На Донеччині у восьми списках депутатів виявлені відхилення від гендерної квоти

Під час громадського спостереження за місцевими виборами, яке проводить Донецька обласна організація ВГО «Комітет виборців України» в рамках загальнонаціональної кампанії Громадянської мережі ОПОРА, ...

Додано:
doo.cvu

Місцеві вибори
На Донеччині у восьми списках депутатів виявлені відхилення від гендерної квоти

Під час громадського спостереження за місцевими виборами, яке проводить Донецька обласна організація ВГО «Комітет виборців України» в рамках загальнонаціональної кампанії Громадянської мережі ОПОРА, було проаналізовано списки кандидатів у депутати до міських районних рад на підконтрольній Україні території Донецької області щодо дотримання гендерної квоти. Аналіз списків кандидатів є особливо актуальним у зв’язку із юридичною колізією, що склалась довкола правових актів, які регулюють дотримання гендерної квоти у ході виборчого процесу.

Відповідно до частини 3 статті 4 Закону України «Про місцеві вибори», представництво осіб однієї статі у виборчих списках кандидатів у депутати місцевих рад у багатомандатних виборчих округах має становити не менше 30 відсотків від загальної кількості кандидатів у виборчому списку.

У пунктах 3 – 4 Роз’яснення ЦВК щодо застосування деяких положень Закону України «Про місцеві вибори» № 362 від 23 вересня визначається, що відхилення від гендерної квоти у списках кандидатів у депутати місцевих рад не може слугувати підставою для відмови у реєстрації кандидатів до місцевих рад.

Однак застосування даних положень ускладнюється у зв’язку з тим, що 30 вересня 2015 року Київський апеляційний адміністративний суд прийняв протилежні рішення  щодо двох позовів, які оскаржували пункти 3 і 4 Роз’яснення ЦВК. В одному рішенні суд підтвердив відповідні пункти Роз’яснення, а в іншому – визнав їх недійсними.

У ході спостереження в Донецькій області аналітики ДОО ВГО «Комітет виборців України» проаналізували списки кандидатів у депутати до восьми міських рад у містах обласного значення (Краматорськ, Маріуполь, Димитрове, Дружківка, Красноармійськ, Красний Лиман, Селидове, Слов’янськ) та двох районних рад (Артемівський і Олександрівський райони).

Серед 63 проаналізованих списків кандидатів у депутати міських і районних рад відхилення від гендерної квоти були виявлені у 8 списках. Порушення гендерної квоти зафіксовано:

1. У трьох списках від місцевих організацій політичної партії «Блок Петра Порошенка «Солідарність»:

–  до Краматорської міської ради (частка жінок у списку – 27,9%);

–  до Слов’янської міської ради (частка жінок у списку – 16%);

– до Артемівської районної ради (жінки у списку відсутні);

2. У списку від місцевої організації Партії пенсіонерів України до Краматорської міської ради (частка жінок у списку – 26,7%).

3. У списку від місцевої організації Радикальної партії Олега Ляшка до Красноармійської місцевої ради (частка жінок у списку – 16,7%).

4. У списку від місцевої організації Партії Сергія Тігіпка «Сильна Україна» до Димитрівської міської ради (частка чоловіків у списку – 12%).

5. У двох списках від місцевої організації політичної партії «Наш край»:

–  до Димитрівської міської ради (частка жінок у списку – 29,4%);

–  до Слов’янської міської ради (частка жінок у списку – 24,3%).

Також варто зауважити, що жінки є першим номером у приблизно 27% списків кандидатів у депутати до місцевих рад.

У ході спостереження за реєстрацією кандидатів до місцевих рад у Донецькій області важливо звернути увагу на рішення відповідних територіальних виборчих комісій щодо реєстрації кандидатів із восьми зазначених списків, в яких були виявлені відхилення від гендерної квоти.

Довідково: Громадське спостереження за місцевими виборами на підконтрольній Україні території Донецької області здійснює Донецька обласна організація ВГО «Комітет виборців України» в рамках загальнонаціональної кампанії Громадянської мережі ОПОРА.

Громадянська мережа ОПОРА провадить громадське спостереження за місцевими виборами в Україні, які відбудуться 25 жовтня 2015 року. Громадське спостереження ОПОРИ – це сфера діяльності мережі, спрямована на об’єктивну оцінку процесу підготовки та проведення виборів, а також на запобігання порушенням виборчого законодавства через ефективно організований громадський контроль. Починаючи з 5 вересня, у всіх регіонах України працюють 144 довготермінові спостерігачі, до яких приєднаються понад 3000 короткотермінових спостерігачів у день голосування.


Тематика публікації:        

Останні публікації цього розділу:

Новий безоплатний курс про терапевтичне письмо від Ірени Карпи

В американському університеті презентували виставку з історії «Щедрика»

Клуб Добродіїв шукає менторів/ок для участі в проекті підтримки підлітків

"Майбутнє конкурентоспроможності Європи" та його уроки для євроінтеграції України

Рейтинг інституційної спроможності відновлення малих і середніх громад до 150 тис. мешканців на прикладі Дніпропетровської області (пілот)

Кодимська громада розпочала розробку стратегії розвитку