Розроблено рекомендації з ефективної комунікації при формуванні громадського бюджету

Протягом десяти місяців громадська організація «Подільська агенція регіонального розвитку» надавала допомогу містам України по впровадженню громадського бюджету. Співпраця відбувалася в рамках ...

Додано:
Halyna Seheda

345_78.jpg
Розроблено рекомендації з ефективної комунікації при формуванні громадського бюджету

Протягом десяти місяців громадська організація «Подільська агенція регіонального розвитку» надавала допомогу містам України по впровадженню громадського бюджету. Співпраця відбувалася в рамках проекту «Зміцнення місцевої фінансової ініціативи впровадження (ЗМФІ-ІІ)», що фінансується USAID Україна та реалізується ВГО «Інститут бюджету та соціально-економічних досліджень» (ІБСЕД) і ГО «SocialBoost».

Починаючи з січня 2017 року, наша громадська організація тісно співпрацювала із чотирма містами-партнерами: Дніпром, Тернополем, Вільногірськом та Жовтими Водами. У цих містах була проведено 35 освітніх заходів для мешканців, які несли в собі подвійну мету: по-перше, популяризувати громадський бюджет серед жителів, а, по-друге, підвищити якість впровадження цього інструменту партисипації. Також наші експерти тісно співпрацювали із органами міської влади та координаторами проектів на місцях: їм надавався ряд консультацій, проводились робочі групи та зустрічі із громадянами. Загалом заходи в рамках проекту відвідало близько 750 учасників, які приходили із низкою різноманітних питань – від того, як вигадати хорошу ідею для втілення в громадському бюджеті міста та заповнити проектну заявку, до питань фальсифікацій результатів голосування та затримкою реалізації проектів-переможців.

Працюючи на місцях, ми побачили, що джерелом більшості непорозумінь є елементарна відсутність інформації та незнання учасників процесу, до кого і з яких питань можна звернутися, щоб отримати потрібну відповідь. Не зважаючи на розміри міста (від 25 тис. жителів у Вільногірську Дніпропетровської області до понад 1 млн. жителів Дніпра) та на обсяг коштів, виділених міськими радами для реалізації проектів громадського бюджету міст (500 тис. грн. у  Жовтих Водах і 9, 4 млн. грн. у Тернополі), усі українські міста мають однакову проблему – відсутність ефективної комунікації між усіма учасниками процесу на кожному етапі громадського бюджету.

Саме тому громадська організація «Подільська агенція регіонального розвитку» вирішила розробити унікальний посібник з рекомендаціями, які допоможуть налагодити контакт та обмін інформацією між мешканцями та міською радою, ЗМІ та громадськими активістами. Зміст посібника організовано за принципом етапів громадського бюджету. В тексті, базованому на  реальному досвіді українських міст, зібрано багато корисних прикладів і гіперпосилань на цікаві матеріали.

Посібник розраховано на широке коло читачів. Міста, що вже впроваджували громадський бюджет, знайдуть в ньому способи виправлення помилок задля досягнення кращих результатів у майбутньому. Разом з цим, мова та організація посібника легка і зрозуміла: він може стати дороговказом для тих міст, які тільки готуються до втілення громадського бюджету.

Крім того, посібник можуть використати і представники ОТГ, які слідкують за тенденціями, адже зараз цей інструмент залучення набуває все більшої популярності серед новооб’єднаних громад. Ініціаторами громадського бюджету може бути не тільки мер чи голова громади, у багатьох містах ними стали звичайні мешканці, громадські організації, активні депутати. Головне, пам’ятайте, що якість життя у ваших містах і селах залежить лише від вас, і ми щасливі допомогти вам досягти цього добрими порадами, зібраними у невеличкий посібник.

Завантажити посібник можна тут.

 


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Освітній літературний проект про свободу та інакшість

Бюджет проєкту. Курс на культурний менеджмент

Ветеранський простір – це шлях до ветеранської душі. Ресоціалізаційна та реінтеграційна ролі «Будинку ветеранів»

Створено сайти для подій Мар'їнського та Добропільского районів Донецької області

Львів'ян залучатимуть до творення концепції виставки Музею Міста

Практики та ресурсні можливості для громадських префектів