У Харкові відбулась вистава, яку неможливо побачити

10 вересня в рамках Фестивалю PARADE-FEST 2021 відбулась інтервенція невидимого театру у громадському транспорті Харкова.  Інтервенція стала результатом мистецької лабораторії “Невидимий означає ...

Додано:
Liudmyla Paraskiva

242491034_3009402639369998_7842299424559130951_n (1)
У Харкові відбулась вистава, яку неможливо побачити

10 вересня в рамках Фестивалю PARADE-FEST 2021 відбулась інтервенція невидимого театру у громадському транспорті Харкова.  Інтервенція стала результатом мистецької лабораторії “Невидимий означає безпечний?”, яка дослідила актуальність практики перформативної роботи у/з міським середовищем в різних містах України для активістів_ток та митців_кинь.

Лабораторія спирається на описану практику з партисипативної методики театру пригноблених. Невидимий театр було винайдено у 60-х роках минулого сторіччя в Аргентині бразильським театральним режисером Аугусто Боалем. Практика передбачає розігрування у публічному просторі наперед підготовленої вистави проблемної ситуації, щоби спровокувати включитися перехожих, які не знають, що вони беруть участь в театрі. Мета невидимого театру – показати пригноблення в щоденному житті.

“Я дуже радію, що саме в рамках ParadeFest з’явився простір та запит актуалізувати практику невидимого театру та піднімати питання (не)безпеки в публічному просторі мовою мистецтва” – говорить Яна Салахова, практикиня театру пригноблених, співзасновниця ГО “Театр змін”

Лабораторія складалася з двох етапів. Перший включав у себе дві онлайн-дискусії із зацікавленими громадськими та культурними активіст_ками з семи міст України від Івано-Франківська до Сум, від Києва до Львова. Під час дискусій обговорювалися теми, які замовчуються в публічному просторі та питання етики та безпеки, яка супроводжує невидимі вистави у громадському просторі. Художниця Алевтина Кахідзе робила скетчи піднятих питань під час першої дискусії.

“Досвід, що відбувся в Харкові, був для мене цінним через те, що я відчувала, як учасниці роблять щось дуже для себе важливе. І бути разом з ними, підтримувати, вести, не наполягаючи ні на яких напрямках руху, було успішним досвідом і важливим (за відгуками, і моїми відчуттями) для усіх учасників та учасниць процесу”, – розповідає кураторка лабораторії у Харкові Аня На.

Другим етапом стала 2-денна майстерня по розробці невидимої вистави у Харкові, яку вели джокерки театру пригноблених Аня На та Яна Салахова. П’ять харків‘янок, учасниць майстерні обрали для вистави тему сексуальних домагань та безкарності такої поведінки в громадських місцях Харкова. Вони голосно розказали особисті історії під час поїздки в громадському транспорті, привертаючи увагу до цієї проблеми.

“Завдяки невидимому театру розумієш, що навіть з немотивованою аудиторією працювати можна. До цієї лабораторії мені це було складно, бо зазвичай це дуже виснажує. Але зараз ти робиш це так, що ніхто не розуміє що це вистава і це цікавий та новий спосіб говорити про складне”, – ділиться своїми враженнями учасниця вистави Аліна Богданович.

Організатори лабораторії мають в планах продовження онлайн-дискусій та поширення практик невидимих інтервенцій в інших містах України.

Для медіа! Зв’язатися з нами можна, написавши на пошту [email protected], або за номером телефону 0932851859 (лише Viber, Whatsapp, Telegram), комунікаційна менеджерка Людмила Парасківа.

 


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

Громадський сектор чекає на тебе — понад 100 вакансій

Правова допомога під обстрілами: як працює Східний правозахисний центр у Краматорську на Донеччині

Центр громадянських свобод започатковує Премію імені Ігоря Козловського за утвердження людської гідності

Як підтримане проживання змінює життя? «Ліга Сильних» та «Майстерня Мрії» презентували спільне відео

Гаряча лінія, консультації наживо та підтримка громад: «Ліга сильних» запускає новий проєкт

Рівний-рівному: перший досвід взаємопідтримки чоловіків України, які пережили полон і тортури