Податки на допомогу для вимушених переселенців: скандальні факти про ухвалення законів

Благодійні організації, які допомагають переселенцям, уряд хоче поділити на «свої» і «чужі»: вручну обирати, хто платитиме податки, а хто – ні. Ухвалення відповідних податкових змін відбувається ...

Фролівська
Податки на допомогу для вимушених переселенців: скандальні факти про ухвалення законів

Благодійні організації, які допомагають переселенцям, уряд хоче поділити на «свої» і «чужі»: вручну обирати, хто платитиме податки, а хто – ні.

Ухвалення відповідних податкових змін відбувається не демократично і з порушенням законодавчих процедур.

Український форум благодійників і партнерські організації не стануть маріонетками і не допустять узаконення корупційних схем у секторі благодійності. Проводиться масштабна адвокаційна кампанія.

Уряд намагається на власний розсуд, в ручному режимі, звільняти благодійну допомогу переселенцям від податків. Про це розповіли 12 березня 2015 р. у Волонтерському центрі для допомоги вимушеним переселенцям “Фролівська 9/11″ представники українських і міжнародних благодійних організацій, а також внутрішньо переміщені особи, для яких допомога є життєво важливою.

В Україні, за неофіційними даними, близько трьох мільйонів вимушених переселенців. Багато з них постійно отримують благодійну допомогу. Родини з дітьми, інвалідами і літні люди виживають переважно завдяки благодійникам. Йдеться і про одяг, і про харчі, засоби гігієни, оплату комунальних послуг тощо. Не платити податків на цю допомогу можна лише у випадку, якщо вона не перевищує 1710 грн. на рік. Усе, що більше – це 20% податку на доходи фізичних осіб. Оскільки отримувачі допомоги сплатити податки не можуть, цей тягар лягає на благодійну організацію. Проста математика: 2000 грн. благодійності на їжу, ліки чи оплату комунальних послуг = 400 грн. податків.

Уряд вирішив звільняти від оподаткування допомогу людям зі Сходу в оригінальнийспосіб – у ручному режимі. Це зафіксовано в Законі No211-19 “Про внесення змін до Податкового кодексу України” (одіозний законопроект 2213), підписаному 10 березня Президентом України. Щоб ухвалення відбулося 100-відсотково, в одному законопроекті поєднали благодійну допомогу і газове питання. Весь цей процес відбувався без відома сектору благодійності. Необхідність саме таких формулювань, уже за звичкою, пояснюють вимогами Міжнародного валютного фонду.

А про те, що благодійна допомога переселенцям уже півроку, як звільнена від оподаткування Законом України 1668 “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо деяких питань оподаткування благодійної допомоги” (до речі, його Президент Порошенко запропонував), і Кабмін, і Верховна Рада вже забули.Механізмів звільнення від податків досі не розробили. Натомість зі скандалом ухвалили корупційний закон.

Український форум благодійників ініціював ветування законопроекту 2213. Оскільки наші аргументи було проігноровано, ми надіслали відкриті листи до Президента України, голови Верховної Ради України, прем’єр-міністра України, а також до Міжнародного валютного фонду, Європейської комісії та Представництва ООН в Україні.

«Ми не просто обурюємося, ми ПРОПОНУЄМО конкретні кроки для того, щоб швидко, без дискримінації і корупції, на рівних умовах для ВСІХ благодійних організацій вирішити питання з податками. Для цього Кабінету міністрів Україні необхідно доопрацювати механізми до Закону України 1668. А для того, щоб вирішити питання оподаткування діяльності міжнародних гуманітарних організацій, слід внести зміни до Закону України “Про громадські об’єднання”: надати можливість міжнародним організаціям реєструватися зі статусом юридичної особи та мати всі права й можливості щодо законодавчого та податкового забезпечення власної діяльності на рівні з українськими організаціями. Сьогодні міжнародні організації таких прав не мають», – підсумувала Анна Гулевська-Черниш, директор Українського форуму благодійників.

“Одному з найбільших в Україні гуманітарних центрів для вимушених переселенців доведеться надавати менше адресної допомоги, щоб заплатити податки за рахунок зібраних на благодійність коштів. До нас щодня звертається близько 200 родин. Що таке 1710 грн. неоподатковуваної допомоги на рік? Один продовольчий пайок коштує 300-400 гривень! До речі, більшість ресурсів ми отримуємо від киян і українських благодійних організацій, а не від міжнародних місій, яких звільняє від оподаткування новий закон”, - Арсеній Фінберг, координатор по роботі з вимушеними переселенцями Благодійного фонду «Кожен може»(волонтерський центр на Фролівській 9/11.

“Для міжнародних гуманітарних місій в Україні повинен існувати продуманий механізм реєстрації, який дозволить оперативно реагувати на гуманітарні потреби. Нині, відповідно до закону, ми навіть не є юридичними особами і маємо статус філій МБО. Водночас регулювання діяльності міжнародних місій у жодному разі не повинне спричиняти дискримінації українських благодійних організацій”, – Наталія Церклевич, заступник голови гуманітарної місії в Україні «Люди в біді» (People in Need).

“Такі благодійні організації, як Фролівка, – це реальний механізм порятунку вимушених переселенців. Адже для нас найважливіше почуватися комусь потрібними, розраховувати на підтримку в перші дні, коли ми опиняємося в чужому місті. Усі речі першої необхідності ми отримуємо тут, – розповіла волонтер фонду “Кожен може” Вікторія Василевська, мати трьох дітей із Луганська.

Джерело : УФБ


Тематика публікації:        

Останні публікації цього розділу:

"Майбутнє конкурентоспроможності Європи" та його уроки для євроінтеграції України

Рейтинг інституційної спроможності відновлення малих і середніх громад до 150 тис. мешканців на прикладі Дніпропетровської області (пілот)

Кодимська громада розпочала розробку стратегії розвитку

Зимноводівська громада: спільний пошук рішень для розвитку

Будувати спільноту в часи війни: як партисипативний театр змінює громади в Україні

Молодіжні ради отримали компʼютерну техніку та оснащення для роботи