Найбільше мови ворожнечі в онлайн-ЗМІ Харкова, Запоріжжя та Чернівців: дослідження ІМІ

Лише 0,77% новин в регіональних онлайн-медіа стосуються національних меншин чи етнічних груп. При цьому, майже в кожній п'ятій новині або в 19,7% публікацій про національні меншини чи етнічні групи ...

5d7220d7ad1ff-1_700x350
Найбільше мови ворожнечі в онлайн-ЗМІ Харкова, Запоріжжя та Чернівців: дослідження ІМІ

Лише 0,77% новин в регіональних онлайн-медіа стосуються національних меншин чи етнічних груп. При цьому, майже в кожній п’ятій новині або в 19,7% публікацій про національні меншини чи етнічні групи присутні ознаки мови ворожнечі. Всього ж ознаки мови ворожнечі  в новинах на різну тематику зафіксовані в 0,6%, або 47 із 7924 проаналізованих новин.

Такими є результати дослідження ГО “Інститут масової інформації”, що було проведене в 10 регіонах України у серпні цього року.*

За результатами моніторингу, найбільше про національні менщини чи етнічні групи писали онлайн-ЗМІ Чернігова (2,14% від загальної кількості публікацій), Харкова (1,54%), Львову (1,1%) та Чернівців (1,04%). При цьому найбільше випадків мови ворожнечі серед матеріалів саме про етнічні групи та національні меншини були зафіксовані в онлайн-ЗМІ Харкова (45,5% від загальної кількості публікацій про національні меншини), Тернополя (33,3%), Львову (19,2%)  і Чернівців (16,7%). Варто зауважити, що кількість публікацій про етнічні групи та національні меншини в регіональних онлайн-ЗМІ невелика, тому критичним є відсоток проявів мови ворожнечі в таких публікаціях.

Найбільше ознак мови ворожнечі загалом було в новинах онлайн-ЗМІ Харкова (1,54% від загальної кількості публікацій), Запоріжжя (1,13%) та Чернівців (1,04%). Окрім етнічної тематики, мова ворожнечі використовувалася в новинах про ООС та конфлікт на Сході України, маргінальні соціальні групи, жінок та літніх людей. Зазвичай в публікаціях використовувалася м’яка мова ворожнечі, яка не включає в себе  прямі заклики до насильства чи дискримінації етнічних чи соціальних груп.

Не використовували мову ворожнечі в аналізований період онлайн-ЗМІ Рівного, Черкас та Чернігова.

*У межах дослідження було опрацьовано 7924 новини із 50 регіональних онлайн-медіа в 10 містах України (Житомир, Запоріжжя, Львів, Рівне, Суми, Тернопіль, Черкаси, Харків, Чернівці, Чернігів). До моніторингу потрапили виключно новини з новинної стрічки інтернет-ЗМІ: статті, журналістські розслідування, аналітика, блоги, авторські колонки тощо не аналізуватися.

Методологія моніторингу включала в себе аналіз кількості новин про національні меншини та етнічні групи, ознаки мови ворожнечі в новинах про національні меншини та етнічні групи, а також прояви мови ворожнечі в іншій тематиці новин регіональних онлайн-ЗМІ.

Моніторинг проводили у таких ЗМІ:

ЖИТОМИР (Журнал Житомира, Житомир.Інфо, Житомир-онлайн, Фреш ньюз, 20 хвилин.Житомир), ЗАПОРІЖЖЯ (061.ua, Zaбор, Forpost, Ipnews, Reporter-ua.com), ЛЬВІВ (ЗІК, Захід.нет, Вголос, Варта 1, Твоє місто), РІВНЕ (Радіо трек, ОГО, Рівне 1, Рівне вечірнє, ВСЕ, РівнеМедіа), СУМИ (Данкор онлайн, 0542.ua, Сумські дебати, SumyToday, The Sumy Post), ТЕРНОПІЛЬ (0352.ua, Галас, Терен, Реально, За Збручем), ЧЕРКАСИ (Вичерпно, Центр черкаських медіа, ІнфоМіст, Прочерк, Нова Доба), ХАРКІВ (АТН,  Status Quo, Город Х, KHARKIV Today, 057.ua), ЧЕРНІВЦІ (БукІнфо, Молодий буковинець, АСС, Час, 0372.ua), ЧЕРНІГІВ (Город.CN, 0462.ua, Час Чернігівський, Події і Коментарі, ЧеЛайн).

Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО ”Інститут масової інформації” та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.

 

Джерело: ІМІ.


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Впровадження принципів сталого розвитку в Україні поки на початковій стадії, але головне – це залучати громади

На Хмельниччині провели дослідження розвитку соціального підприємництва у регіоні

Молодь Ріпкинської, Городнянської та Менської громад вчились впливати на життя своїх громад

Опитування громадських організацій від Представництва ЄС в Україні

У Городнянській громаді визначали сильні сторони та можливості для розвитку

Impact Business Accelerator 2024: як український бізнес стає рушієм соціальних змін