Московський патріархат — найбільший замовник джинси в інтернет-виданнях у липні

Головними замовниками політичної джинси в інтернет-виданнях у липні цього року стала Російська православна церква (РПЦ) та Українська православна церква Московського патріархату (УПЦ МП). Такими є ...

московський патріархат
Московський патріархат — найбільший замовник джинси в інтернет-виданнях у липні

Головними замовниками політичної джинси в інтернет-виданнях у липні цього року стала Російська православна церква (РПЦ) та Українська православна церква Московського патріархату (УПЦ МП). Такими є дані моніторингу Інституту масової інформації.

Майже половина матеріалів з ознаками політичного замовлення було розміщено на користь РПЦ та УПЦ МП, по 17% — на користь Партії розвитку (ребрендинг однієї з групи у Партії регіонів) та Комуністичної партії. Загалом в інтернет-ЗМІ у липні 78% джинси було саме політичного характеру.

Найбільше публікацій з ознаками замовлення серед видань, що підпадають під моніторинг, розмістив УНІАН — 20, причому 12 з них були присвячені Московському патріархату. Головними ньюзмейкерами в цих новинах виступали Патріарх РПЦ Кирило та голова Синодального інформаційного відділу РПЦ Володимир Легойда.

Наприклад, новина на УНІАНі: «Патриарх Кирилл молится о том, чтобы в Украине никто не подвергался дискриминации по религиозному признаку», де Кирило наголошує, що в Україні триває «междоусобная брань» і молиться, щоб українців не дискримінували через політичний вибір. В загальний архів новин на УНІАНі потрапила також розшифровка проповіді Патріарха РПЦ Кирила, де він роз’яснює поняття «Святая Русь» і т.п. У цих публікаціях наголошується також на “канонічності” Російської православної церкви в Україні.

Експертка ІМІ Олена Голуб вважає, що таке різке збільшення публікацій з ознаками замовлення від Української православної церкви Московського патріархату можна пояснити також наближенням виборів митрополита УПЦ МП: «Нами зафіксовані матеріали на користь єпископа Обухівского Іона, а також інтерв’ю з єпископом Бориспільським та Броварським Антонієм. Тож вибори церковні, а методи в них використовуються світські — джинса. Варто зазначити, що раніше в загальну стрічку новин УНІАНу новини з «УНІАН Релігія» не потрапляли».

Інститут масової інформації звертається до УНІАНу та інших ЗМІ із закликом маркувати проплачені публікації відповідним чином — словами «реклама» або «на правах реклами».

Проект з моніторингу джинси та неналежного маркування проводить Інститут масової інформації у шести загальнонаціональних друкованих виданнях («Комсомольская правда в Украине», «Факты», «Корреспондент», «Газета по-українськи», «Сегодня» і «Український тиждень» ) та чотирьох інтернет – виданнях (Лига.net, Обозреватель, УНІАН і LB.ua).

Джерело : ІМІ


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Стратегічне планування громади: від людини до сталого розвитку

Бюджет для громад: на Харківщині обговорили підготовку до 2026 року

Від ідей до сценаріїв: практичне застосування AI у навчанні та медіа

МГО “Дитина з майбутнім” представила європейським ГО гайд на випадок російського вторгнення

ХОБФ "Об'єднання" проаналізував державні закупівлі на Херсонщині за жовтень 2025 року

Чому проєктний менеджмент не працює у малих громадах: результати інтерв’ю з 30 учасниками Школи активістів