У ліцеї на Сумщині з’явилася модернізована система вентиляції, що забезпечує комфортні умови для навчання
Тростянецький ліцей на Сумщині — навчальний заклад з історією. Уже понад 88 років мешканці громади покоління за поколінням здобувають освіту в цих стінах. Однак, будівля потребувала покращення умов ...
Додано:
HOVERLAGrants
Тростянецький ліцей на Сумщині — навчальний заклад з історією. Уже понад 88 років мешканці громади покоління за поколінням здобувають освіту в цих стінах. Однак, будівля потребувала покращення умов для навчання, зокрема підвищення якості повітря.
Катерина Солоха — вчителька біології в ліцеї. Вона як ніхто інший знає, наскільки важливим для освітнього процесу є свіже повітря в класах.
«У закритих приміщеннях, де одночасно перебували багато учнів, швидко закінчувався кисень, що впливало на розумову діяльність і, відповідно, засвоєння матеріалу. А головне, це шкода для здоров’я, адже в таких умовах швидко розмножуються віруси та бактерії, що є збудниками захворювань. Нині у дітей імунна система доволі слабка, тому вони часто хворіють», — розповідає пані Катерина.
Через недостатню вентиляцію в ліцеї доводилося постійно відчиняти вікна, і взимку класи дуже швидко охолоджувалися. Такий підхід був неенергоефективним, особливо зважаючи на брак енергії через обстріли. Ба більше, запахи з їдальні легко поширювалися по всьому ліцею — вчителі навіть жартують, що вже на подвір’ї можна було здогадатися, що буде на обід.
Навчальний заклад потребував сучасних рішень, які б ефективно оновлювали повітря й водночас економили електроенергію. І завдяки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА» в ліцеї з’явилася нова система вентиляції. У класах встановили децентралізовані вентиляційні установки, оснащені датчиками CO₂. Ця система контролює рівень вуглекислого газу, працює з мінімальним споживанням енергії та забезпечує комфортну атмосферу для учнів і вчителів.
«Коли вдихаєш свіже повітря, стає легше думати і працювати. Я впевнена, що це однозначно позитивно вплине на здоров’я та самопочуття наших дітей», — задоволена новою вентиляційною системою Катерина Солоха.
«Одразу після завершення робіт ми відчули свіжість повітря в кабінетах. Запахи з їдальні зникли. Перше, що запитували вчителі, коли прийшли до школи після встановлення систем: “А що, у нас тепер їсти не готують? Чому запахів їжі не чути?”. Наш колектив дуже радіє, що Проєкт USAID «ГОВЕРЛА» допомагає ліцею та створює оптимальні умови для комфорту дітей і вчителів, і батьки це дуже цінують», — підсумовує в. о. директора Вікторія Вадюнка.