Навчання ядерним технологіям реакторів ВВЕР у спільному європейському просторі

В рамках робочої програми наукових досліджень та навчання Європейського співтовариства з атомної енергії на 2014–2018 рр. Euratom-Horizon-2020 за участі 9 організацій з 7 європейських країн ...

Додано:
igornik

CORONA II
Навчання ядерним технологіям реакторів ВВЕР у спільному європейському просторі

В рамках робочої програми наукових досліджень та навчання Європейського співтовариства з атомної енергії на 2014–2018 рр. Euratom-Horizon-2020 за участі 9 організацій з 7 європейських країн  реалізується проект CORONA. Проект CORONA складається з двох частин: CORONA I (2011-2014) “Створення регіонального центру компетенції  технологій ВВЕР і застосування ядерних технологій” та CORONA II ” Підвищення можливостей навчання  технологіям ВВЕР шляхом створення навчальної академії ВВЕР “.

Снимок

Проект спрямований на впродовження європейського співробітництва для збереження та подальшого розвитку знань в ядерній галузі шляхом вдосконалення вищої освіти і професійної підготовки. Ця мета буде реалізована за допомогою створення мереж між університетами, науково-дослідними організаціями, регулюючими органами, промисловими підприємствами та іншими організаціями, які беруть участь в застосуванні ядерної науки та ядерної безпеки.

Цілями проекту  проекту CORONA I було створення спеціальної структури призначеної для підготовки і підвищення кваліфікації персоналу для обслуговування атомних електростанцій з технологією Водо-Водяних Енергетичних Реакторів (ВВЕР), які є  одним з варіантів атомних електростанцій, використовуваних в ЄС. Такий підхід повинен уніфікувати існуючі схеми навчання, пов’язані з технологіями ВВЕР, у відповідності зі стандартами МАГАТЕ та загальноприйнятими критеріями, визнаними в ЄС. Проект спрямований на розробку навчальних програм для професіоналів ядерних реакторів ВВЕР, субпідрядників, студентів і для неядерних фахівців, що працюють в області підтримки ядерних застосувань , таких як інженери цивільного будівництва, працівники фізичного захисту, державні службовці, вчителі шкіл, журналісти. Компетенції з культури безпеки включені в якості складової частини всіх програм підготовки, так як вони вимагають постійної уваги, так як це має життєво важливе значення для сприйняття використання ядерної енергії з боку громадськості та для забезпечення безпечної роботи ядерних установок.

Структура підготовки і підвищення кваліфікації персоналу буде реалізована в трьох основних напрямах:

1) Створення схеми підготовки фахівців ВВЕР,що працюють з ядерними матеріалами, «неядерних» фахівців і субпідрядників, які беруть участь в ядерному секторі, студентів;

2) Створення системи управління знаннями, пов’язаних з ВВЕР, які будуть накопичувати інформацію проектних даних, досвід роботи, навчальні матеріали тощо;

3) Створення спеціалізованого регіонального навчального центру для підтримки замовників теоретичної і практичної підготовки персоналу технологіям ВВЕР, розробка навчальних матеріалів, загальних і спеціальних засобів навчання.

Проект CORONA II націлений на продовження європейського співробітництва та підтримки, збереження і подальшого розвитку знань в ядерній галузі шляхом вдосконалення вищої освіти і професійної підготовки. Основна мета проекту – розробка та впровадження віртуального навчального центру «Академія CORONA». Ця мета буде реалізована за допомогою створення мереж між університетами, науково-дослідними організаціями, регулюючими органами, промисловими підприємствами та іншими організаціями, які беруть участь в застосуванні ядерної науки та ядерної безпеки. В Академії візьмуть участь найдосвідченіші тренери,що дозволить слухачам з різних місць  отримати доступ до навчальних курсів високого рівня.

Проект CORONA І був зосереджений на розробці навчальних програм,збіру та аналізу всіх наявних навчальних курсів від партнерів, розробки  відсутніх навчальних матеріалів, а також їх експериментального впровадження для цільових навчальних груп.

