Школа без дискримінації: для вчителів створять освітній курс

 До літа 2018-го року в Україні створять освітню програму для вчителів початкових класів, присвячену протидії цькуванню та дискримінації в школі. Викладачів навчать виявляти конфлікти, ...

Додано:
olly

shutterstock_bullying
Школа без дискримінації: для вчителів створять освітній курс

 

До літа 2018-го року в Україні створять освітню програму для вчителів початкових класів, присвячену протидії цькуванню та дискримінації в школі. Викладачів навчать виявляти конфлікти, оперативно реагувати на випадки знущань та головне – вести профілактичну роботу з попередження психологічного та фізичного насильства серед школярів.

«За даними дослідження UNICEF 2016 року 49% українських школярів підтвердили, що стикалися з проблемою знущань у школі, при цьому 36% не розповідали про це нікому через сором, страх та байдужість дорослих до проблеми. Ще тоді 49% опитаних дітей вказали на навчання вчителів протидії цькуванню, як шлях подолання проблеми. Пізніше ми й самі провели опитування серед цільової аудиторії і виявили дуже високий запит від вчителів на інформацію саме з подолання цькування в школі. Оскільки цькування виникає на підставі неприйняття інакшості, то постала необхідність говорити з вчителями про дискримінацію і права людини загалом. Власне, цьому і присвячено наш курс, – говорить координаторка проекту, Анастасія Мельниченко. – Дискримінація в Україні – справжня проблема. Вона може торкнутись кожного, незалежно від віку, стану здоров’я чи зовнішнього вигляду. Оскільки в Україні не ведеться офіційна статистика про випадки дискримінації, тому про цю проблему не говорять або зменшують її масштаби».

Лекторами і розробниками курсу стануть відомі експерти: Голова правління Інформаційно-консультативного жіночого центру Олена Суслова, радниця міністерки освіти і науки з питань політики гендерної рівності та антидискримінації в освіті, програмна директорка EdCamp Ukraine, експертка ГІАЦ “КРОНА” Олена Малахова, тренерка з питань протидії всім формам дискримінації і ксенофобії у проекті ГО “Донбас СОС” Галина Корнієнко, психологиня-консультантка та експертка з питань гендерної політики Наталя Орловська, правозахисниця і письменниця Лариса Денисенко, Доцент кафедри філософії ХНМУ, експерт ГІАЦ “КРОНА” Олег Марущенко, керівник програм нових медіа в ГО “Інтерньюз-Україна” Віталій Мороз.

 «Тема недискримінації не є очевидною для нашої цільової групи – для вчительства. Вони просто не бачать, як у школі дискримінують дитину (явно і приховано) за багатьма ознаками, тому часто і кажуть, що в нас немає такого. Курс має пролити світло на ці процеси», – прокоментував Олег Марущенко, експерт загальнонаціональної антидискримінаційної експертизи освітнього контенту та член Робочої групи з питань гендерної рівності та протидії дискримінації у сфері освіти при МОН України про важливість курсу для вчителів.

_02+

«Особистий досвід роботи з підлітками говорить мені, що стереотипи та упередження, які з часом та з віком можуть обернутися випадками дискримінації  виникають та закріплюються в дитинстві, – прокоментувала Галина Корнієнко, фахівчиня з адвокації прав жінок, які живуть з наркозалежністю в організації «Надія і Довіра» та тренер в проекті «Протидія всім формам ксенофобії», який реалізує ГО «Донбас СОС».  Причому, якщо посил, що, наприклад, українці – кращі за вірмен, транслюється в родині і закріплюється у школі, матимемо на виході  можливий буллінг дітей з вірменської діаспори, який не помічатимуть вчителі (діти самі розбираються!), а в дорослому віці – такі упередження заважатимуть співпрацювати з вірменами. Курс з протидії дискримінації важливий насамперед тому, що він дає подивитись на світ під іншим кутом, ближче розглянути поняття «людина», зрозуміти, що права людини – не просто слова. Закладаючи з дитинства принципи поваги до інакшості, ми закладаємо фундамент суспільства, в якому буде жити наступне покоління, не втрачаючи час та енергію на те, щоб визначити, хто повинен керувати, а хто вклонятися, в кого колір шкіри, або релігія, або орієнтація «правильніша».

Наразі відбувається опитуванння викладачів початкової школи для найкращого відображення потреб учителів у майбутній структурі курсу.

Проект втілює громадська організація «Студена» в рамках Програми сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні. Зміст проекту є винятковою відповідальністю ГО «Студена» i не обов’язково відображає погляди Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) або уряду США.


Тематика публікації:          

Останні публікації цього розділу:

Команда тренерів Громадського Партнерства «За прозорі місцеві бюджети!» допомогла 28 громадам України розпочати шлях до антикорупційних інструментів

Відтепер Інженерів Порозуміння можна викликати на гарячу точку

«Голос», «Європейська солідарність» та «Слуга народу» потрапили у трійку лідерів євроінтеграційного рейтингу програм політичних партій

Прозорі фінанси і сильніша Нацрада: як провести деолігархізацію у медіа

Можливості для медіа: липень 2019

Соцмережі про вибори: за що «голосують» facebook, instagram та vk?