Топ-5 ідей соціального підприємництва у Житомирі

Профорієнтація для молоді, підробіток для школярів, працевлаштування соціально незахищених людей, озеленення міста, пошиття одягу для дітей з інвалідністю і робота матерям, діти яких потребують ...

Додано:
Lesya Yaroshenko

Сергій Корнилюк, бізнес-тренер "гаража ідей" для соціального підприємництва
Топ-5 ідей соціального підприємництва у Житомирі

Профорієнтація для молоді, підробіток для школярів, працевлаштування соціально незахищених людей, озеленення міста, пошиття одягу для дітей з інвалідністю і робота матерям, діти яких потребують особливого догляду – такі соціальні проблеми найбільше турбують житомирян  – 50-х учасників «гаража ідей» для соціального підприємництва. 10 липня 2018 року вони придумали, як вирішити ці проблеми бізнес-методами. Таку можливість створив проект «Соціальне підприємництво: досягнення соціальних змін за ініціативою «знизу», який фінансово підтримує Європейський Союз.

За допомоги бізнес-тренера учасники заходу об’єдналися в команди, розробили ідеї соціальних підприємств і представили їх на пітчингу. Автори п’яти найпереконливіших задумів соціального бізнесу отримали запрошення на дводенний хакатон, щоб розвинути ідеї у бізнес-моделі.

Ідея 1. Молодіжний простір “Орієнтир”  – профорієнтація молоді

Топ-5 ідей соціального підприємництва у Житомирі

Команда проекту створить сайт для професійної орієнтації; організує цікаві лекції школярам від представників бізнесу,  екскурсії на підприємства з майстер-класами на місцях. Це допоможе молоді на власні очі побачити професії, свідомо обрати справу життя. У ініціативної групи вже є приміщення і фахівці. Підприємство зароблятиме на внесках бізнесу, який платитиме за популяризацію своєї справи і допомогу в доборі майбутніх фахівців.  

Ідея 2. “Grazy Party” – організація свят школярами

Топ-5 ідей соціального підприємництва у Житомирі

Майбутня агенція надаватиме комплексні послуги: проводитиме тематичні вечірки, квести, конкурси, – або окремі елементи: оформлення, пошук ідеального місця для свята. Це дасть змогу підліткам заробляти у вільний від навчання час, а їхнім батькам подарує спокійне дозвілля. Батьки зможуть не перейматися, чим зайняти тінейджера на вихідних, після уроків, на канікулах. У майбутньої івент-агенції вже є ініціативна група, таланти, місце зібрання, креативні ідеї і завжди гарний настрій, яким готові ділитися. Шукають стартовий капітал і обладнане приміщення.

Ідея 3. «Кафе-велопрокат» під гаслом «Не ходи голодний – котися сюди на велосипеді»

Топ-5 ідей соціального підприємництва у Житомирі

Заклад громадського харчування, де будуть працювати незахищені верстви населення. Тут же вони отримуватимуть недорогі гарячі обіди. У команди проекту вже є досвід ведення бізнесу, а саме кав’ярень. Потрібне приміщення і стартовий капітал. Заробляти планують на прокаті велосипедів та на продажі страв.          

Ідея 4. «Сад на Дніпрі» – екскурсії, арт-об’єкти, заходи на баржі, продаж саджанців, органічне кафе задля озеленення міста

Топ-5 ідей соціального підприємництва у Житомирі

Автори – учасники соціального проекту “Мільйон дерев”, вже висадили 2000 багаторічних рослин. Щоб запустити зелений бізнес, їм потрібен стартовий капітал і баржа на Дніпрі.           

Ідея 5. Ательє “Я мама” – пошиття одягу для дітей з інвалідністю

Топ-5 ідей соціального підприємництва у Житомирі

Команда проекту хоче залучити до роботи 20 працівниць. П’ять із них зможуть працювати вдома – це матері діток з інвалідністю групи А, тобто таких, які не можуть самі про себе подбати, ходити до дитсадка або школи і потребують постійного догляду. Авторка ідеї вважає, що підприємство зможе приносити прибуток, якщо вдасться знайти приміщення з суттєвою знижкою за оренду.

