«Президентська кампанія 2019 року у ЗМІ – найбезкомпромісніша за всю історію»

Такий висновок оприлюднив керівник моніторингового центру «Фундації Суспільність», доктор наук із соціальних комунікацій Олександр Чекмишев.Українські ЗМІ традиційно ставали симпатиками чи ...

Додано:
souspilnist

CHekmyshev-24-travnia-2016-300x200
«Президентська кампанія 2019 року у ЗМІ – найбезкомпромісніша за всю історію»

Такий висновок оприлюднив керівник моніторингового центру «Фундації Суспільність», доктор наук із соціальних комунікацій Олександр Чекмишев.

Українські ЗМІ традиційно ставали симпатиками чи противниками тих чи інших кандидатів, починаючи з виборів 1991-го року. Однак кампанія 2019 має свої унікальні особливості.

Традиційно телеканали широко представляли різних кандидатів, однак розподілилися щодо обсягів ефірного часу та його тональності. Симпатії й антипатії у більшості випадків були зумовлені редакційною політикою власників чи груп впливу від них.

Більшість ток-шоу або спецпроектів створювали переваги для кандидатів-cимпатиків телеканалів. Найбільшою мірою це стосувалося телеканалів «1+1», «Прямого», 112, NewsOne. Часто телеканали продукували маніпулятивний ефект, створюючи ілюзію результатів соціологічних опитувань через опитування присутніх у студії або демонстрації опитувань всеможливих «соціологічних» структур.

Відносний баланс з поданням виборчої інформації демонстрували UA: Перший та «Еспресо.TV».

«Новелами» медіакампанії 2019 стала ціла злива журналістських розслідувань і «викривань» (російський бізнес Зеленського, оборонний скандал щодо оточення Порошенка, згадування газових контрактів Тимошенко). Пересічний виборець не мав змоги і часу визначитися що є правдою, а що «компроматом».

Президентські вибори 2019 у ЗМІ стали безпрецедентними з точки зору поширення мови ненависті, безкомпромісності дискусій та небажання поважати іншу думку. Особливо це стосувалося соцмереж. При чому дуже часто інформприводи, які висвітлили у традиційних медіа «набирали градусу» мови ворожнечі у соціальних мережах.

Значною мірою це можна пояснити впливом російської пропаганди, діяльністю великої кількості так званих «ботів», а також їх живих кураторів, які діючи як українські журналісти, озвучували кремлівські темники, розраховуючи на те, що довіра до їхнього контенту буде більшою, порівняно з інформацією від представників російської влади та ЗМІ.


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Триває конкурсний відбір кандидатів у члени Національної ради з питань протидії туберкульозу та ВІЛ-інфекції/СНІДу

Відкритий діалог заради розвитку: голови громад Миколаївщини окреслили спільні пріоритети з U-LEAD

"Українці без бар'єрів": коли театр руйнує стіни стереотипів!

Як тисяча доларів допомагає розвивати соціальні підприємства

«Майндфулнес кольору»: молодіжна ініціатива як точка опори для ментального здоров’я

Чому Мережі правового розвитку важливо посилити юридичні клініки