Для проєктів відновлення потрібна публічна пріоритезація

Військова агресія росії завдала Україні значних збитків — за даними звіту про збитки  їх розмір становить 157,2 млрд доларів США (станом на початок 2024 року). Попри це, станом на 3 жовтня 2024 року, ...

pexels-lukas-590022
Для проєктів відновлення потрібна публічна пріоритезація

Військова агресія росії завдала Україні значних збитків — за даними звіту про збитки  їх розмір становить 157,2 млрд доларів США (станом на початок 2024 року). Попри це, станом на 3 жовтня 2024 року, через систему DREAM було подано лише 7713 проєктів на загальну суму 388,34 млрд гривень, що свідчить про низьку активність громад.

Одним з ключових питань, яке постало під час аналізу роботи екосистеми DREAM, є процес пріоритезації проєктів. На сьогодні система пріоритезації залишається ручною, без автоматизації, що було підтверджено під час публічної дискусії “Як ефективно використовувати екосистему DREAM для відбудови в громадах?”, що відбулася 25 вересня 2024 року. Представники DREAM зазначили, що повна автоматизація процесу наразі не планується. Окремі етапи та результати пріоритезації все ж будуть внесені в екосистему, проте оцінювання проектів відбуватиметься вручну в Міністерствах “за зачиненими дверима”.

Критерії пріоритезації проєктів, затвердженні Постановою КМУ №903 у серпні 2024 року,  передбачають оцінювання проєктів за стратегічними, соціально-економічними, фінансовими та технічними критеріями. Кожен критерій складається з відповідних індикаторів, які кількісно і якісно розкривають його зміст та мають ваговий коефіцієнт (питому вагу), який визначає ступінь їх впливу на кінцевий результат оцінки та забезпечує ранжування поданих проектів з урахуванням всіх параметрів.

Такий підхід базується на змішаних методиках пріоритезації розроблених Світовим банком та Transparecy International Ukraine. Їх аналіз та оцінку можливості інтеграції з DREAM було проведено влітку 2024 року та опубліковано на сайті  ГО “НОВА Енергія”. Однак, повна автоматизація процесу ще навіть не розглядається, і пріоритезація проєктів продовжується у ручному режимі уповноваженими представниками міністерств.

Команда ГО «Нова Енергія» підготувала полісі-бріф, що розкриває масштаб та шляхи розв’язання цієї проблеми.

Його повну версію Ви можете переглянути на сайті ГО НОВА ЕНЕРГІЯ.

Матеріал підготовлено за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» у межах проекту “Підтримка механізмів співвідповідальної відбудови Краснопільської громади Сумської області”. Матеріал відображає позицію авторів і не обов’язково збігається з позицією Міжнародного фонду«Відродження».


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Прозорість у дії: понад 170 журналістів та активістів опанували тонкощі корпоративної реформи та приватизації

Заміна вироку на військову службу може підривати довіру до закону та правосуддя — експертки МБО «Служби порятунку дітей»

Безоплатні експертні фахові консультації для ветеранів та членів їх родин

Палиця для людей з інвалідністю, «Майстерня чудес» та корисні смаколики: в Ужгороді молодь представляла бізнес-ідеї

Революційний закон про «прозоре будівництво»: що і як необхідно оприлюднювати?

Як відчищати історію Донецької області від проросійських міфів