На Чернігівщині запрацюють нові Шкільні служби порозуміння

Як тільки розпочались зимові канікули, стартували чергові навчальні курси з медіації для учнів шкіл Чернігівської області.Цього разу до участі у проекті «Безпечна школа» доєднались Чернігівський ...

Додано:
Viktor Tarasov

School_21-24.12.19_1
На Чернігівщині запрацюють нові Шкільні служби порозуміння

Як тільки розпочались зимові канікули, стартували чергові навчальні курси з медіації для учнів шкіл Чернігівської області.

Цього разу до участі у проекті «Безпечна школа» доєднались Чернігівський колегіум №11 та Чернігівська спеціалізована загальноосвітня школа № 2.

За тиждень до тренінгу «Базові навички медіатора Шкільної служби порозуміння»,  для учнів 8-10 класів навчальних закладів відбулись презентації щодо впровадження відновних підходів задля вирішення конфліктів в шкільному середовищі. Було відібрано учасників навчання, які не тільки виявили бажання взяти участь у навчанні, але й користуються авторитетом серед своїх однолітків у школі.

Відновні практики мають потужний соціально-педагогічний потенціал. Останнім часом їх впроваджують в навчальних закладах задля формування у дітей навичок вирішення конфліктів мирних шляхом, зниження конфліктності, профілактики правопорушень, підліткової злочинності, насильства і агресії.

Так, у школах в рамках відновного підходу доречно застосовувати практики медіації та коло.

 

School_21-24.12.19_6

 

Завдяки моделі залученого навчання, з постійним обговоренням, творчими завданнями, роботою в групах та креативною подачою інформації, всі учасники тренінгу «Базові навички медіатора Шкільної служби порозуміння» проявляли уважність та неабияку активність під час всіх 4-х днів навчання.   

Крім, отримання знань та оволодіння навичок з медіації, учні та соціальні педагоги відібраних шкіл розвивали власні комунікативні навички, які необхідні медіаторам, ділилися один з одним досвідом розв’язання різних конфліктних ситуацій, які виникають у школі та за її межами, спільно обговорювали подібні ситуації, напрацьовували рекомендації щодо поведінки та реагування під час конфлікту.

Нагадаємо, що метою тренінгового курсу «Базові навички медіатора Шкільної служби порозуміння» є підготовка учнів-волонтерів, які будуть займатись вирішенням конфліктів серед своїх однолітків на базі створеної служби порозуміння у школі.

Шкільна служба порозуміння – це команда підготовлених старшокласників-посередників (медіаторів), які під керівництвом соціального педагога чи психолога, допомагають своїм одноліткам розв’язувати конфлікти мирним шляхом і працюють над формуванням безпечного середовища в навчальному закладі. Для досягнення цієї мети медіатори застосовують відновні практики – медіацію однолітків, медіацію конфліктних ситуацій, коло прийняття рішень, сімейні групові наради, тренінгові вправи з формування навичок вирішення конфліктів тощо.

За словами тренерки та керівниці програм Чернігівського громадського комітету захисту прав людини Катерини Данькової, під час навчання в якості тренерів також залучаються вже підготовлені учні-медіатори з шкіл, де вже створені та функціонують служби порозуміння. Це допомагає ділитись досвідом, успіхами та труднощами між учасниками та створити сприятливу атмосферу тренінгу.

 

School_21-24.12.19_5

 

Традиційно, по завершенні навчання всі учасники тренінгів «Базові навички медіатора Шкільної служби порозуміння» отримали сертифікати.

Проект реалізується Чернігівським громадським комітетом захисту прав людини за підтримки Канадського фонду підтримки місцевих ініціатив.


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

Новий безоплатний курс про терапевтичне письмо від Ірени Карпи

В американському університеті презентували виставку з історії «Щедрика»

Клуб Добродіїв шукає менторів/ок для участі в проекті підтримки підлітків

"Майбутнє конкурентоспроможності Європи" та його уроки для євроінтеграції України

Рейтинг інституційної спроможності відновлення малих і середніх громад до 150 тис. мешканців на прикладі Дніпропетровської області (пілот)

Кодимська громада розпочала розробку стратегії розвитку