Шацькі посадовці покращували навички з залучення жителів до участі в прийнятті рішень у громаді

Як підвищити активність жителів громади, та чому потрібно їх залучати до прийняття важливих рішень і розв’язання проблем? Фасилітаторка діалогових практик і професійна тренерка Олена Матвійчук ...

Шацьк
Шацькі посадовці покращували навички з залучення жителів до участі в прийнятті рішень у громаді

Як підвищити активність жителів громади, та чому потрібно їх залучати до прийняття важливих рішень і розв’язання проблем? Фасилітаторка діалогових практик і професійна тренерка Олена Матвійчук допомагала представникам влади Шацької громади розібратися в цих питаннях під час тренінгу «Місцеве самоврядування, орієнтоване на громадян».

Старости, депутати та працівники органів влади дізналися про «драбину участі» і як вона може допомогти впроваджувати якісні зміни. Тренерка розповіла про щаблі цієї драбини і про важливі моменти, які обов’язково потрібно врахувати на кожному з етапів роботи.

Під час тренінгу учасники провели ревізію успішних прикладів залучення жителів. Вдалося назвати чимало практик, які, на їхню думку, були ефективними. Серед них: створення ради ВПО, проведення толок, створення сільського комітету в Мельниках, активне волонтерство, опитування в соцмережах і врахування його результатів під час прийняття рішень, також назвали створення молодіжної ради та університету третього віку, залучення жителів до розробки стратегії громади, обговорення про перейменування вулиць і бюджет участі (до повномасштабного вторгнення).

Разом із Оленою Матвійчук учасники аналізували всі ці приклади та шукали, як їх можна зробити ще ефективнішими: «Візьмемо за приклад опитування. Якщо ми питаємо думку в громадян, то повинні їм потім розповісти про результат і про те, яке рішення було за цим результатом прийняте. Люди повинні бачити, що їхня думка щось важить і нею не нехтують», – наголосила тренерка.

Також вона зазначила і про спільну відповідальність. Оскільки йдеться про співпрацю, то важливий не тільки професіоналізм представників влади, а й експертність залучених жителів: «Партнерство – це про делегування або спільне виконання певних функцій. На цьому рівні повинні бути фахові люди, які зможуть професійно виконати делеговану функцію».

Однак для того щоб дійти до рівня партнерства, потрібно пройти попередні щаблі: діалог, консультування та інформування. Саме інформування є першим рівнем участі, тож від якості цього процесу залежить увесь подальший розвиток роботи. 

«Після сьогоднішнього навчання мені стало очевидніше, що наша робота недосконала і є ще багато над чим працювати. Наприклад, щодо доступності інформування. Ми можемо вважати, що розказали все, а люди можуть не зрозуміти, ця інформація для них може видатися неповною. Потрібно інформувати максимально простою мовою», – поділилася враженнями від тренінгу учасниця Руслана.

Інші учасники також погодилися з цією думкою, зокрема Ігор: «З сьогоднішнього навчання взяв чимало плюсів, які буду використовувати. Розумію, що потрібно змінити деякі підходи в інформуванні, зокрема писати зрозуміліше та доступніше».

Цей тренінг реалізований ГО «Волинський Інститут Права» в рамках гранту «Вдосконалення урядування, орієнтованого на громадян, на Волині» та став можливим завдяки Агентству США з міжнародного розвитку (USAID) та щирій підтримці американського народу через Проєкт USAID «ГОВЕРЛА». Зміст цього заходу не обов’язково відображає погляди USAID та Уряду США.

Локальний партнер заходу – ГО «Пісочні береги».


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Ресурсні центри для неурядового сектору Півдня України визначили пріоритетні сфери розвитку

У Житомирі обговорили Рік дії Закону «Про медіа»

Захоплююча подорож до внутрішнього ресурсу: підсумок майстер-класів від Центру АХАЛАР

Інклюзивне відновлення та відбудова: конференція та рекомендації від експертів

В Україні запустили онлайн-курси англійської для працівників ДСНС

Українські благодійники отримали високу оцінку від моніторингової місії Americares