У Дніпрі вирішували, як зробити дошкільну освіту в Україні якісною та доступною

Міністерство освіти і науки України спільно з Національним Демократичним Інститутом та Інститутом «Республіка» провели ще одну публічну консультацію з питань реформи дошкільної освіти. Третім містом, ...

Додано:
D_Chernyshov

Дошкільна освіта 1
У Дніпрі вирішували, як зробити дошкільну освіту в Україні якісною та доступною

Міністерство освіти і науки України спільно з Національним Демократичним Інститутом та Інститутом «Республіка» провели ще одну публічну консультацію з питань реформи дошкільної освіти. 

Третім містом, яке після Києва та Харкова долучилося до обговорення реформи дошкільної освіти стало Дніпро. Саме тут, 21 листопада, зібралися освітяни та батьки дошкільнят з Дніпропетровської, Полтавської, Запорізької та Кіровоградської областей. Вони мали можливість дізнатися про ті зміни, які планує реалізовувати Міністерство освіти і науки та висловити свою думку стосовно цих змін. Загалом, до обговорення долучилося більше сотні учасників/ць.

Усі публічні консультації відбуваються за однаковою програмою та тривають 4 години. Більша частина часу відводиться саме на роботу в групах, презентацію результатів та запитання-відповіді. Офіційне відкриття заходу почалося з вітального слова представника Інституту “Республіка”, координатора національної мережі ВІ “Активна Громада” Віталія Гліжинського. Також, з вступним словом виступили експерти директорату дошкільної освіти Ганна Грищенко, Світлана Нерянова та Марія Дробот.

Усі учасники були розподілені на три групи: управлінці, працівники закладів дошкільної освіти та батьки. Для кожної з цих груп були завчасно підготовлені питання, які учасники обговорювали та презентували. До прикладу, група управлінців дискутувала з приводу:

  • умов, які необхідні для побудови ефективної мережі ЗДО?
  • контролю, який повинен бути за діяльність ЗДО?
  • механізмів, які б стимулювали створення приватних ЗДО на місцевому рівні?

Багато управлінців висловлювали думку про те, що нарешті дійшла черга і до дошкільної освіти, її реформування та змін. Адже, на сьогодні вища освіта та шкільна ланка уже реформовані, логічно, що наступним кроком повинна бути реформа дошкілля. Однак, вони зауважували, що потрібно було розпочинати саме з первинної ланки, адже це основа і для школи, і для вищої освіти.

– Дуже приємно, що сьогодні було багато зворотнього зв’язку та активних обговорень. Добре, що Міністерство все таки дослухається до думки безпосередніх практиків.  Не так, як зазвичай – коли нам надсилають вже готові рішення. Приємно, що влада починає запитувати тих, хто працює з дітьми і цікавиться їхньою практикою, щоб знати, що буде практично доцільно внести в новий законопроект, – розповідає Сорока Юлія, директорка спеціального дошкільного закладу для дітей з вадами зору №46 “Краплинка”, м. Кропивницький.

Дошкільна освіта 4

Група працівників закладів дошкільної освіти була найбільшою, адже сюди належать і керівники, і вихователі, і методисти. Одним словом, усі, хто щодня безпосередньо працює з дітками. Під час першої публічної консультації у Києві, заступниця міністерки освіти і науки Любомира Мандзій наголосила, що дуже важливо обговорювати зміни саме з працівниками ЗДО. Знаючи проблеми з якими вони зіштовхуються кожного дня можна одразу знайти й рішення цих проблем. Саме ця група обговорювала питання, що стосуються щоденної роботи садків:

  • якої підтримки потребують вихователі, які працюють з дітьми з особливими потребами?
  • як забезпечити фінансову автономію ЗДО?
  • як можна підвищити рівень якості діяльності ЗДО?