Чому житомирський «гараж ідей» для соціального підприємництва називають найбільш вдалим в Україні

«Організатори зібрали різноманітну і добре мотивовану аудиторію. Відчувалося, що їх самих цікавить соціальне підприємництво, вони активно долучилися до роботи в командах», – поділився враженнями тренер «гаража ідей», менеджер із розвитку бізнесу консалтингової компанії CIVITTA Сергій Корнилюк.

«Ми ретельно добирали учасників: анонсували подію не лише у фейсбуці, а й особисто запрошували соціально активних містян, розвішували афіші в міській та районні радах, офісах громадських організацій, робили розсилку по ОТГ області та безпосередньо анонсували подію на заходах, які проходили в місті. Переконаний, що на Україну чекає бум підприємництва. Ми маємо велику кількість ініціативних і талановитих людей. Не вистачає першої підтримки і успішних маленьких історій, на які можуть орієнтуватися початківці. «Гаражі ідей» – це не просто можливість дізнатися про соціальне підприємництво, а й проговорити свою ідею, почути критику і підтримку. Моя ідея-фаворит – “Grazy Party”, організація свят школярами. Мені вона здається найбільш життєздатною з точки зору доступності ресурсів, можливого попиту та кваліфікації і активності авторів. Це може бути хороший старт для них у світі підприємництва», – прокоментував регіональний координатор заходу Михайло Псюк, керівник Центру розвитку та стратегічних комунікацій Житомирського державного технологічного університету.

Що таке «гараж ідей»

Житомирський Idea Garage – одинадцятий (після Києва, Чернігова, Кропивницького, Херсона, Черкас, Кривого Рогу, Запоріжжя, Луцька, Чернівців і Рівного) із дванадцяти заходів, на яких можна озвучити проблему, яка тебе хвилює, запропонувати бізнес-ідею для її вирішення, сформулювати місію, продукт, шляхи монетизації, необхідні ресурси і отримати консультацію бізнес-тренера. Методика «світове кафе», за якою проходить практична частина, дозволяє працювати в командах, отримувати відгуки і поради інших учасників.

 Леся Ярошенко, інформаційний менеджер проекту  «Соціальне підприємництво:  досягнення соціальних змін за ініціативою «знизу», який виконується за підтримки Європейського Союзу

«Нас щоразу запитують, до чого тут «гараж», – розповідає інформаційний менеджер проекту «Соціальне підприємництво: досягнення соціальних змін за ініціативою «знизу» Леся Ярошенко. – Для бізнес-середовища це вже звичний метод командної роботи, мозковий штурм, який має на меті викристалізувати ідею. У США, на батьківщині Idea Garages, гараж – це не просто «хатинка» для зберігання і ремонту авто. Це територія свободи і творчості. Корпорації Google і Disney, рок-гурт Nirvana, комп’ютери Apple, гігант онлайн-торгівлі Amazon, іграшки Mattel – усі вони починалися в гаражах. Ми віримо, що ідеї соціальних підприємств, народжені в неформальній атмосфері наших «гаражів» незабаром стануть потужними агентами соціальної економіки».

«Гараж ідей» – базовий формат навчальних заходів проекту «Соціальне підприємництво: досягнення соціальних змін за ініціативою «знизу» за фінансової підтримки Європейського Союзу. Проект втілює консорціум із семи організацій громадянського суспільства України, Литви та Латвії на чолі з Українським форумом благодійників. Регіональний партнер проекту – Житомирський державний технологічний університет.

 


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Сила місцевої демократії: завершилася програма із залучення громадян до врядування

Тиждень стратегічних діалогів ZDOROVI про відкритість, демократію та роль громадянського суспільства

Відбувся захід про втрати громадянського суспільства під час війни Росії проти України

Завершилось публічне обговорення проєкту Статуту Ріпкинської селищної територіальної громади

Пам’ять про війну в умовах нової війни: як Україна переосмислює Другу світову

День Європи. Долучайтесь до кінематографічної подорожі Європою з EU Youth Cinema: Green Deal