Ток-шоу #SimpleSE: правда від соціальних підприємців

Інклюзивна пекарня, музей у темряві, магазин товарів і рішень для людей з інвалідністю, апсайклингова майстерня і ресторан – соціальні підприємства, які в прямому ефірі 27 липня 2020 року відповідали ...

Додано:
Lesya Yaroshenko

simplese
Ток-шоу #SimpleSE: правда від соціальних підприємців

Інклюзивна пекарня, музей у темряві, магазин товарів і рішень для людей з інвалідністю, апсайклингова майстерня і ресторан – соціальні підприємства, які в прямому ефірі 27 липня 2020 року відповідали на запитання: «Соціальне підприємництво – це просто?» Онлайн ток-шоу – перший захід ініціативи ГО «Простір 500» #SimpleSE, яка поширює найкращі практики соціального підприємництва завдяки підтримці Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України».

Дві години відвертої розмови із соціальними підприємцями

Учасники zoom-зустрічі, яка транслювалась у фейсбук-події #SimpleSE, розповідали: як починали, що виробляють, яку соціальну проблему намагаються вирішити своїм бізнесом, що надихає, що заважає, як пережили пандемію і чи є сенс розвивати соціальне підприємництво в часи соціальної ізоляції.

«Підприємництво – це не просто. Це ризики, відповідальність, здатність передбачати і пропонувати щось незвичне. У випадку соціального підприємництва цього ще більше. Але є перевага – мотивація, ідея, за яку ти стоїш, і спільнота, яка тебе підтримує, – зазначив в ефірі Любомир Чорній, керівник напряму з покращення бізнес-клімату Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України». Програма пропонує багато можливостей тим, хто розвиває експорт, жіноче і соціальне підприємництво. Любомир Чорній переконаний, що соціальне підприємництво домінуватиме в економіці і соціальній сфері XXI століття, у деяких країнах соціальне підприємництво замінює державну систему соціального захисту населення. Він говорив також про підприємництво впливу, яке працює вже не з наслідками соціальних проблем, а пропонує інноваційні моделі для громад і суспільства.

Засновник магазину товарів і рішень для людей з інвалідністю Віталій Пчолкін радить не боятися ламати стереотипи: «Я економіст за освітою, але досвіду підприємництва не мав. Найскладніше в моїй роботі – змінити думку про те, що для людей з інвалідністю все безкоштовно. Кожен товар має свою мету. Я продаю, щоб підсилити громадську діяльність. Товар не масовий, тому і коштує дорого – це економічні реалії. Але моє завдання – не плекати безпомічність, а допомогти людям з інвалідністю жити якісним життям і досягати більшої незалежності завдяки приладдю попри свій діагноз».

Подібна місія і у Владислава Малащенка, засновника інклюзивної пекарні Good Bread from Good PeopleВін створює альтернативу для дорослих людей із ментальною інвалідністю, даючи їм можливість бути самостійними – виготовляти випічку і заробляти. А для суспільства це ілюстрація думки: зайвих людей не буває, особливості можуть стати перевагами: «Я переконаний, що кожна людина має себе реалізувати, але не кожна може навіть спробувати. Важливо дати шанс».

«Знайти проблему просто, просто займатися тим, у що ти віриш, що ти любиш. Але вимоги до твоєї роботи більші, ніж до звичайного бізнесу», – каже Олег Бардяк, співзасновник громадського рестрану Urban Space 500. Підприємство не лише реінвестує доходи в проєкти розвитку Києва. Ресторан – це майданчик для освітніх і громадських заходів. Команда власноруч здійснює благоустрій території, на якій працює. «Urban змінює місто і об’єднує громаду для спільних змін», – підсумовує Олег Бардяк.

Усі учасники ток-шоу #SimpleSE використали карантин для трансформацій, на які бракує часу у звичному режимі роботи. Так майстерня крафтових аксесуарів із банерної тканини і сітки Re:ban отримала інвестицію, закупила швейне обладнання, створила сайт для продажів, переорієнтувалася з B2С на B2В сегмент. «Зараз цих змін не видно, але вже незабаром ви побачите результати ребрендингу», – анонсує засновниця Re:ban Дарина Антоненко.

Команда музею в темряві «Третя після опівночі» на карантині вигадала і втілила ідеї, про які раніше не замислювалася, наприклад, програми онлайн-квестів для дітей для розвитку органів чуття. Співзасновниця соціального підприємства Аліна Марненко каже, що це завдяки курсу на мислення за межами наявних рішень: «До відкриття музею ми домовилися не їздити в інші країни і не дивитися на інші музеї в темряві, щоб не обмежувати себе готовими реалізаціями».

Соціальне підприємництво: перші асоціації і несподівані відповіді

На прохання модераторки зустрічі Аліни Бочарнікової, координаторки з розвитку соціального підприємництва у Future Development Agency, гості ток-шоу #SimpleSE озвучили і пояснили, з чим у них асоціюється сфера, в якій вони самореалізуються. Соціальне підприємництво – це як:

  • Айфон: воно покращує життя, створює інновації;
  • адронний колайдер: шукає нові зв’язки, відкриває нове (але іноді його робота так само не зрозуміла широкому загалу);
  • мікрофон, тому що це можливість озвучити важливу місію, формувати бачення, норми поведінки, культури широкої громадськості;
  • калейдоскоп, тому що стільки є можливостей, бізнес-моделей і способів впливу;
  • пазл – малий крок до вирішення системної проблеми; вбудовує вразливі групи населення.

Хочете побачити справжніх соціальних підприємців? Дивіться запис ток-шоу #SimpleSE «Соціальне підприємництво – це просто?» 


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Визначені переможці Конкурсу соціальних ініціатив 2021 за підтримки Європейського Союзу

Як допомагають бездомним котикам та песикам в Харкові

Перша груднева добірка актуальних можливостей

Підприємствам пропонують пройти оцінку сталого розвитку

ІзбірКом домігся скасування обмеження по допуску журналістів до будівлі ОДА

Grammarly продовжує дію безкоштовної пропозиції для НУО до кінця 2022 року