Розпочніть новий рік з “Креативною Європою”

Маєте цікавий проєкт у сфері культури та хочете реалізувати його, однак не знаєте де знайти фінансування? Пропонуємо розпочати новий рік з нових звершень та податись на конкурси “Креативної Європи”, ...

Майстер-шаблон 1080х1080 Пост з текстом
Розпочніть новий рік з “Креативною Європою”

Маєте цікавий проєкт у сфері культури та хочете реалізувати його, однак не знаєте де знайти фінансування? Пропонуємо розпочати новий рік з нових звершень та податись на конкурси “Креативної Європи”, які будуть оголошені вже наприкінці січня. Це найбільша програма Європейського Союзу в культурному та креативному секторах, із загальним бюджетом 2,44 млрд. євро на період 2021-2027 роки. Україна є її учасником з 2016 року. За п’ять років наша країна, не будучи країною-членом ЄС, отримала успіх у більш ніж 40 проєктах,  про деякі з найцікавіших ми розкажемо у нашому матеріалі.

European Design Upgrade: Transnational Capacity Building

unnamed

European Design Upgrade: Transnational Capacity Building – проєкт, спрямований на розвиток креативних індустрій, підтримку талановитих дизайнерів, митців та технологів, який, завдяки загальноєвропейському співробітництву, допоміг представникам культурних та креативних індустрій поширити свої можливості на відповідні ринки. Він одночасно впроваджувався в Україні, Бельгії та Фінляндії. Крім того, представники з цих країн взяли участь у міжнародній виставці DDW 2020. В рамках програми було проведено дві сесії Skills Progression session та Design Lab challenge, а також нетворкінг з інвесторами, інфлюенсерами та потенційними партнерами для майбутніх проєктів.

European Design Upgrade розпочався як проєкт “Креативної Європи” з ініціативи K.Fund та у консорціумі громадської організації GoLocal, інноваційно-технологічних хабів Brussels Creative у Бельгії та Urban Mill у Фінляндії, UNIT.City в Києві та UNIT.City Kharkiv. У 2021 році він продовжився як EDU 2.0. Основною метою стала розбудова потенціалу молодих дизайнерів за допомогою гібридного підходу з використанням інновацій. Це дало змогу збільшити конкурентоспроможність наших дизайнерів нa європейському та українському ринках. В рамках проєкту учасники представили найрізноманітніші креативні ідеї: від розробки віртуального локального другу та колекцій одягу до створення біопалива з мулу та органічного клею з медуз.

MasterCamp by Masterskaya

unnamed (1)

Будинок культури Masterskaya, заснований відомим українським музикантом і продюсером Іваном Дорном, запустив комплексну освітню програму для молодих музикантів MasterCamp.  Вона поєднує в собі фундаментальні знання лідерів музичної індустрії з України, Європи та Великої Британії про сучасний ринок, авторське право, брендинг, інструменти маркетингу, тури та фінансові питання з практичним досвідом музичного виробництва та командної роботи в студіях Будинку культури Masterskaya. MasterCamp підтримується Європейським Союзом і має на меті розвивати та підтримувати молодих музикантів з малих міст і регіонів України  та країн ЄС, у яких небагато можливостей отримати відповідний досвід та знання у музичному виробництві.

Masterskaya проводить комплексну освітню програму для молодих музикантів в регіонах як частину європейської програми Music Moves Europe. За словами організаторів освітня система вже застаріла і не приділяє належної уваги до сучасних інструментів для створення та промоції музики: відсутні профільні курси; немає доступу до технічної бази; немає доступу до міжнародних експертів та необхідних знань; автори розчаровуються у своїх можливостях; музика сприймається як хобі, а не повноцінна робота. Проєкт має на меті виправити цю ситуацію та дати поштовх для розвитку креативного та бізнес мислення серед музикантів, а також надати можливість музикантам з регіонів отримати необхідні знання про те, як працює музичний ринок, засвоїти теоретичні та практичні навички у створенні музичних композицій.

