У Рівному навчали створювати якісні аналітичні тексти

Більше 20 представників неурядового сектору, місцевого депутатського корпусу, майбутніх правників та політологів стали учасниками першої сесії Академії практичної аналітики. Вона відбулася 25-26 ...

337499801_231377629293870_686449782164637973_n
У Рівному навчали створювати якісні аналітичні тексти

Більше 20 представників неурядового сектору, місцевого депутатського корпусу, майбутніх правників та політологів стали учасниками першої сесії Академії практичної аналітики. Вона відбулася 25-26 березня у Рівному. Мета Академії – сформувати спільноту аналітиків, які зможуть ефективно долучатися до участі у законотворчому процесі та взаємодіяти з народними депутатами.

«Ідея аналітики  – дати дороговказ для майбутніх рішень. Аналітичний документ – це не відповідь на питання, що сталося, чи що ми маємо на сьогодні, але й певні рекомендації, як можна діяти далі» –  зазначив тренер Академії Михайло Мозоль, викладач кафедри національної безпеки Національного університету «Острозька академія», заступник директора Школи політичної аналітики ПОЛІС, експерт Центру політичних досліджень НУ «Острозька академія» та Фонду Громадської Дипломатії (Київ-Варшава). 

Тренер поділився з учасниками знаннями про мету аналітики, види аналітичних документів, кому вони потрібні і на кого спрямовані, як аналітика допомагає приймати обґрунтовані рішення  – як на рівні громади, так і на рівні парламенту. 

IMG_2376_

Людям, які бажають створювати аналітичні тексти, тренер порадив ознайомитися із книгою Катерини Зарембо «Писати аналітику може кожен».

Заняття у Академії поєднували і теоретичну підготовку, і практичні завдання. Зокрема, учасники проаналізували, як працюють українські інституції, які готують аналітику, і познайомили із їх роботою інших. Деякі із учасників розповіли про  бажання попрацювати у таких організаціях.

IMG_8200

IMG_8202

photo_2023-03-25_16-26-22 (2)_

Готуючи виступ народного депутата перед Рівненською громадою майбутні аналітики на практиці змогли відпрацювати питання про сильні та слабкі сторони аналітичного документу. 

photo_2023-03-26_12-36-01

А згодом ще й спробували зацікавити своїми аналітичними напрацюваннями народного депутата, зігравши у рольову гру.

Як свідчать результати анкетування, більшість учасників Академії підвищили свої знання щодо тематики тренінгу. Якщо до початку навчання 28,5% учасників стверджували, що у них такі знання відсутні, то після його завершення жоден не обрав цей варіант відповіді. При цьому 33% учасників оцінили свої знання як високі, хоча до початку тренінгу такого варіанту не обрав жоден з них. І такі результати тішать. А ще дуже приємно читати відгуки учасників заходу:

«Знання за плечима не носити» – говорить народна мудрість. Тож ми, з дівчатами з ініціативної групи, пішли навчатися. Наша країна переживає нелегкі часи і перед нами, громадянами України, і перед владою постають нові  виклики, які потребують швидких і якісних рішень»,  –  пише учасниця нашої Академії Світлана Серікова, керівниця ініціативної групи внутрішньо переміщених людей із Дубенщини.

photo_2023-03-27_14-28-12

«Перша сесія була просто чудова. Я втішена, що змогла потрапити на Академію. Отримала нові знання, попрактикувалася. Корисний проєкт. Дякую організаторам і лектору️»,  –  пише учасниця з Рівного, журналістка Оксана Гавриш.

photo_2023-03-26_12-32-42_

Невдовзі учасників Академії практичної аналітики очікують ще дві сесії: 

  • «Парламент та Я» (1 та 2 квітня, тренер Сергій Гончар, виконавчий директор БО «Фундація «Паритет», експерт із питань розвитку місцевого самоврядування, публічної політики та розвитку громадянського суспільства)
  • «Адвокація через консультування» (5-6 квітня, тренерка Ірина Стасюк, національна модераторка платформи е-демократії Фонду Східна Європа). 

Під час цих сесій учасники дізнаються більше про роботу парламенту, як виборці можуть долучатися до законотворчого процесу, як можна вплинути на владу під час прийняття рішення завдяки інструментам е-демократії та зробити так, аби підготовлений аналітичний документ не припадав пилом «у шухляді».

Підписуйтеся на сторінки ОПОРИ у соціальних мережах Facebook та Instagram – там ми будемо ділитися інсайтами із подальших сесій.

 Довідково: Проєкт «Практична аналітика для парламенту» реалізується Рівненською обласною організацією Всеукраїнської громадської організації «Громадянська мережа «ОПОРА» в межах Програми USAID «РАДА: наступне покоління», що виконується ГО «Інтерньюз Україна».

Ця подія стала можливою завдяки щедрій підтримці американського народу через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID). Зміст не обов’язково відображає погляди USAID чи уряду Сполучених Штатів.

Подія здійснюється в рамках Програми USAID «РАДА: наступне покоління», яка є п’ятирічною ініціативою (2021-2026), що впроваджується ГО «Інтерньюз-Україна».

Детальніше про Програму: https://internews.ua/ranghttps://www.facebook.com/usaidradaprogram/.


Тематика публікації:                  

Останні публікації цього розділу:

Курс з Петриківського розпису - навчання, розвиток, самовдосконалення

Теми, які турбують громади України: підсумки проєкту «Як справи?»

Наслідки каховської трагедії: що говорять екологи

Навчання з проєктного менеджменту та основ бюджетного процесу в сільських громадах Херсонщини

Подкасти про адвокацію простими словами

Інкубатор демократичних ініціатив долучився до міжнародного науково-педагогічного стажування