуємо усім за активну участь та сподіваємось, що вже навесні стартує 2-й набір на ActiveLAB: Школи активних вінничан/ок». Слідкуйте за нашими оголошеннями та новинами і побачимось у «Місто змістів».

Захід відбувся в рамках проекту «ActiveLAB: підвищення громадської активності у Вінниці», який переміг на конкурсі соціально культурних проектів ІГС Вінниці у 2019 році за фінансової підтримки Вінницької міської ради.


Тематика публікації:          

Останні публікації цього розділу:

У Харкові облаштують школи в протирадіаційних укриттях

Які проблеми є найгострішими для мешканців звільнених територій? Презентовано результати дослідження

Програма USAID «Мріємо та діємо» організовує навчання для дітей, що опинилися в складних життєвих обставинах

Понад 75 тисяч звернень. Юристи-волонтери з Кривого Рогу вже рік консультують ЗСУ, їхні родини та ВПО

Greencubator запускає навчання для майбутніх зелених підприємців

30 українських громад створять комунікаційні стратегії