Тренінг «Політична агітація – відповідальний вибір» у Харкові

25 вересня Аналітичний центр «Обсерваторія демократії» у партнерстві з Харківським навчально-науковим інститутом ДВНЗ «Університет банківської справи» провів тренінг «Політична агітація – ...

Додано:
OD

1
Тренінг «Політична агітація – відповідальний вибір» у Харкові

25 вересня Аналітичний центр «Обсерваторія демократії» у партнерстві з Харківським навчально-науковим інститутом ДВНЗ «Університет банківської справи» провів тренінг «Політична агітація – відповідальний вибір». Участь у ньому взяли студенти та викладачі харківських вузів та коледжів.

2

Він став першим з циклу тренінгів «Компетентний громадянин – ефективна влада», запланованого «Обсерваторією демократії» та Інститутом в рамках укладеного між ними Меморандуму про співробітництво у сфері підвищення рівня громадянської компетентності, політичної культури та відповідальності громадян України.

3

Почався тренінг знайомством учасників та їх коротким баченням виборів. Було представлено широкий спектр позицій: від думки про те, що виборець своїм голосом на ситуацію в країні не впливає – до ставлення до виборів як обовязку кожного громадянина та важливого вчинку у житті. Більшість учасників зійшлися на тому, що до голосування на виборах треба ставитися відповідально, але громадяни або не розуміють, що це значить, або не переймаються цими проблемами.

4

Тренінг був спрямований на розширення електоральної компетентності учасників, підвищення ефективності їх власного політичного вибору, кращого розуміння специфіки та нюансів процесу передвиборної агітації.

Для досягнення поставлених цілей інтерактивні завдання тренінгу згрупували у два блоки: перший був присвячений незаконним та недемократичним формам агітації і включав інтерактив «Нейтралізуй недемократичну агітацію», а другий – проблемам ефективної передвиборної агітації, з інтерактивом «Креативна демократична агітаційна кампанія партії».

5

В ході першого блоку шести командам – учасницям були запропоновані різноманітні кейси з ситуаціями недемократичної та незаконної агітації. Розв’язуючи їх, кожна з команд представила свій план нейтралізації маніпулятивного впливу на електорат з боку недобросовісних політичних партій або кандидатів. Найбільш жорсткі санкції учасники запропонували застосувати до соціологів, які дають неправдиві рейтинги кандидатів напередодні виборів, а також до тих політичних сил, які вдаються до «клонування», виставляючи на вибори кандидатів з прізвищами, тотожними популярним політикам.

6

 

У другому блоці тренінгу команди виконували креативні завдання – розробляли ефективну демократичну агітаційну кампанію партії. Між командами розгорілася конкурентна боротьба за те, щоб зробити її ефективною, яскравою, але в той же час – демократичною та законною.

Перша команда спрямувала зусилля на завоювання молодого електорату, пріоритетом назвала розвиток інноваційних технологій та ІТ-галузі і сформулювала слоган професійного рівня – «Не ховай свій голос!». У другої групи головна теза передвиборної кампанії передбачала забезпечення зростання української економіки за рахунок власних ресурсів, а запропонована емблема у вигляді відкритої долоні підкреслила прозорість влади та націленість на співробітництво із народом. Третя команда підкреслила єдність українців та їх національну гідність, запропонувавши гасло «Українські цінності – кожному європейцю!» А учасники четвертої сконцентрувались на місії турботи про здоровя нації. Для цього лідером партії обрали відому лікарку, гаслом – «Жити здорово!», а головною тезою – вилікувати країну від соціально-економічних проблем. П’ятій команді довелося долати стереотипи щодо своєї партії. Але вони вдало впоралися з цією задачею, задавши тренд на оновлення влади. Для цього запропонували в якості тези передвиборної кампанії боротьбу із корупцією, до того ж агітацію запланували проводити у соцмережах, а не в газетах та на телебаченні, як це було раніше.

7

Усі команди зійшлися на думці, що в сучасних умовах телебачення, газети, бігборди та інші традиційні форми агітації вже неефективні, і партіям не варто витрачати на це кошти. Натомість, особливо для завоювання молодого електорату, треба активніше залучати інтернет-ресурси.

Після завершення тренінгу учасники поділилися враженнями, зокрема, висловили наміри використовувати набуті компетентності та знання для критичної оцінки передвиборної агітації кандидатів до влади, свідомо та відповідально голосувати під час виборів. А досвід рольової «гри в політиків» допоможе їм в майбутньому не потрапити на гачок передвиборчих маніпуляцій.

Тренінг проведений у рамках проекту «Promoting Democratic Elections in Eastern Ukraine», що реалізується за фінансової підтримки Національного фонду на підтримку демократії (NED). Зміст публікації не обов’язково відображає точку зору NED і є предметом виключної відповідальності Аналітичного центру «Обсерваторія демократії».


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

У Чернівцях відбувся ярмарок молодіжного підприємництва Junior EXPO-2024

«Трансформація чи відбудова»: у Львові відбувся фінальний захід проєкту «Майстри змін»

Навантаження на медичну галузь зросло з початком великої війни

Визначення потреб та проблем доступності допомоги і послуг для ВПО, які мешкають у місті Рівне

Лановецька громада на Тернопільщині отримала 2 тисячі контейнерів для ТПВ від Програми USAID DOBRE

У Харкові облаштують школи в протирадіаційних укриттях