U-LEAD допомагає освітянам громад готуватися до нового навчального року

Освітяни одержали відповіді на питання про підготовку до нового навчального року, дедлайни та освітні лайфхаки та під час тематичної інформаційної сесії.Для організації навчального процесу в умовах ...

Додано:
Oksana Stelmakh

372693356_612569681053909_6448047407799590282_n
U-LEAD допомагає освітянам громад готуватися до нового навчального року

Освітяни одержали відповіді на питання про підготовку до нового навчального року, дедлайни та освітні лайфхаки та під час тематичної інформаційної сесії.

Для організації навчального процесу в умовах воєнного стану надважливими є безпека, доступ до освіти учнів з числа зовнішніх та внутрішніх переселенців, а також прийняття ефективних управлінських рішень. Олег Яременко, керівник регіонального офісу «U-LEAD з Європою» в Кіровоградській області, розповів, що від освітян Миколаївської, Кіровоградської та Одеської областей вони отримали десятки запитань. Щоб відповісти на них, організували інформаційну сесію.

Експерт U-LEAD з питань освіти Сергій Дятленко нагадав учасникам про те, що навчальний процес і навчальний рік не є тотожними поняттями.

“Згідно із постановою навчальний рік починається 1 вересня 2023 і триває до 28 червня 2024 року. Але важливо пам’ятати, що навчальний процес – це 35 учбових тижнів. Норму про 175 навчальних днів на час дії воєнного стану скасовано”, – наголосив спікер.

Під час сесії експерт надав роз’яснення щодо організації навчального процесу у школах в умовах воєнного стану. За його словами, форма навчання визначається рішенням обласних військових адміністрацій та засновників закладів освіти і залежить від наявності укриттів та можливості організувати безпечне навчання: “Форма навчання може змінюватися в залежності від зміни безпекової ситуації тощо. Якщо батьки не погоджуються з очною формою навчання, вони можуть обрати іншу: дистанційну, сімейну, екстернатну”.

Також розглянули особливості повноважень місцевого самоврядування щодо прийняття рішень та кадрові питання, пов’язані із призначенням директора школи в умовах воєнного стану; організації роботи педагогів, які перебувають за кордоном; призупиненням роботи освітнього закладу.

Актуалізувати інформацію щодо подання звітності, яка використовується для розрахунку освітніх субвенцій, учасникам допоміг Андрій Литвинчук, перший заступник директора ДНУ «Інститут освітньої аналітики». Він нагадав, що 5 вересня о 18.00 закінчується подача інформації щодо учнів, які навчаються в закладі освіти.

“6 вересня ці дані будуть «вивантажені» і передані в розрахунки. Тому важливо зараз ще раз все перевірити, адже від правильності подання адміністративної та відомчої звітності залежить розмір освітніх субвенцій, що їх отримує громада з державного бюджету”, – розповів Литвинчук.

Також він анонсував зміни щодо навчання дітей з числа зовнішніх та внутрішніх переселенців, які найближчим часом очікуються у сфері освіти.

Підсумовуючи інформаційну сесію, Сергій Дятленко наголосив: «Освіта – це не камінь, що обростає мохом, а процес постійного руху і розвитку».

Він презентував учасникам декілька лайфхаків, як покращити цей процес і зробити його більш дитиноцентричним.

Отже, для збереження здоров’я дітей експерт рекомендує встановлювати стоячі парти та інші елементи для фізичної активності, планувати в розкладі уроки парами для старшокласників, для початкової школи – прогулянки.

Для ефективного використання коштів та інших ресурсів освітніх закладів вивчати деякі дисципліни на базі міжшкільних ресурсних центрів, якщо мало учнів — створювати класи-комплекти у початковій школі, об’єднувати учнів наступних класів для проведення окремих уроків (наприклад, фізкультури для 5-6 класів або 8-9).

На думку Сергія Дятленка, скасування оцінювання з деяких предметів, запровадження нестандартних форм занять (експедиції, фестивалі, дослідження, інтелектуальні ігри, тощо), реалізація проєктів із залученням учнів, створення волонтерських центрів у школах – усе це підвищує мотивацію школярів до навчання.

А для покращення ефективності освітнього процесу експерт радить шукати механізми зменшення використання учнями мобільних телефонів, створювати на базі шкіл відкриті коворкінги, навчальний процес розпочати 4 вересня, а 1 вересня організувати цікаві заходи для дітей.


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

У громадах Півдня України проводять картування місцевого неурядового сектору

Правоохоронці та фахівці громад Чернігівщини посилюють спроможність з протидії гендерно зумовленому насильству

Участь громадян у процесах відновлення: кейс Березнегуватської громади (Миколаївщина)

Відбулась настановча сесія програми «Урядування в умовах воєнного стану та післявоєнного відновлення»

Курси англійської для переселенців стартують у 8 містах України

У Тернополі нагородили переможців всеукраїнського конкурсу «Золотий фліпчарт»