Медіаграмотність — це свобода: в Україні запустили комунікаційну кампанію з протидії дезінформації

В Україні розпочалась комунікаційна кампанія “Медіаграмотність – це свобода”, ініційована ГО «Детектор Медіа» і Spinus Agency у співпраці із ЮНЕСКО, яка має на меті посилити навички громадян у ...

Додано:
Tania Kyrylenko

Медіаграмотність горизонтальна
Медіаграмотність — це свобода: в Україні запустили комунікаційну кампанію з протидії дезінформації

В Україні розпочалась комунікаційна кампанія “Медіаграмотність – це свобода”, ініційована ГО «Детектор Медіа» і Spinus Agency у співпраці із ЮНЕСКО, яка має на меті посилити навички громадян у розпізнаванні та протидії дезінформації.

Медіа- та інформаційна грамотність належать до базових правил безпеки, як-от переходити на зелене світло, мити руки перед їжею чи одягати шапку, коли холодно. Проте і про них необхідно систематично нагадувати, аби допомогти сформувати звичку.

Проведене ГО “Детектор Медіа кількісне дослідження “Індекс медіаграмотності українців”, яке визначає рівень усвідомленого сприйняття й критичного ставлення українців до інформації, а також їхню здатність користуватися медіа, оприлюднене на початку 2024 року, показало, що кількість українців із високим рівнем медіа- та інформаційної грамотності зменшилася за другий рік війни.

«У рамках кампанії для нас важливо нагадати українцям принаймні відписатися від анонімних каналів, за якими не стоять відомі новинні бренди або державні установи. Будь-що анонімне створено для того, щоб маніпулювати свідомістю, тож немає жодної причини читати це. Слід завжди перевіряти, що про той чи інший факт написали солідні медіа, наприклад, Суспільне мовлення. Якщо в серйозних медіа такого немає, то напевне це дезінформація. Нічого суперважливого медіа не пропустять. У нашої команди ще багато роботи щодо медіа- та інформаційної грамотності», зазначив програмний директор ГО «Детектор медіа» Вадим Міський.

Аудиторії представлені соціальні ролики. В одному з них медіа- та інформаційна грамотність розкриваються через яскраву та наочну аналогію, де привабливий фаст-фуд – це ненадійні джерела з фейками, а корисна їжа – це перевірена інформація. Інший допомагає українцям аналізувати та перевіряти інформацію, непомітно вплітаючи медіаграмотність в один ланцюжок з простими правилами, які покращують якість життя – одягай шапку, коли холодно, переходь на зелене світло, мий руки перед їжею, читай новини в перевірених джерелах.    

Невдовзі ГО «Детектор медіа» планує нове дослідження індексу медіаграмотності українців. Тож ініціатори сподіваються, що кампанія сприятиме розвитку вміння свідомо сприймати й критично тлумачити інформацію, а також користуватися розмаїттям медіа. Люди, які цінують свободу, мають бути медійно та інформаційно грамотними, щоб захищатися від маніпуляцій. Сьогодні – це питання виживання для нас, як спільноти. Бо в суспільство, яке ворог переміг ментально, можна навіть вже не стріляти.

Постери медіаграмотність 5

Проєкт «Підсилення медіа та інформаційної грамотності в Україні» розроблено та реалізовано ГО «Детектор Медіа» і Spinus Agency у співпраці із ЮНЕСКО та за підтримки Японії. Проєкт є частиною ширших зусиль ЮНЕСКО щодо підтримки безпеки журналістів і свободи слова в Україні.


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Підтримаємо громади у створенні реалістичних і життєздатних планів відновлення

Відбулася презентація результатів проєкту ЄС у Пирятинській громаді

Чому, як, коли, на підставі чого готувати стратегію розвитку?

Крим та права людини: як змусити Росію виконати рішення ЄСПЛ

Презентовано посібник із протидії дезінформації в соціальних медіа на основі воєнного досвіду

Допомога має бути доступною для всіх