«Морально-етичні аспекти журналістики під час війни»: дискусія у Медіацентрі Україна

В Медіацентрі Україна 4 серпня відбулась дискусія на тему «Морально-етичні аспекти журналістики під час війни». В ході заходу учасники обговорили те, як журналістам варто висвітлювати події під час  ...

Додано:
MediaCenter

2022-08-04 17.01.31
«Морально-етичні аспекти журналістики під час війни»: дискусія у Медіацентрі Україна

В Медіацентрі Україна 4 серпня відбулась дискусія на тему «Морально-етичні аспекти журналістики під час війни». В ході заходу учасники обговорили те, як журналістам варто висвітлювати події під час  війни, перевіряти джерела, та якими правилами послуговуватись у вирішенні етичних питань. Партнером заходу став Institute for War&Peace Reporting IWPR project Ukraine Voices.  

Пропонуємо найцікавіші цитати учасників дискусії:

Світлана Жаб’юк, шеф-редакторка медіахабу «Твоє місто» про важливість роботи медіа під час війни: 

«Якщо військовий опиняється на передовій, і у нього є каска, бронежилет і зброя, то він почуває себе впевнено. Якщо в країні війна, а твоє медіа має виписану місію, стандарти і цінності, то ти відчуваєш себе впевнено. Чи це означає, що ти не робитимеш помилок? Ні, не означає. Але ти можеш бути щирим і відвертим зі своєю аудиторією».

Ольга Гужва, програмна менеджерка проєкту Ukraine Voices IWPR про те, чому важливо називати ворога справжнім іменем: 

«Дуже важливо називати росіян — росіянами, а російську федерацію —  російською федерацією, бо це доказова база. Сьогодні журналісти —  це свідки злочинів, і ці злочини підлягають документуванню. Іноземна спільнота також повинна розуміти, про що і як ми говоримо. Тому використання професійної мови, максимально емоційно не забарвленої — це важливо».

Зоя Красовська, аналітикиня Львівського медіафоруму про важливість чітких формулювань:

«Велика небезпека у тому, що часто новини сприймають лише по заголовку. Далі заголовка не дочитують. І від того, що вказано в заголовку залежить те, що людина розуміє про ситуацію. Якщо заголовок не відповідає змісту самого повідомлення, яке під ним викладено, то ми (медіа — ред.) вводимо в оману свою аудиторію, тобто фактично просто обманюємо читачів та читачок».

Олег Панюта, телеведучий про поєднання позицій громадянина та журналіста: 

«Насправді це дуже складно з одного боку, з іншого боку дуже легко. Якщо ти, як інструмент,  як засіб донесення інформації, ти не повинен дбати про свої громадянські почуття в той момент, коли ти доносиш інформацію, коли ти в форматі новин. Коли ти в форматі авторського проєкту, тоді я вважаю, що я можу собі дозволити і дозволяю висловлюватися не так, як я б не зміг собі дозволити, або ілюструвати ту чи іншу інформаційну подію. Я для для себе  таким чином ці речі відокремлюю».


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Інклюзивне відновлення та відбудова: конференція та рекомендації від експертів

В Україні запустили безкоштовні онлайн-курси англійської для працівників ДСНС

Українські благодійники отримали високу оцінку від моніторингової місії Americares

Перспективи міжнародної STEM-стандартизації закладів освіти України у 2024 році

Відкриваємо шлях до майбутнього за допомогою "НАВІГАТОРА МАЙБУТНЬОГО"

Що думаєте про тему деінституціалізації?