Використовуючи висновки і рекомендації пілотного проекту CORONA І, буде виконаний перегляд існуючих навчальних програм та матеріалів, а також розробка нових. Основна увага проекту CORONA II  буде приділена розробці і застосуванню механізму оцінки навчальних матеріалів, курсів підготовки, а також постачальників послуг з підготовки. Консорціум виконає систематичний аналіз для подальшого поліпшення і вдосконалення навчальних планів і програм в процесі їх реалізації. На основі такого аналізу партнери вироблять перелік планів, програм і курсів профпідготовки для її поліпшення або розробки практично з нуля з метою отримання деталізованого і комплексного набору програм навчання, що охоплюють всі напрямки курсів підготовки, необхідні для навчання цільових груп.

Консорціум концентрує свої зусилля на застосуванні найдосконаліших способів організації професійної підготовки, що економлять час і витрати. Це методи дистанційного та електронного навчання, які пройдуть тестування в рамках проекту CORONA II. В інтересах користувача буде створено портал управління знаннями, розробка якого почалася в рамках проекту CORONA. Сюди додадуть нові функції і різну корисну інформацію. Портал буде узагальнювати всю інформацію про ВВЕР з сайтів в єдиній системі передачі інформації, розробляти і реалізовувати структуру семантичної павутини для досягнення обопільного визнання автентичності інформації з інших баз даних. Партнери зможуть обмінюватися матеріалами, наявними в наявності в кожному окремому навчально-тренувальному центрі.

Збалансована стратегія освіти і зусилля в області підготовки за технологією ВВЕР не можуть бути ефективними без наявності постійно діючої структури, яка забезпечує подальшу навчальну діяльність і її аналіз. Для втілення в життя ідеї сучасного навчально-тренувального центру прийшли до висновку, що такою формою може бути створення асоціації з навчання технології ВВЕР (Академія CORONA). Інтеграція в асоціацію ENEN (європейської мережі ядерної освіти) зіграє важливу роль у становленні Академії.

Одним з важливих напрямків проекту CORONA II  є впровадження європейської системи кредитів професійно-технічної освіти і підготовки (ECVET) для системи підготовки персоналу, що використовує технології ВВЕР.

Європейська система кредитів професійно-технічної освіти і підготовки (ECVET) була створена у відповідь на Рекомендації Європейського Парламенту та Європейської Ради у 2009 році (2009/C 155/02). Метою Європейської системи кредитів професійно-технічної освіти і підготовки (ECVET) є сприяння перенесенню, накопиченню та визнанню оцінених результатів навчання осіб, які мають намір здобути кваліфікацію у професійній освіті та підготовці (VET). Загальна мета цих інструментів полягає в забезпеченні гарантії, що навички та кваліфікація більш легко можуть бути визнані і краще зрозумілі в межах національних кордонів, у всіх підсистемах освіти і професійної підготовки, а також на ринку праці, незалежно від того, чи були вони здобуті в рамках формальної освіти і професійної підготовки або через інші форми навчання (наприклад, досвід роботи; волонтерство, онлайн-навчання).

 

Для отримання детальнішої інформації просимо звертатися до:

пана Любомира Піронкова, Координатора проекту

E-mail:  [email protected]

www.corona2.eu


Тематика публікації:        

Останні публікації цього розділу:

Відчуття безпеки та інструменти впливу на його поліпшення: результати апробації у трьох громадах

Впровадження принципів сталого розвитку в Україні поки на початковій стадії, але головне – це залучати громади

На Хмельниччині провели дослідження розвитку соціального підприємництва у регіоні

Молодь Ріпкинської, Городнянської та Менської громад вчились впливати на життя своїх громад

Опитування громадських організацій від Представництва ЄС в Україні

У Городнянській громаді визначали сильні сторони та можливості для розвитку