Проєкт “savED” допомагає відбудовувати школи Чернігівщини

Благодійний фонд “savED” працює з відбудовою шкіл і садочків Чернігівщини — регіону, де більшість навчальних закладів пошкоджена або знищена повністю. Команда з квітня ремонтує пошкоджене й розробляє ...

Додано:
Рубрика

YAk_proyekt_savED_dopomagaye_vidbudovuvaty_shkoly_CHernigivshhyny-820x430-c-1
Проєкт “savED” допомагає відбудовувати школи Чернігівщини
Благодійний фонд “savED” працює з відбудовою шкіл і садочків Чернігівщини — регіону, де більшість навчальних закладів пошкоджена або знищена повністю. Команда з квітня ремонтує пошкоджене й розробляє альтернативні рішення для учнів шкіл, які потрібно відбудовувати з нуля. “Рубрика” поспілкувалася з представниками “savED” про відбудову освітньої інфраструктури. На які етапи ділиться процес, скільки вже встигли відремонтувати та як це відбувається — читайте в матеріалі.

Школи й садки, які зруйнувала росія

Під час повномасштабного російського вторгнення 2022 року майже всю Чернігівську область захопили ворожі загарбники. Протягом лютого-початку квітня відбувалися бої за Чернігів, які закінчились остаточним звільненням окупованої частини регіону. Та під час тих боїв значних руйнувань зазнали як цивільні будинки, так і міська інфраструктура. За попередніми оцінками, було пошкоджено 3,5 тисячі будівель, зафіксовано 38 воєнних злочинів проти культурної спадщини регіону

Російські військові завдали численних ударів по школах та дитячих садках. З 34 шкіл Чернігова пошкодили 25, ще 2 — повністю зруйновали. А серед 52 дитячих садків, що працювали до 24 лютого, вціліли лише 15. 

Після звільнення області постало питання відновлення освітніх закладів або пошуку альтернативи, що допомогла б школярам продовжувати навчатися навіть у скрутних умовах.  

Яке рішення?

Відновлення освітньої інфраструктури

Благодійний фонд “savED” спрямував свою роботу на відновлення освітніх закладів Чернігова та облаштування нових приміщень, які змогли б стати альтернативою шкіл. Як юридичну особу фонд зареєстрували в липні цього року, але його робота почалася ще у квітні.

Але окупанти стояли довкола міста понад місяць, постійно обстрілювати й просто знищували його. Тому ми вирішили почати відновлення освітньої інфраструктури саме з цього міста, а згодом перейти до області. Це найменше, що ми можемо зробити, аби сказати “дякую” за вцілілий Київ, — розповідає керівниця відділу комунікацій благодійного фонду Лілія Дроздик.

За словами Лілії, наразі для відновлення усіх шкіл Чернігова потрібно 80 мільйонів доларів. Без допомоги фондів та волонтерських організацій у перезапуску освітнього процесу не обійтися.  

Як це працює?

Альтернатива зруйнованим школам

Перше, з чого розпочав роботу “savED” — оцінка пошкоджень освітніх закладів. На думку команди фонду, це достатньо дорогий та тривалий процес для міста. Тому допомога від “savED” могла б зекономити кошти міського бюджету й дати змогу перенаправити їх на щось інше.

Отримавши підтримку від Посольства Фінляндії в Україні спільно з громадською організацією “Освіт”, ще навесні команда “savED” розпочала оцінку пошкоджених шкіл Чернігова. За такою ж схемою продовжили роботу в партнерстві з великою освітньою ініціативою GoGlobal, яка є співзасновником savED. Крім цього, команда заручилася підтримкою Finn Church Aid. 

Першим етапом стала технічна оцінка пошкоджень. Наразі оцінка стану всіх освітніх закладів Чернігова саме закінчується. Водночас команда “savED” комунікує з міською владою — визначає пріоритети та планує подальше відновлення. Так, спільно з департаментом освіти “savED” визначили декілька пріоритетних шкіл, над відновленням яких вони працюють разом. До прикладу, в одній зі шкіл Чернігова місто забезпечило відновлення вибитих вікон, а “savED” відновлює пошкоджені внаслідок вибухової хвилі класи.

Також фонд працює над облаштуванням цифрових освітніх центрів у громадах, які суттєво постраждали під час активних воєнних дій навесні. Мета — знайти швидшу та дешевшу альтернативу, завдяки якій діти зможуть продовжувати навчання. Адже в таких громадах, і особливо — в селах, діти часто не мають гаджетів, щоб навчатися хоча б дистанційно.

“Щоб побудувати школу, потрібно декілька років і кілька мільйонів доларів. Ми розуміємо, що вчитися дітям потрібно вже сьогодні. Тому створюємо цифрові освітні центри — комфортні й обладнані простори для дітей з ґаджетами, дидактичними матеріалами й літературою, де вони можуть приєднатися на онлайн-урок, відвідати додаткове заняття після школи, почитати чи просто поспілкуватися з друзями.

Водночас ми ставимо собі за мету на місці зруйнованого побудувати щось принципово нове, а не просто відбудувати стіни, які були раніше”, — пояснює Лілія Дроздик. 


Тематика публікації:          

Останні публікації цього розділу:

У Житомирі обговорили Рік дії Закону «Про медіа»

Захоплююча подорож до внутрішнього ресурсу: підсумок майстер-класів від Центру АХАЛАР

Інклюзивне відновлення та відбудова: конференція та рекомендації від експертів

В Україні запустили онлайн-курси англійської для працівників ДСНС

Українські благодійники отримали високу оцінку від моніторингової місії Americares

Перспективи міжнародної STEM-стандартизації закладів освіти України у 2024 році