Топ-5 ідей соціального підприємництва у Житомирі
Профорієнтація для молоді, підробіток для школярів, працевлаштування соціально незахищених людей, озеленення міста, пошиття одягу для дітей з інвалідністю і робота матерям, діти яких потребують ...
Додано:
Lesya Yaroshenko
Профорієнтація для молоді, підробіток для школярів, працевлаштування соціально незахищених людей, озеленення міста, пошиття одягу для дітей з інвалідністю і робота матерям, діти яких потребують особливого догляду – такі соціальні проблеми найбільше турбують житомирян – 50-х учасників «гаража ідей» для соціального підприємництва. 10 липня 2018 року вони придумали, як вирішити ці проблеми бізнес-методами. Таку можливість створив проект «Соціальне підприємництво: досягнення соціальних змін за ініціативою «знизу», який фінансово підтримує Європейський Союз.
За допомоги бізнес-тренера учасники заходу об’єдналися в команди, розробили ідеї соціальних підприємств і представили їх на пітчингу. Автори п’яти найпереконливіших задумів соціального бізнесу отримали запрошення на дводенний хакатон, щоб розвинути ідеї у бізнес-моделі.
Ідея 1. Молодіжний простір “Орієнтир” – профорієнтація молоді
Команда проекту створить сайт для професійної орієнтації; організує цікаві лекції школярам від представників бізнесу, екскурсії на підприємства з майстер-класами на місцях. Це допоможе молоді на власні очі побачити професії, свідомо обрати справу життя. У ініціативної групи вже є приміщення і фахівці. Підприємство зароблятиме на внесках бізнесу, який платитиме за популяризацію своєї справи і допомогу в доборі майбутніх фахівців.
Ідея 2. “Grazy Party” – організація свят школярами
Майбутня агенція надаватиме комплексні послуги: проводитиме тематичні вечірки, квести, конкурси, – або окремі елементи: оформлення, пошук ідеального місця для свята. Це дасть змогу підліткам заробляти у вільний від навчання час, а їхнім батькам подарує спокійне дозвілля. Батьки зможуть не перейматися, чим зайняти тінейджера на вихідних, після уроків, на канікулах. У майбутньої івент-агенції вже є ініціативна група, таланти, місце зібрання, креативні ідеї і завжди гарний настрій, яким готові ділитися. Шукають стартовий капітал і обладнане приміщення.
Ідея 3. «Кафе-велопрокат» під гаслом «Не ходи голодний – котися сюди на велосипеді»
Заклад громадського харчування, де будуть працювати незахищені верстви населення. Тут же вони отримуватимуть недорогі гарячі обіди. У команди проекту вже є досвід ведення бізнесу, а саме кав’ярень. Потрібне приміщення і стартовий капітал. Заробляти планують на прокаті велосипедів та на продажі страв.
Ідея 4. «Сад на Дніпрі» – екскурсії, арт-об’єкти, заходи на баржі, продаж саджанців, органічне кафе задля озеленення міста
Автори – учасники соціального проекту “Мільйон дерев”, вже висадили 2000 багаторічних рослин. Щоб запустити зелений бізнес, їм потрібен стартовий капітал і баржа на Дніпрі.
Ідея 5. Ательє “Я мама” – пошиття одягу для дітей з інвалідністю
Команда проекту хоче залучити до роботи 20 працівниць. П’ять із них зможуть працювати вдома – це матері діток з інвалідністю групи А, тобто таких, які не можуть самі про себе подбати, ходити до дитсадка або школи і потребують постійного догляду. Авторка ідеї вважає, що підприємство зможе приносити прибуток, якщо вдасться знайти приміщення з суттєвою знижкою за оренду.
Чому житомирський «гараж ідей» для соціального підприємництва називають найбільш вдалим в Україні
«Організатори зібрали різноманітну і добре мотивовану аудиторію. Відчувалося, що їх самих цікавить соціальне підприємництво, вони активно долучилися до роботи в командах», – поділився враженнями тренер «гаража ідей», менеджер із розвитку бізнесу консалтингової компанії CIVITTA Сергій Корнилюк.
«Ми ретельно добирали учасників: анонсували подію не лише у фейсбуці, а й особисто запрошували соціально активних містян, розвішували афіші в міській та районні радах, офісах громадських організацій, робили розсилку по ОТГ області та безпосередньо анонсували подію на заходах, які проходили в місті. Переконаний, що на Україну чекає бум підприємництва. Ми маємо велику кількість ініціативних і талановитих людей. Не вистачає першої підтримки і успішних маленьких історій, на які можуть орієнтуватися початківці. «Гаражі ідей» – це не просто можливість дізнатися про соціальне підприємництво, а й проговорити свою ідею, почути критику і підтримку. Моя ідея-фаворит – “Grazy Party”, організація свят школярами. Мені вона здається найбільш життєздатною з точки зору доступності ресурсів, можливого попиту та кваліфікації і активності авторів. Це може бути хороший старт для них у світі підприємництва», – прокоментував регіональний координатор заходу Михайло Псюк, керівник Центру розвитку та стратегічних комунікацій Житомирського державного технологічного університету.
Що таке «гараж ідей»
Житомирський Idea Garage – одинадцятий (після Києва, Чернігова, Кропивницького, Херсона, Черкас, Кривого Рогу, Запоріжжя, Луцька, Чернівців і Рівного) із дванадцяти заходів, на яких можна озвучити проблему, яка тебе хвилює, запропонувати бізнес-ідею для її вирішення, сформулювати місію, продукт, шляхи монетизації, необхідні ресурси і отримати консультацію бізнес-тренера. Методика «світове кафе», за якою проходить практична частина, дозволяє працювати в командах, отримувати відгуки і поради інших учасників.
«Нас щоразу запитують, до чого тут «гараж», – розповідає інформаційний менеджер проекту «Соціальне підприємництво: досягнення соціальних змін за ініціативою «знизу» Леся Ярошенко. – Для бізнес-середовища це вже звичний метод командної роботи, мозковий штурм, який має на меті викристалізувати ідею. У США, на батьківщині Idea Garages, гараж – це не просто «хатинка» для зберігання і ремонту авто. Це територія свободи і творчості. Корпорації Google і Disney, рок-гурт Nirvana, комп’ютери Apple, гігант онлайн-торгівлі Amazon, іграшки Mattel – усі вони починалися в гаражах. Ми віримо, що ідеї соціальних підприємств, народжені в неформальній атмосфері наших «гаражів» незабаром стануть потужними агентами соціальної економіки».
«Гараж ідей» – базовий формат навчальних заходів проекту «Соціальне підприємництво: досягнення соціальних змін за ініціативою «знизу» за фінансової підтримки Європейського Союзу. Проект втілює консорціум із семи організацій громадянського суспільства України, Литви та Латвії на чолі з Українським форумом благодійників. Регіональний партнер проекту – Житомирський державний технологічний університет.