Мистецькі експонати виставки “Лютий: грані незламності”

Виставка "Лютий: грані незламності" представляє чимало речей, які стосуються широкомасштабної російсько-української війни та стали експонатами й історичними свідченнями для майбутніх поколінь.Окремі ...

_u2a3180
Мистецькі експонати виставки “Лютий: грані незламності”

Виставка “Лютий: грані незламності” представляє чимало речей, які стосуються широкомасштабної російсько-української війни та стали експонатами й історичними свідченнями для майбутніх поколінь.
Окремі з них перетворилися на основу мистецьких творів, що втілили й передали емоції, переживання та роздуми нашого часу. 

Хто є авторами мистецьких експозицій виставки та як художники працювали з експонатами, розповідаємо далі.

Щити

До експозиції, присвяченої подіям Революції Гідності, ми проходимо крізь умовні ворота з двох щитів, кожен з яких символізує ворога. Один беркутівський – із часів Євромайдану, коли вплив та істинні наміри росії були прихованими, другий – росгвардійський, коли хворі уявлення рашистів про захоплення Києва та підкорення України стали очевидними для всього світу.

25 лютого 2022 року неподалік міста Ірпінь оборонці столиці успішно “демілітаризували” колону спецпризначенців росгвардії. Один із щитів музеєфікували і тепер він став промовистим свідченням намірів рашистів. Із цими щитами каральні підрозділи росгвардії планували пильнувати “правопорядок” в захопленому Києві. 

Щити розписали художник-мураліст Андрій Пальваль та Олександр Ком’яхов, художник Музею Майдану. Побачити відеофрагмент як Олександр працював над зображенням щита можна на музейній сторінці в соцмережах. 

Олександр Ком’яхов: “На росгвардійському щиті я намалював наш наступ – те, чого ми всі чекаємо. Цей експонат для мене є певною мірою продовженням майданівської традиції – народної творчості, коли протестувальники розписували свої каски, дерев’яні щити й намагалися зобразити якісь символічні для себе речі. Для зображення я використовував різні світлини наших військових, тому тут вийшов їхній збірний образ”.

На беркутівському щиті Андрій Пальваль зобразив барикади Майдану та протестувальників.

Андрій Пальваль:  “Восени я працював над проєктом про Бахмут, і, коли серед трофеїв побачив щит росгвардії рф, саме тематика Вогнехреща з Майдану попросилася на щит. Цей образ я зробив іще в 2018-му, багато разів його тиражував, але хотілося предметності, такого собі карбування на артефактах… і це сталося у 2022 році. Карбування моменту нашої історії, після якого все буде геть інакше”.

Своїми творами митці реагують на події тут і зараз, водночас зберігаючи їх для історії. 

“Мистецтво теж говорить про війну, документуючи емоції та деталі, які ми проживаємо нині. Тож усе це, що створюється сьогодні, можливо, згодиться потім для великих творів – книжок, графічних романів, живопису, скульптури. У цих роботах-нотатках закарбуються наші переживання та біль. Адже для осмислення всього нам потрібен буде час”, – каже Олександр Ком’яхов.

“Свобода є головним діамантом нашого буття. І наразі ми, українці, – головні імпортери свободи у світі, тож  нам треба розказувати про цей найцінніший досвід боротьби, в тому числі й через такі виставки”, – переконаний Андрій Пальваль. 

 

Про мистецьку роботу “Світло нашої перемоги” читайте невдовзі тут та на фейсбук-сторінці Галереї протестного мистецтва Музею Майдану. 

 

Джерело: Національний музей Революції Гідності.


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Архітектура з турботою: житловий комплекс, який за підтримки ЄС збудують для ВПО в Житомирі, матиме надсучасне укриття

Триває набір до Молодіжного клубу ANTS

Запрошення стати учасником Мережі партнерів ANTS

Незламність пришвидшує перемогу: в Тернополі відбувся всеукраїнський форум громадянського суспільства

«Безпека кожного українця – понад усе!»: Відновлення приміщення Солоницівської пожежної охорони

Як військові дії впливають на захист прав людини?