Переваги децентралізації: більшість громад Луганщини відновили навчальний процес

Двадцять територіальних громад з Луганщини отримали освітню субвенцію та продовжують надавати освітні послуги, попри війну та тимчасову окупацію частини області. Це стало можливим завдяки релокації ...

Додано:
havrylenkova

Screenshot_7
Переваги децентралізації: більшість громад Луганщини відновили навчальний процес

Двадцять територіальних громад з Луганщини отримали освітню субвенцію та продовжують надавати освітні послуги, попри війну та тимчасову окупацію частини області. Це стало можливим завдяки релокації органів місцевого самоврядування в більш безпечні регіони країни та можливостям, що надала їм децентралізація.


У січні 2023 року Міністерство освіти та науки України оприлюднило офіційні дані про розподіл освітньої субвенції для кожної територіальної громади держави. 20 громад з Луганської області отримали зазначене фінансування для надання освітніх послуг своїм мешканцям.

«Інформація про те, що 20 з 26 територіальних громад отримали субвенцію, це не про цифри, а про те, що в майже повністю окупованій області більшість органів місцевого самоврядування релокувалися та змогли відновити процес навчання своїх дітей і зберегли робочі місця для своїх вчителів», – зазначив Ігор Агібалов, керівник Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Луганській області.

Цікавими є показники Сєвєродонецького району, підкреслює Ігор Агібалов. Відсоток підключених до навчання дітей становить від 60-80%, у порівнянні з довоєнним показником:

«Ще приклад. Шульгинська громада Старобільського району та Нижньодуванська громада Сватівського району, території яких були окуповані в перші три дні війни, змогли підключити до освітнього процесу 95% та 98% школярів, відповідно. Офіційні дані про розподіл освітньої субвенції – начебто звичайна щорічна робоча інформація. Тільки не для Луганської області – для нас це про стійкість».

 

Як зазначив Ігор Агібалов, такі показники демонструють перевагу децентралізації, адже попри війну та тимчасову окупацію, громади продовжують працювати та надавати послуги своєму населенню, зокрема освітні.

«Безперечно, велика подяка приймаючим колегам та друзям, коли дитина з Луганщини може без жодних проблем піти до школи у Львові, Івано-Франківську, Тернополі, будь-де, де сім’я знайшла прихисток. Проте, чуючи: «Ми зараз в Вінниці, проте навчаємось в Сєвєродонецькій школі», та аналізуючи показники розподілу субвенції, показники кількості учнів в громадах – ми можемо говорити не тільки про переваги реформи місцевого самоврядування, а й про стійкість самих громад та їх готовність в будь-який момент повернутись на деокуповані території», – підсумував Ігор Агібалов.


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

Впровадження принципів сталого розвитку в Україні поки на початковій стадії, але головне – це залучати громади

На Хмельниччині провели дослідження розвитку соціального підприємництва у регіоні

Молодь Ріпкинської, Городнянської та Менської громад вчились впливати на життя своїх громад

Опитування громадських організацій від Представництва ЄС в Україні

У Городнянській громаді визначали сильні сторони та можливості для розвитку

Impact Business Accelerator 2024: як український бізнес стає рушієм соціальних змін