Призначення керівника лікарні: експерти «U-LEAD з Європою» консультують громади

Експерти U-LEAD пояснили представникам громад алгоритм проведення конкурсу на посаду керівника закладів охорони здоров’я і надали роз’яснення щодо сумісництва та проведення конкурсу у період дії ...

Додано:
Oksana Stelmakh

Man doctor, professional medic, hospital building
Призначення керівника лікарні: експерти «U-LEAD з Європою» консультують громади

Експерти U-LEAD пояснили представникам громад алгоритм проведення конкурсу на посаду керівника закладів охорони здоров’я і надали роз’яснення щодо сумісництва та проведення конкурсу у період дії воєнного стану.

У лютому на базі Регіонального Офісу (РО) «U-LEAD з Європою» у Вінницькій області відбулася інформаційна сесія «Порядок призначення на посади керівників закладів охорони здоров’я».

«Інформаційні заходи, пов’язані з сферою охорони здоров’я, мають дуже високий попит серед представників громад. Це підтверджується не лише кількістю учасників, які під’єдналися, а і їхньою активністю. Цього разу особливо гостра дискусія супроводжувала питання організації та проведення конкурсу, можливості сумісництва керівника КНП», – розповів Віталій Швець, керівник цього Офісу.

Радниця з питань децентралізації та місцевого самоврядування РО U-LEAD на Львівщині Ярина Туркало ознайомила учасників з алгоритмом проведення конкурсу на посаду керівника закладу охорони здоров’я, пояснила особливості призначення виконуючого обов’язків, а також звернула увагу на поширені помилки в цій процедурі:

«Виконання обов’язків керівника закладу охорони здоров’я покладаються на особу з числа штатних працівників. Досвід показує, що органи управління дуже часто припускаються помилок під час такого покладання обов’язків, забуваючи про терміни цих повноважень. Наголошу, що орган управління тимчасово покладає виконання обов’язків на особу з числа штатних працівників закладу на строк, що не перевищує два місяці. Норма чітко визначена в спеціальному законодавстві і коригувати її, використовуючи загальне законодавство про працю уповноважений орган не має права».

Вона нагадала, що конкурс оголошується впродовж трьох днів після виникнення вакантної посади. Конкурсна комісія, до якої входить від 6 до 9 осіб, створюється впродовж 20 днів з дня прийняття рішення про конкурс. Приймання документів кандидатів на посаду може тривати від 14 до 30 днів.

Експертка надала роз’яснення щодо вимог до кваліфікації, освіти та критеріїв відбору претендента на посаду. Зокрема, згідно чинного законодавства керівник не обов’язково повинен мати лише лікарську спеціальність. Завдання і обсяг знань, якими має володіти керівник закладу охорони здоров’я, свідчить, що це має бути підготовлений топ-менеджер, який зовсім не обов’язково повинен мати лише виключно лікарську спеціальність. Можлива менеджерська або управлінська освіта за рівнем магістра. На оцінку учасника конкурсу впливає поданий ним проєкт плану розвитку закладу, його комунікативні, лідерські та інші якості.

«Від громад часто отримуємо питання: «Чи потрібен державний сертифікат про рівень володіння державною мовою?». За нормами ст.ст. 9, 10 ЗУ «Про забезпечення функціонування української мови», якщо кандидат на посаду керівника закладу охорони здоров’я надає документ про повну загальну середню освіту, де підтверджується, що він вивчав українську мову як навчальну дисципліну, то сертифікат додатково не потрібен», — додала експертка.

Також учасники дізналися про прийняття на посаду керівника закладу охорони здоров’я під час воєнного стану.

«У період дії воєнного стану сільський, селищний, міський голова може без конкурсного відбору призначати та звільняти керівників комунальних підприємств, установ, організацій. Може встановлюватися випробувальний термін», — додала Юлія Тертична, радниця з радниця з питань децентралізації та місцевого самоврядування РО U-LEAD у Запорізькій області.

Говорячи про роботу за сумісництвом і суміщення посад, експертка зазначила:

«Щодо можливості керівникові закладу охорони здоров’я працювати за зовнішнім сумісництвом – без питань, у вільний від основної роботи час. Але внутрішнього сумісництва йому варто уникати, пам’ятаючи про реальний або потенційний конфлікт інтересів».

В ході інформаційної сесії також розглянули особливості встановлення надбавок, доплат, преміювання керівника та зміни у законодавстві, пов’язані із прийняттям Постанови КМУ 1221 «Про наглядову раду закладу охорони здоров’я».


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Проблеми та виклики громад північного прикордоння: на Волині відбувся обмін досвідом

На робочому засіданні Ради ВПО (Берислав) вирішили провести нове анкетування

План відновлення та розвитку Новобілоуської громади: візія, стратегічні цілі і завдання відновлення

100 тисяч життів на рік: як тютюнова епідемія загрожує демографічному розвитку України

Skills4Recovery та JA Ukraine провели ярмарок молодіжного підприємництва Junior EXPO-2024 у Києві

«STOPманіпулятор» — сказали студенти з Вінниці під час дводенного тренінгу