Результати дослідження щодо інклюзивності та доступності послуг презентовано в Іршанській громаді Житомирщини
1 березня в Іршанській громаді Житомирської області відбулося друге засідання робочої групи з питань доступності послуг об’єктів соціальної роботи, міжмуніципального співробітництва, підвищення ...
Додано:
ГО "Фундація "Простір"
1 березня в Іршанській громаді Житомирської області відбулося друге засідання робочої групи з питань доступності послуг об’єктів соціальної роботи, міжмуніципального співробітництва, підвищення рівня інклюзії.
Учасники засідання обговорили результати розробки соціального паспорта громади за методологією дослідження, проведеного ГО «Фундація «Простір» за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА». У рамках дослідження було проаналізовано, наскільки доступними та чутливими до конфліктів є послуги об’єктів соціальної роботи в громаді, а також стан планування подальшої діяльності із застосування отриманих даних.
За результатами опитування, соціальні послуги вважаються повністю доступними для всіх мешканців Іршанської громади лише на думку 15% респондентів. Адміністративні послуги та робота екстрених служб (швидка та ДСНС) в оцінках респондентів становлять 20% та 27%. Щодо інших видів послуг, таких як медичні, банківські, поліцейські, їх повну доступність зазначають, відповідно, 21%, 14% та 18% респондентів. Поштові послуги та послуги закладів культурного розвитку та дозвілля мають вищий рівень доступності, який становить 49% та 47%.
Соціальні та адміністративні послуги, на думку 50% респондентів, вважаються рівнодоступними для всіх мешканців громади, зокрема для осіб з інвалідністю. Екстрені послуги, медичні послуги, а також послуги поліції мають вищий рівень рівнодоступності, становлячи, відповідно, 54%, 56% та 51%. Водночас банківські та поштові послуги, на думку 44% та 51% респондентів відповідно, є рівнодоступними для осіб з інвалідністю, а культурно-розважальні послуги рівнодоступними вважають 49% респондентів.
Крім того, 46% респондентів з-поміж мешканців громади вказали на наявні перепони, такі як непристосованість закладів (об’єктів надання послуг) для обслуговування осіб з інвалідністю, транспортні й логістичні барʼєри, недостатні фінансові можливості громади самостійно і в короткі терміни профінансувати роботи з ремонту інфраструктури на предмет доступності. З іншого боку, 23% респондентів виявили трудність у визначенні наявних перепон, що вказує на неоднозначність у сприйнятті ситуації.
За результатами дослідження в Іршанській громаді виявлено конфліктні ситуації, які впливають на соціально-економічний розвиток, відзначають 70% опитаних респондентів. Фактори, що особисто відчуваються як джерела напруги між внутрішньо переміщеними особами та місцевим населенням, включають ухилення чоловіків призовного віку від військової служби, доступ до ринку праці, неприйнятну соціальну поведінку. Це вказує на наявність актуальних соціально-економічних викликів у громаді та необхідність розробки програм для подолання конфліктів, сприяння соціальній інтеграції та забезпечення сталого інклюзивного розвитку громади.
Результати дослідження також вказують на низький рівень участі та залученості громадян до прийняття рішень та вирішення соціальних питань – лише 1% респондентів вказали, що є членами місцевих громадських спілок чи неприбуткових організацій.
Оцінка готовності респондентів об’єднувати зусилля та гуртуватися для вирішення соціальних проблем у середньому складає 6,9 з 10 балів. Це свідчить про те, що, попри обмежену участь у діяльності місцевих громадських спілок чи організацій, більша частина населення готова брати активну участь у вирішенні громадських питань.
За результатами дослідження було також виявлено, що більшість опитаних респондентів ніколи не беруть участь у засіданнях місцевої ради та не долучаються до роботи консультативно-дорадчих органів. Такі показники свідчать про необхідність розвивати та сприяти ініціативам громадянського суспільства, створюючи умови для більшої взаємодії та відкритого обміну ідеями й думками між місцевим населенням та органами влади.
Як зазначила Ганна Борова, радниця з питань інклюзії Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»: «Завдяки результатам досліджень робоча група може ретельніше спланувати свої місцеві стратегії, політики, програми та проєкти розвитку Іршанської громади для підвищення рівня інклюзії та доступності послуг об’єктів соціальної роботи в громаді. Я рада, що запропонована нами методика надала вже перші результати, її застосували на практиці члени робочої групи та долучили місцеве населення».
Тож за результатами другого засідання робочої групи:
- затвердили соціальний паспорт Іршанської громади;
- ухвалили врахування результатів дослідження в місцевих проєктах та програмах громади, що буде додатково опрацьовано через наступні засідання робочої групи;
- запланували провести просвітницькі зустрічі працівників об’єктів освіти з експертами Фундації з інклюзії в освіті;
- продовжили збір даних щодо обґрунтування необхідних закупівель для покращення доступності соціальних послуг у громаді;
- наступне засідання робочої групи буде присвячене опрацюванню рекомендації щодо фізичної та архітектурної доступності послуг об’єктів соціальної роботи та проведенню навчання із застосування пристроєм універсального дизайну технічних експертів Фундації та працівників закладів Іршанської територіальної громади.
Ця зустріч стала важливим кроком для спільного вирішення проблем і покращення якості життя мешканців Іршанської громади. Результати дослідження та соціальний паспорт будуть опубліковані на сайті громади, а ухвалені рішення покладуть основу для подальшого інклюзивного розвитку громади.
****
Цей захід був організований ГО «Фундація «Простір» у рамках гранту «Аналіз доступності, чутливості до конфліктів та перспектив розвитку міжмуніципальних соціальних послуг у пілотних громадах Проєкту USAID «ГОВЕРЛА» та став можливим завдяки Агентству США з міжнародного розвитку (USAID) та щирій підтримці американського народу через Проєкт USAID «ГОВЕРЛА». Зміст цього заходу не обов’язково відображає погляди USAID та Уряду США.