Санкційна політика США щодо рф – підтримка і допомога Україні

Ніякі відшкодування і сатисфакція РФ не повернуть загиблих мирних мешканців і воїнів, які змушені стати на захист своєї країни від агресора, а також зруйновного життя мільйонів українців. Водночас ...

Додано:
experthrcenter

34
Санкційна політика США щодо рф – підтримка і допомога Україні

Ніякі відшкодування і сатисфакція РФ не повернуть загиблих мирних мешканців і воїнів, які змушені стати на захист своєї країни від агресора, а також зруйновного життя мільйонів українців. Водночас відновлення справедливості вимагає того, щоб агресор поніс відповідальність за завдане Україні горе і відшкодував збитки за колосальні руйнування та понівечені долі українців.

Експертний центр з прав людини підготував ряд статей про національні та міжнародні санкційні механізми. В даній статті юрист організації Олена Темченко ознайомить з  санкційною політикою США щодо рф у зв’язку з агресією проти України.

Відповідно до інформації Міністерства фінансів США з 2021 запроваджені або оновлені програми санкцій щодо 23 країн, а також пов’язані з окремими проблемами, такими як втручання у вибори в США, торгівлею наркотиками тощо. Активні програми санкцій проти росії проти рф застосовані за програмою «Санкції Магницького», «Санкції росії щодо шкідливої зовнішньої діяльності», а також санкції, пов’язані зі збройним конфліктом рф в Україні.

Програма санкцій щодо росії, пов’язана з Україною, передбачає реалізацію кількох правових повноважень. Деякі з цих повноважень мають форму виконавчого наказу, виданого Президентом США. Іншими повноваженнями є публічними актами, прийнятими Конгресом. Ці повноваження додатково кодифіковано Управління контролю за іноземними активами Міністерства фінансів США (OFAC) у його положеннях, опублікованих у Кодексі федеральних правил (CFR). Початок цих санкцій з 2014  року – з рішення про блокування власності окремих осіб, які «сприяють ситуації в Україні».

Від початку широкомасштабного вторгнення дії Держдепартаменту та Мінфіну  США спрямовані на:

  • найбагатших представників російських еліт, окрім Путіна (санкції запроваджено раніше), близьких до нього, які збагатилися коштом російського народу, і їхня підтримка сприяла війні, розв’язаній проти України;
  • тих, хто причетний до російської глобальної кампанії дезінформації та дестабілізаційного впливу, зокрема в Україні (зокрема Пєскова);
  • російських військових;
  • експортні обмеження і контроль обладнання для видобутку нафти та газу, яке підтримує нафтопереробні потужності росії, оскільки значна частина доходів російського уряду надходить від продажу нафти та газу;
  • нову політику візових обмежень, щоб обмежити видачу віз деяким російським олігархам, членам їхніх сімей та близьким оточенням відповідно до розділу 212(a)(3)(C) Закону про імміграцію та громадянство;
  • значні грошові штрафи на російські оборонні підприємства шляхом накладення санкцій на 22 оборонні компанії, які розробляють і виготовлюють літаки-винищувачі, бойові машини піхоти, системи радіоелектронної боротьби, ракети та безпілотні літальні апарати тощо.

Відповідно до інформації Мінфіну, загалом з лютого 2022 року Міністерство фінансів США запровадило понад 2500 санкційних обмежень проти росії та її союзників, а також забезпечило тісну координацію на антиросійському санкційному треку з понад 30 державами-партнерами.

За інформацією Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) у США накладено санкції  з 2014 року на 1744 фізичних осіб, з них щодо 1468 осіб­ –  з 24.02.2022 року; відповідно 2271 юридичних осіб  з 2014 року і 1815 компанії з 2022 року перебувають під санкціями США. Серед них не лише російські, а й ті, які сприяють агресору у війні проти України.

Президент, Конгрес та Уряд США послідовно продовжують політику обмежень щодо рф та їх союзників. У листопаді поточного року Сполучені Штати запровадили санкції щодо двох сербських  політиків: президента політичної партії «Сербська права» Міси Вачича та колишнього члена уряду Сербії, засновника Сербської народної партії Ненада Поповича.

Більш того, санкції  застосовуються і щодо тих, хто обходить встановлені обмеження, навіть щодо американських компаній. Відповідно до наданої інформації Міністерства торгівлі запроваджено експортних обмежень щодо двох національних компаній:

  1. Novax Group, яку США пов’язують із Росією, Венесуелою, Панамою та Коста-Рикою;
  2. Si2 Microsystems Private Limited, яка, як стверджується, «надавала підтримку російській військовій та/або оборонній промисловості» – постачала вироблені в США мікросхеми покупцям, «пов’язаним із російським оборонним сектором».

Незмінною є позиція США щодо рф та її союзників, зокрема Білорусі. На офіційному сайті Державного департаменту міститься така програмна інформація:

Сполучені Штати разом зі своїми союзниками та партнерами працюють над тим, щоб рф та режим Лукашенка в Білорусі заплатили серйозну економічну та дипломатичну ціну за агресію росії проти України.

Разом із нашими союзниками та партнерами ми вжили таких заходів:

  • Застосував потужні санкції до найбільших фінансових установ росії та її державного фонду багатства. 
  • Це ускладнило для росії пошук фінансування війни за межами її кордонів. 
  • Перекрили російський імпорт ключових технологій. 
  • Націлилася на фінансові мережі та активи російської та білоруської еліти, включаючи президента Путіна та членів його ради безпеки. 

Довідково:

Дана публікація стала можливою завдяки щедрій підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) в рамках Програми «Права людини в дії», яка виконується Українською Гельсінською спілкою з прав людини (helsinki.org.ua).

Погляди та інтерпретації, представлені у цій публікації, не обов’язково відображають погляди USAID, Уряду США або УГСПЛ. Відповідальність за вміст публікації несуть виключно автори та ЕЦПЛ.

У світі, USAID є однією з провідних установ у сфері розвитку, яка виконує роль каталізатора цих процесів та допомагає досягати позитивних результатів. Діяльність USAID є проявом доброчинності американського народу, а також підтримує просування країн-отримувачів допомоги до самостійності та стійкості та сприяє забезпеченню національної безпеки та економічного добробуту США. Партнерські стосунки з Україною USAID підтримує з 1992 року; за цей час, загальна вартість допомоги, наданої Україні з боку Агентства, склала понад 3 млрд доларів США. До поточних стратегічних пріоритетів діяльності USAID в Україні належать зміцнення демократії та механізмів досконалого врядування, сприяння економічному розвитку та енергетичній безпеці, вдосконалення систем охорони здоров’я та пом’якшення наслідків конфлікту у східних регіонах. Для того, щоб отримати додаткову інформацію про діяльність USAID, просимо Вас звертатися до Відділу зв’язків з громадськістю Місії USAID в Україні за тел. (+38 044) 521-57-53. Також пропонуємо завітати на наш вебсайт: http://www.usaid.gov/ukraine, або на сторінку у Фейсбук: https://www.facebook.com/USAIDUkraine.

 


Тематика публікації:        

Останні публікації цього розділу:

Новий безоплатний курс про терапевтичне письмо від Ірени Карпи

В американському університеті презентували виставку з історії «Щедрика»

Клуб Добродіїв шукає менторів/ок для участі в проекті підтримки підлітків

"Майбутнє конкурентоспроможності Європи" та його уроки для євроінтеграції України

Рейтинг інституційної спроможності відновлення малих і середніх громад до 150 тис. мешканців на прикладі Дніпропетровської області (пілот)

Кодимська громада розпочала розробку стратегії розвитку