U-LEAD навчає освітні заклади громад фінансовій автономії

Інформаційну сесію, присвячену фінансовій автономії освітніх закладів, організували для громад Харківщини. Говорили також і про бухгалтерське обслуговування автономних закладів освіти та особливості ...

Додано:
havrylenkova

5ccd25bc40c6ff1f0191540ad8fbbb69
U-LEAD навчає освітні заклади громад фінансовій автономії

Інформаційну сесію, присвячену фінансовій автономії освітніх закладів, організували для громад Харківщини. Говорили також і про бухгалтерське обслуговування автономних закладів освіти та особливості трудових відносин з працівниками освітніх закладів в умовах воєнного стану.

 Переваги фінансової автономії закладів освіти вже не викликають жодних сумнівів, враховуючи позитивний практичний досвід окремих громад. Так уважає Сергій Дятленко, експерт U-LEAD з питань освіти.

Він наголошує, що фінансова автономія спрямована саме на підвищення ефективності видатків на освіту, а не на зменшення їхнього обсягу:

Серед її переваг — можливість економії на комунальних платежах. Наприклад, заклад освіти може укладати угоди з постачальниками послуг напряму й обирати найвигідніший варіант, самостійно знаходити підрядників та здійснювати закупівлі. А також можна впроваджувати сучасніші програмні продукти, особливо у сфері бухгалтерії, спрямовувати кошти на надбавки та премії персоналу, залучати додаткові ресурси на розвиток тощо. Керівник закладу може самостійно визначати пріоритетність питань, що потребують вирішення,” – зазначив Дятленко.

За словами радниці з питань муніципальних фінансів та управління Марини Гончаренко, держава гарантує академічну, організаційну, фінансову і кадрову автономію закладів освіти згідно з Законом України «Про освіту», стаття 23. Чинною законодавчою базою основні аспекти автономії вже передбачені. Однак повноцінному її впровадженню перешкоджають управлінські структури, що побоюються втратити вплив на розподіл бюджетних коштів, а також не вистачає директорів, які готові взяти на себе відповідальність.

Усвідомлення безумовної організаційної та економічної ефективності фінансової автономії, навіть в умовах воєнного стану, є першим кроком до створення ініціативної групи в громаді та прийняття рішення місцевою радою про впровадження фінансової автономії у закладах освіти”, – підсумувала Марина Гончаренко.

На інформаційній сесії також обговорювали підвищення ефективності використання бюджетних коштів, збільшення прозорості та публічності фінансування освіти, залучення додаткових фінансів і посилення колективної та індивідуальної відповідальності керівників за використання фінансових ресурсів.

Захід відбувся на базі Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Харківській області.


 

Останні публікації цього розділу:

Кодимська громада розпочала розробку стратегії розвитку

Зимноводівська громада: спільний пошук рішень для розвитку

Будувати спільноту в часи війни: як партисипативний театр змінює громади в Україні

Молодіжні ради отримали компʼютерну техніку та оснащення для роботи

ProjectPro: підтримка Європейського Союзу для українського бізнесу

Практика Театру Пригноблених увійшла до альбому інклюзивних мистецьких практик в Україні