росія розробила і фінансує чотири схеми для “Денацифікація освіти” в Україні — дослідження ІМІ

Росія розробила і налагодила чотири схеми для “денацифікації освіти” на окупованих територіях України. Це: “вербування” російських педагогів; “перепідготовка” та “підвищення кваліфікації” ...

офіс тренінг семінар онлайн вебінар
росія розробила і фінансує чотири схеми для “Денацифікація освіти” в Україні — дослідження ІМІ

Росія розробила і налагодила чотири схеми для “денацифікації освіти” на окупованих територіях України. Це: “вербування” російських педагогів; “перепідготовка” та “підвищення кваліфікації” колаборантів; відправка до України завербованих студентів, зокрема російських педагогічних факультетів, у рамках “гуманітарних місій” Кремля; терор українських педагогів.

Всі ці схеми фінансуються з державного бюджету РФ, а основним куратором цього злочину є Сєргєй Кірієнко, перший заступник голови адміністрації російського президента. “Денацифікація” освіти, яку здійснює Росія на окупованих територіях України, має ознаки злочину геноциду.

Про це йдеться у дослідженні ІМІ “Культурний геноцид: хто і як впроваджує російську освіту на окупованих територіях України”, презентованому 1 червня в Українському кризовому медіацентрі.

Дослідження ІМІ встановило, що основна задача російських педагогів на окупованих територіях — знищити національну ідентичність українців через освіту. ІМІ ідентифікував понад 100 осіб – організаторів та деяких виконавців цього злочину. 

Росія вже завезла на окуповані території понад 800 тисяч попередньо відібраних і підготовлених книжок. Мова, зокрема, йде про побудовані на фейках псевдоісторичні підручники про “подвиги” російських військових, книжки про нібито “злочини” Києва на Донбасі та інші книжки, написані на основі кремлівської ідеології. Одним з найбільш крупних організаторів-постачальників такої літератури є керівна партія “Единая Россия”. 

Інститут масової інформації наголошує, що намагання Росії впровадити на окупованих територіях свою систему освіти й, відповідно, усі схеми та заходи, які на це спрямовувалися, варто розглядати в контексті культурного геноциду проти українського народу. ІМІ, зокрема, спирається на концепцію культурного геноциду юриста й автора Конвенції про запобігання злочину геноциду та покарання за нього Рафаеля Лемкіна. Ідея концепції полягає в тому, що поняття “геноцид” не можна зводити лише до масового вбивства: варто враховувати всі аспекти цього злочину, зокрема культурний.

Інститут масової інформації закликає українських правоохоронців та міжнародну спільноту:

  • Внести зміни до Кримінального кодексу України. Ми потребуємо норми, яка б передбачала безпосередню відповідальність для російських педагогів, що приїжджають на тимчасово окуповані Росією території, щоб знищувати національну ідентичність українських дітей і нав’язувати їм ідентичність країни-агресора через свою систему освіти.
  • Внести російських фізичних та юридичних осіб, які відповідальні за незаконне впровадження російської освіти на тимчасово окупованих територіях України, до міжнародних санкційних списків.
  • Враховувати культурний аспект геноциду під час фіксації злочинів Росії проти України, зокрема тих, які пов’язані зі сферою освіти.

Також ви можете ознайомитися зі списками відповідальних за незаконне впровадження російської освіти на тимчасово окупованих територіях України:

  • перелік організаторів і пособників злочину;
  • перелік російських вчителів, які точно працювали, або досі працюють у навчальних закладах окупованих територій; 
  • перелік колаборантів та інших виконавців злочину.

З методологією дослідження можна ознайомитися за посиланням.

 

Джерело: ІМІ.


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Інклюзивне відновлення та відбудова: конференція та рекомендації від експертів

В Україні запустили безкоштовні онлайн-курси англійської для працівників ДСНС

Українські благодійники отримали високу оцінку від моніторингової місії Americares

Перспективи міжнародної STEM-стандартизації закладів освіти України у 2024 році

Відкриваємо шлях до майбутнього за допомогою "НАВІГАТОРА МАЙБУТНЬОГО"

Що думаєте про тему деінституціалізації?