Соціальні виплати, трудові відносини та медичне обслуговування. Що непокоїть громади Луганщини?

Такі висновки аналітичного звіту за результатами дослідження правових та безпекових потреб громадян в м. Сєвєродонецьк, Красноріченській та Гірській ОТГ.Громадською організацією «Громадська ...

Додано:
platforma.lg

опитування
Соціальні виплати, трудові відносини та медичне обслуговування. Що непокоїть громади Луганщини?

Такі висновки аналітичного звіту за результатами дослідження правових та безпекових потреб громадян в м. Сєвєродонецьк, Красноріченській та Гірській ОТГ.

Громадською організацією «Громадська платформа» в рамках виконання проекту «Збільшення  можливостей мешканців місцевих громад Сєвєродонецька, Кремінної, Красноріченської ОТГ, Гірської ОТГ Луганської області будувати безпечне та правоспроможне середовище в своїх громадах» проведено соціологічне дослідження та створено карту правових та безпекових потреб. 

Дослідження проводилось в період з 10 липня по 25 серпня 2020 року. Дані були зібрані шляхом анкетного польового опитування мешканців визначених громад. Всього в дослідженні прийняли участь 427 осіб. 

Дослідженням виявлено правові та безпекові проблеми в м. Сєверодонецьк, Красноріченській ОТГ та Гірській ОТГ, які найбільше турбують мешканців та потребують вирішення і правової допомоги. 

За узагальненими даними топ-6 правових проблем це: соціальні виплати та пільги, трудові відносини, медичне обслуговування, утримання житла та комунальні послуги, захист прав споживачів, взаємовідносини з органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Топ-4 проблем безпеки це: нестабільна економічна та політична ситуація в країні, екологічна ситуація, неблагополучна криміногенна ситуація, близькість зони ООС, бойові дії в країні. 

Виділяючи актуальність проблеми тієї чи іншої громади, можна відмітити, що хоча вцілому означені топ проблеми турбують всіх мешканців, але розподіл важливості різний. Наприклад, у мешканців Сєвєродонецька найактуальнішими виявились питання у сфері трудових відносин і медичного обслуговування – по 15,4%, а у мешканців Красноріченської ОТГ на першому місці знаходяться проблеми у сфері соціальних виплат та пільг – 15,8%. 

Переважна частина респондентів є досить обізнана щодо звички вирішувати свої питання правовим шляхом, тому для вирішення означених проблем чи питань зверталися за допомогою до поліції, юристів, адвокатів, суду тощо: Сєвєродонецьк – 35,9%, Гірська ОТГ –  37,5%, Красноріченська ОТГ – 40,9% опитаних. На другому місці за кількістю відповідей є звичка звертатися за допомогою до родичів, друзів, знайомих: Сєвєродонецьк – 17,1%, Красноріченська ОТГ – 13,6%, Гірська ОТГ – 17,1%, а третє місце за частотою звернень мають рішення об’єднуватися для вирішення проблеми з іншими потерпілими або людьми зі схожою проблемою для спільного захисту своїх прав Сєвєродонецьк – 13,4%, Красноріченська ОТГ – 11,4%, Гірська ОТГ – 10,9%,  хоча досить часто люди думають, що їх проблему неможливо вирішити правовим шляхом: Сєвєродонецьк – 13,4%, Красноріченська ОТГ – 13,6%, Гірська ОТГ – 14,1%, тому деякі з респондентів не зверталися ні до кого: Сєвєродонецьк – 7,3%, Красноріченська ОТГ – 4,5%, Гірська ОТГ – 7,8% , і не знають куди звертатися за допомогою: Сєвєродонецьк – 3,1%, Красноріченська ОТГ – 2,3%, Гірська ОТГ – 1,6%, інші нікуди не зверталися, сподіваючись, що проблема вирішиться сама собою: Сєвєродонецьк – 2,3%, Красноріченська ОТГ – 2,3%, Гірська ОТГ – 1,6%, або вважають, що це забере надто багато часу чи буде надто дорого: Сєвєродонецьк – 5,2%, Красноріченська ОТГ – 9,1%, Гірська ОТГ – 6,3%. 

Відсоток проблем, які залишаються не вирішеними все ж залишається доволі високим: Сєвєродонецьк – 39,9%, Красноріченська ОТГ – 31,4%, Гірська ОТГ – 42,1%. 

Громадськими експертами були визначені напрямки вирішення правових та безпекових питань мешканців громад, серед яких:

  • Розширення мережі правових центрів з надання безоплатної правової та консультативної допомоги на безоплатній основі, заснованих суб’єктами надання правової допомоги у співпраці з Центрами БВПД для надання якісних правових та доступних послуг місцевим мешканцям цільових громад;
  • Створення спільного комунікаційного майданчику за участі органів місцевого самоврядування, поліції, експертів Сєвєродонецького офісу Мережі правового розвитку, громадськості задля обміну досвідом і поширення успішних практик у сфері надання безоплатної правової допомоги, а також вирішення правових та безпекових проблем в місцевих громадах через впровадження корисних для громади рішень.
  • Розроблення Плану спільних дій влади та громадськості в кожній громаді (алгоритми дій по вирішенню правових та безпекових проблем в місцевих громадах) та проекти рішень (ініціативи, які необхідно впровадити, програми правової допомоги, програми з безпеки тощо), активізація мешканців громад для впровадження цих ініціатив та інші.

Детально з результатами дослідження можна ознайомитись за посиланням

Метою проекту «Збільшення  можливостей мешканців місцевих громад Сєвєродонецька, Кремінної, Красноріченської ОТГ, Гірської ОТГ Луганської області будувати безпечне та правоспроможне середовище в своїх громадах», що здійснюється ГО «Громадська Платформа» за підтримки Програмної ініціативи «Права людини та правосуддя» Міжнародного фонду «Відродження» є активізація та посилення правової спроможності місцевих громад  м. Сєверодонецьк, м. Кремінна, Красноріченської ОТГ, Гірської ОТГ Луганської області шляхом дослідження правових та безпекових місцевих проблем в громадах, створення комунікаційного майданчика для обговорення та вирішення проблем, надання послуг правового характеру в місцевих громадах.


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Волинські надавачі правової допомоги посилюють спроможність захищати права біженців та шукачів притулку

Правоспроможна громада: забаганка чи необхідність?

Яка система прийому та контролю виконання звернень громадян створюється в Нижньодуванській громаді?

Світлана Матвієнко про похід активістів на вибори: "Треба чітко розуміти куди, з ким і навіщо ти йдеш, й де принесеш найбільшу користь"

Як змінюється будівельний ринок у період цифрової трансформації

Проект з покращення психосоціальних послуг дітям у лікарні "ОХМАТДИТ" у Києві