Народні байрактари, всемогутні волонтери та мільйонні збори: дослідження благодійності у період війни від Zagoriy Foundation

Zagoriy Foundation спільно з  дослідницькою агенцією «Соціоінформ» провели дослідження «Благодійність у часи війни», яке розповідає про стан благодійності та зміни в поведінці українців під час ...

Благодійність у часи війни
Народні байрактари, всемогутні волонтери та мільйонні збори: дослідження благодійності у період війни від Zagoriy Foundation

Zagoriy Foundation спільно з  дослідницькою агенцією «Соціоінформ» провели дослідження «Благодійність у часи війни», яке розповідає про стан благодійності та зміни в поведінці українців під час повномасштабної війни.

Дослідження благодійного сектору — один з напрямків роботи Zagoriy Foundation. Ми спостерігали, як активізувалося суспільство у пандемію COVID-19 та як видозмінювався благодійний сектор протягом останніх 4 років.

Ми провели кількісне дослідження у червні 2022 року, щоб дізнатися, як виглядає теперішній портрет благодійника під час повномасштабної війни. 

Очікувано, що українці помітили зріст залученості до благодійності в Україні. Але попри це, деякі результати можуть здивувати: наприклад, кількість українців, які долучилися до волонтерства або ж зміни в портреті благодійника. 

Що цікавого ми дізналися з дослідження?

  • Ставлення українців до благодійності змінилося. 84% мешканців України зазначили, що масштаби благодійності зростають, і вони помічають її стрімкий розвиток. Це стосується і довіри до благодійних інституцій: якщо раніше рівень довіри був «посередній» (оцінка 2,66 бала з можливих 5 балів у 2021 році) то зараз це — «радше високий» (3,77 з 5). 
  • Залученість українців до благодійності значно зросла. 86% мешканців України стали благодійниками впродовж останнього року. Люди бачать гостру потребу в допомозі і готові її надати. Наприклад, середній благодійний внесок у 2022 виріс у 9 разів, порівняно з минулим роком. Також зросла кількість волонтерів. Якщо у 2021 році це 5%, то зараз це третина українців.
  • Відповідно до змін в поведінці, також спостерігаємо зміни в мотивації людей. З’явилися нові чинники: почуття патріотизму, прагнення долучитися до вирішення важливих проблем, усвідомлення обов’язку перед суспільством. 

Більше фактів та даних можна побачити у повному дослідженні «Благодійність у часи війни» за посиланням.

Дані дослідження — цікава аналітична база, але що нам дають ці знання? 

«Дослідження не є ключем до вирішення усіх питань на шляху побудови культури благодійності, проте відслідковування змін дозволяє нам краще розуміти, як люди мислять, що вважають важливим підтримувати та які важливі зміни відбуваються. 

Завдяки актуальним даним ми можемо планувати, куди спрямувати свої зусилля та які зони благодійності варто пояснювати людям краще» – розповідає Любов Раїнчук, координаторка дослідження «Благодійність у часи війни».

Українська благодійність змінюється і ми спостерігаємо за цим разом. Що варто робити? Усвідомлювати свою роль у цьому процесі, продовжувати допомагати та формувати культуру благодійності в Україні разом. 


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

Команда Let`s do it Ukraine відвідала Південь в рамках проєкту з подолання наслідків повені

Гуманітарні місії на Півдні тривають: волонтери додатково роздадуть 1000 обідів “Добра кухня”

Тютюнові акцизи рятують життя — податкові преференції неприпустимі

Вишнівецька громада на Тернопільщині отримала цифровий рентген-комплекс від Програми USAID DOBRE

У Києві презентовано напрацювання проекту із залучення жителів до процесів відновлення в громадах

Громади звертаються до держави з закликом переглянути механізм фінансування соціальних послуг для дітей та сімей