Одеський Міжнародний Кінофестиваль (ОМКФ)

unnamed (2)

У 2020 році “Креативна Європа” підтримала Одеський міжнародний кінофестиваль – один з найбільших глядацьких кінофестивалів у Східній Європі. Він був створений у 2010 році задля популяризації якісного інтелектуального кіно серед українських глядачів, з метою підтримки та розвитку українського кінематографа у країні і за кордоном. За роки існування фестивалю вдалося стати найяскравішою кіноподією літа, а також міцно закріпитися на світовий кіномапі.

Програмний фокус Одеського МКФ – фільми в напрямку «арт-мейнстрім», тобто ті, яким притаманна висока художня якість, та ті, що доступні широкій аудиторії. До 2021 року на кінофестивалі проходили три конкурсні програми: Міжнародна та Національна, а також Конкурс європейських документальних фільмів. А минулого року Одеський міжнародний кінофестиваль пройшов в рамках святкування 30-річчя незалежності України та мав акцент на національне кіно.

Однією з основних місій Одеського кінофестивалю є, зокрема, й розвиток професійної кіноспільноти. В рамках професійної секції Film Industry Office проводиться продюсерський Пітчинг, презентації кінострічок на стадії Work in progress, а також панельні дискусії та круглі столи, присвячені гострим питанням розвитку галузі. Щорічно в рамках Одеського МКФ також проходять спеціалізовані освітні програми (для сценаристів, режисерів, продюсерів).

ARTIFAKE: Art Invades Fakes

unnamed (3)

Також, “Креативна Європа” підтримує ідею боротьби із фейками та пропагандою. Як приклад, у 2020 році було підтримано проєкт ARTIFAKE. Метою проєкту є промоція медіаграмотності та критичного мислення в Україні, Польщі та Вірменії шляхом дослідження пропаганди через транснаціональне вуличне мистецтво. Постправда, фальшиві новини, дезінформація та маніпулювання ЗМІ – це лише деякі терміни, що використовуються для опису того, що по своїй суті є пропагандою – інформацією, що є упередженою або оманливою та яка використовується для досягнення політичних цілей або просування певної точки зору. 

ARTIFAKE об’єднав 25 вуличних артистів з країн-партнерів для вивчення феномену пропаганди, її механізмів, наративів та наслідків використання інформації в сучасному світі в програмі мікрорезиденції на Донбасі – регіоні, що слугує конкретним прикладом наслідків гібридної війни, маніпуляцій ЗМІ та дезінформації. Таким чином, партнери досліджували пропаганду через мистецтво. Митці розробляли арт-концепти на тему пропаганди та дезінформації, а 9 з них отримали стипендії від проєкту, щоб реалізувати свої твори в трьох маленьких містах України, Польщі та Вірменії. 

Драматичний фільм “Ольга”

unnamed (4)

Фільм є копродукцією Швейцарії, Франції та України, знятий французьким режисером Елі Граппом. Він розповідає історію 15-річної української гімнастки, яка опиняється в Швейцарії перед початком Євромайдану в 2013 році. Вона змушена виїхати через погрози і замахи на життя її матері, політичної журналістки, яка критикує чинну українську владу. У Швейцарії Ольга тренується, щоб виступити на Чемпіонаті Європи, але не від України, а від Швейцарії. Вона отримує швейцарське громадянство, щоб виступати в команді, але серцем і думками – в Києві, де триває Революція гідності.

Зйомки відбулися в Україні, ними займалась кінокомпанія Pronto Film. Продюсери – Максим Асадчий та Саша Чубко. Головну роль у фільмі зіграла гімнастка з Луганська, вихованка Олімпійського коледжу ім. Івана Піддубного Анастасія Будяшкіна. “Ольга” здобув Приз Сюзанни Б’янкетті за найкращий сценарій ювілейного 60-го Каннського тижня критики та отримав дві номінації.


Тематика публікації:        

Останні публікації цього розділу:

У Харкові облаштують школи в протирадіаційних укриттях

Які проблеми є найгострішими для мешканців звільнених територій? Презентовано результати дослідження

Програма USAID «Мріємо та діємо» організовує навчання для дітей, що опинилися в складних життєвих обставинах

Понад 75 тисяч звернень. Юристи-волонтери з Кривого Рогу вже рік консультують ЗСУ, їхні родини та ВПО

Greencubator запускає навчання для майбутніх зелених підприємців

30 українських громад створять комунікаційні стратегії