Навчання стандартам тренерської діяльності

Результат від навчання на тренінгу залежить не тільки від готовності учасників освітнього процесу сприймати матеріал, але і від майстерності, професіоналізму тренера безпосередньо при проведенні ...

Додано:
ІСКМ

DSC_0420 — копия
Навчання стандартам тренерської діяльності

Результат від навчання на тренінгу залежить не тільки від готовності учасників освітнього процесу сприймати матеріал, але і від майстерності, професіоналізму тренера безпосередньо при проведенні тренінгу. Тренерська діяльність – клопітка праця і потребує вдосконалення техніки подачі матеріалу, вміння роботи з аудиторією, адаптації до потреб та умов проведення тренінгу.  Громадський сектор динамічний, постійно поповнюється новими напрямками розвитку громадянського суспільства і бути у потоці змін професіоналом своєї справи не аби як важливо. Тому Інститут соціокультурного менеджменту (ІСКМ) вже в третє здійснив професійну підготовку тренерів за методикою ТоТ. Мова не йде про техніку викладання якоїсь суспільно-значимої тематики, мова про відточення майстерності проведення тренінгу за високими стандартами.

DSC_5482 — копия

Так, з 12 по 16 лютого 2019 року у м. Львів ІСКМ було проведено тренінг для тренерів (ТоТ) в рамках проекту «Школа громадської участі-4» за фінансової підтримки Фонду ім. Ч.С. Мотта. Навчання на ТоТ пройшли 20 учасників освітніх проектів ІСКМ. Тренерами на заході виступили представники ГО «Товариство Лева» Андрій Круп’як та Андрій Нечипорук. Тривалість тренінгу сягала п’яти днів насиченого навчання – засвоєння теоретичного матеріалу і чи не миттєва його апробація на практиці.

Пройдемось по теорії та практиці – що вивчили, дізналися, сприйняли учасники ТоТ?

DSC_0080 — копияЗрозуміли сутність навчання дорослих через стиль власного пізнання.

За методикою «Способи навчання» Д. Колба, кожен учасник переніс свої показники на спільний графік, де у результаті зображення усіх даних була отримана загальна картина найбільш властивого способу навчання аудиторії. Дана вправа допомогла учасникам зрозуміти, який саме спосіб навчання їм властивий, визначити свої сильні сторони та прогалини над якими потрібно попрацювати. Блоки тренінгу повинні проводитися з врахуванням методології навчання, але непотрібно зосереджуватися на одній методології, а варіювати задля збагачення змісту тренінгу. Зрозумівши, який спосіб навчання властивий аудиторії, можна по-різному структурувати роботу.

DSC_0105 — копияВарто звертати увагу на особливість кожної вікової категорії, на яку орієнтоване навчання. Зокрема, учасники попрацювали над принципами навчання дорослих, давали відповідь на питання «чому дорослі навчаються?».

Групова робота за різними методиками.

Учасники оволоділи багатьма методиками проведення групової роботи на тренінгу, наприклад, «робота в малих групах», «музей», «6х6х6», «літаючі плакати» та інші. Групова робота на тренінгу – діяльність, яка через практику дає учасникам можливість спільного пошуку відповідей, рішень з певного питання чи завдання.

Активізація аудиторії під час навчання на тренінгу.

DSC_0086 — копияТренінг має обов’язково включати вправи, мета яких знайомство, подолання емоційних та комунікаційних бар’єрів між  учасниками і підвищення їх активності. Такими вправами саме є  «Криголами» та «Енерджайзери». Тому тренери розповіли учасникам про важливість підтримки динаміки і активізації учасників на тренінгу з допомогою проведення різноманітних ціленаправлених криголамів між навчальними сесіями тренінгу. Ознайомившись із технікою проведення «Криголаму» та «Енерджайзеру», наступні чотири дні, об’єднавшись у групи, учасники самостійно почали проводити подібні вправи на кожній тренінговій сесії.

Атмосфера тренінгу.

Учасники здійснювали обговорення важливих питань «що впливає на атмосферу на заняттях?» та «що повинен роботи тренер у перші 20 хвилин на тренінгу», щоб показати, що він є професіоналом, у якого є знання та вміння, необхідні для проведення тренінгу, що він цінує знання, вміння та досвід учасників, серйозно до них ставиться і підготовлений до тренінгу.

DSC_5586 — копияПрактичне втілення знань, шляхом командного проведення учасниками тренінгових сесій.   

Важливим  етапом роботи на тренінгу стало проведення тренінгових занять самими учасниками. Тренери об’єднали учасників у групи та роздали їм тренерські мануали з відповідних тематик – лідерство, планування, волонтерство тощо. На час навчання на ТоТ, учасники стали тренерськими командами і спільно вчилися проводили тренінгові сесії за сценарієм тематичних мануалів. Підготовка, генеральні репетиції, виступи перед іншими учасниками тренінгу та тренерами, спільне обговорення, рефлексія та аналіз проведених сесій кожною групою індивідуально з тренерами – це саме ті етапи, на яких тримався процес вдосконалення майстерності проведення тренінгу.

Унікальним і важливим на тренінгу було ще й те, що кожен учасник отримав повноцінні сценарії тренінгів (мануалів), за якими тепер можуть проводити тренінги у своїх громадах.

Отже, тренінг проводиться для того, щоб відбулися зміни в людині. Протягом п’яти днів учасники тренінгу засвоювали важливі знання, уміння, навички, переймали досвід у тренерів, відтворювали та відточували на практиці майстерність проведення тренінгу. По завершенню навчання, кожен учасник отримав сертифікат, що засвідчували участь у Тренінгу для тренерів і готовність до тренінгової діяльності за професійними стандартами. Те, що ТоТ сприяв не тільки професійній перекваліфікації учасників, а й їх особистісному зростанню – свідчать їх відгуки про участь у тренінгу, які ми хочемо розділити з вами. ІСКМ в рамках проекту «Школа громадської участі» підготував три потоки тренерів у  2016, 2018 та 2019 роках, які охоплюють всю країну і діють локально, створюючи позитивні зміни у напрямку розвитку громад.


Тематика публікації:        

Останні публікації цього розділу:

Клуб Добродіїв шукає менторів/ок для участі в проекті підтримки підлітків

"Майбутнє конкурентоспроможності Європи" та його уроки для євроінтеграції України

Рейтинг інституційної спроможності відновлення малих і середніх громад до 150 тис. мешканців на прикладі Дніпропетровської області (пілот)

Кодимська громада розпочала розробку стратегії розвитку

Зимноводівська громада: спільний пошук рішень для розвитку

Будувати спільноту в часи війни: як партисипативний театр змінює громади в Україні