Міністерство освіти і науки ніколи до цього не робило такі масштабні виїзди у регіони для обговорення важливих змін. Я ніколи не бачила такої команди фахівців, що приїхали до нас в область і так фахово  проводили і освітню паралель, і фінансову і кадрову. Сьогодні можна було відкрито задати питання представникам міністерства і відразу отримати відповідь. Серед учасників тут зібрали всіх – і управлінців, і практичних працівників закладів освіти і батьків. Бо часто ми робимо одну справу, але не координуємо свої дії. Роблячи нашу роботу з любов’ю до дітей, на виході маємо непорозуміння та неузгодженості по багатьом питанням. Сьогодні ми всі почули один одного. І якщо втілиться хоча б половина наших спільних напрацювань –  буде значний крок на покращення української дошкільної освіти, – відмічає заступниця начальника відділу освіти Кам’янської міської ради Юлія Попова

Дошкільна освіта 2

Часом батьки  не розуміють важливості навчання дитини в закладі дошкільної освіти. Тому, одним з питань для групи батьків було саме питання про переваги та недоліки здобуття дошкільної освіти у ЗДО. Також батьки висловлювали пропозиції стосовно того, на що необхідно звернути увагу під час комунікації між батьками та працівниками дитячих садків? Яким критеріям якості та освіти має відповідати садочок?

Нашій команді було приємно бачити активних та небайдужих батьків, які хочуть разом з працівниками закладів дошкільної освіти втілювати зміни. Часто ми чуємо, що у нас нове покоління дітей і тому потрібно змінювати освіту починаючи з садочків. Але, ми бачимо, що у нас не лише інші діти, але й сучасні прогресивні батьки, які хочуть змін для своїх дітей і готові відстоювати їх.

– Я прийшла сьогодні сюди, бо ця тема дуже близька мені, як матері. Я хочу допомогти вихователям від імені батьків, робити нашу дошкільну освіту кращою, якіснішою. Щоб вихователі краще розуміли батьків. Сьогодні все дуже сподобалося, особливо активне обговорення і в групі батьків, і з представниками дитячих садочків, і влади. Саме з дискусії завжди народжується істина. Добре, коли ти можеш не боячись висловлювати свою позицію – це взагалі така велика рідкість. А сьогодні ми мали таку можливість, – розповідає учасниця з Полтави, мама 5-ти річного хлопчика Тетяна.

Усі напрацьовані під час роботи у групах пропозиції та ідеї були зафіксовані працівниками Інституту “Республіка”. На основі їх аналізу буде написаний звіт для Міністерства освіти і науки України після завершення серії публічних консультації. Усі напрацювання будуть взяті до уваги Міністерством під час розробки нормативних документів та законів.

Дошкільна освіта 3

Ми дякуємо усім, хто долучилися до обговорення, були активними та креативними під час роботи у групах. Спостерігаючи за Вашою участю ми розуміємо, що дошкільна освіта в Україні буде якісною та доступною.

Нагадуємо, що долучитися до публічних консультацій можна в офлайн та онлайн форматі. Якщо Ви не змогли долучитися до безпосереднього обговорення у Києві, Харкові та Дніпрі, тоді Ви можете висловити свою думку заповнивши до 9 грудня онлайн форму за посиланням.

-  У подібному форматі ми вже проводили публічні консультації з Міністерством охорони здоров’я України щодо професійного ліцензування лікарів. Тепер Міністерство освіти і науки України за сприяння Інституту «Республіка» консультується з профільними фахівцями щодо реформи дошкільної освіти. Ми відкриті і до співпраці з органами місцевого самоврядування та обласними державними адміністраціями у проведенні публічних консультацій в електронному форматі для залучення більшої кількості мешканців громад до процесів прийняття рішень, – розповідає регіональний координатор Всеукраїнської ініціативи «Активна Громада» у Дніпрі та директор ГО “Центр “СТАТУМ” Дмитро Чернишов.

Примітка. Публічні консультації проводяться Міністерством освіти і науки України за сприяння Національного Демократичного Інституту (NDI Ukraine) та Інституту «Республіка». Проведення консультацій стало можливим завдяки щедрій підтримці британського народу через Фонд розвитку ефективного врядування Сполученого Королівства.


Тематика публікації:        

Останні публікації цього розділу:

У ліцеї на Сумщині з’явилася модернізована система вентиляції, що забезпечує комфортні умови для навчання

В Україні представили унікальний посібник для молодіжних центрів

Козелецька громада пише стратегію розвитку за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»

Планування розвитку територіальної громади

У Чорнобаївській громаді на Херсонщині буде реалізовано 4 проєкти, запропоновані мешканцями

Новий безоплатний курс про терапевтичне письмо від Ірени Карпи