Кращі практики в українські громади

Головне призначення знань — організовувати і регулювати практичну діяльність. Знання підіймають діяльність на вищий рівень усвідомленості, підвищують упевненість людини в правильності її виконання. ...

Додано:
ІСКМ

page-300x300
Кращі практики в українські громади

Головне призначення знань — організовувати і регулювати практичну діяльність. Знання підіймають діяльність на вищий рівень усвідомленості, підвищують упевненість людини в правильності її виконання. Виконання діяльності неможливе без знань. Знання, апробовані  досвідом – саме те, що Інститут соціокультурного менеджменту передає учасникам проекту «Школа громадської участі – 3».

З 16 по 18 червня 2016 року у м. Львів-Брюховичі відбувся тренінг «Кращі українські та польські практики розвитку громад» в рамках другого етапу навчання для учасників проекту «Школа громадської участі – 3»,  який проводився Інститутом соціокультурного менеджменту за фінансової підтримки Фонду ім. Ч. С. Мотта. Це був не просто тренінг, – це був триденний навчальний марафон з глибинним  засвоєнням теоретичного і практичного матеріалу від українських та польських тренерів громадського сектору.20160616_165354

У тренінгу взяло участь 40 громадських активістів з Польщі та 14 областей України (Чернівецька, Кіровоградська, Донецька, Сумська, Миколаївська, Харківська, Дніпропетровська, Полтавська, Київська, Хмельницька, Львівська, Івано-Франківська, Чернігівська, Вінницька області). Цього разу тренінг пройшов для двох груп одночасно, де групи між собою були змішані задля знайомства всіх учасників між собою.

DSC_0387 (1)Отже, на тренінгу учасники мали унікальну можливість познайомитися та перейняти зарубіжний досвід розвитку громади. Інститутом соціокультурного менеджменту були запрошені польські тренери для проведення тренінгових сесій «Польський досвід розвитку громад» – Збігнев Мірунськи (громадська організація «Центр активності локальної») та Анна Міодинська (Малопольський інститут культури в Кракові). Польські тренери надали учасникам корисну інформацію щодо роботи з громадою. Представляли рівень взаємодії громади та влади в Польщі за допомогою цікавого інструменту «Сходи участі», розповіли  як бути активним учасником у процесі прийняття важливих рішень, за рахунок проведення конструктивних консультацій, внесення поправок та пропозицій у рішення, яке затверджує самоуправління.20160617_133045 Акцентували увагу на важливості  взаємодії таких закладів як – Будинки культури та бібліотеки, які є двома освітніми утвореннями. Наводили приклади вдалих громадських ініціатив, підґрунтям яких було проведення опитування серед громадян щодо визначення їх реальних потреб, які можна реалізувати в межах даної ініціативи. Також учасники, об’єднавшись у групи визначали ресурси громади, створювали план співробітництва громади з владою, громадськими організаціями.

20160617_111731В рамках проекту «Школа громадської участі – 3» у лютому 2016 року було проведено «Тренінг для тренерів» (ТОТ) для випускників попередніх Шкіл. На даному заході учасники ТОТ отримали необхідні методи, методики, технології проведення тренінгів, у цілому оволоділи тренерською майстерністю та отримали сертифікати, що підтверджують їх підготовку до проведення власних тренінгів.

Відповідно, для проведення тренінгових сесій «Кращі українські практики розвитку громад» були залучені  п’ять випускників «Школи громадської участі», сертифіковані тренери громадського сектору – Олена Кваша, Леонід Жовтило, Микола Толстік, Віталій Моргун та Іларіон Власенко. Кожна тренінгові сесія була побудована на власному досвіді громадської діяльності тренерів. Саме даний формат сприяє кращому усвідомленню матеріалу учасниками за методом «рівний рівному», адже вони бачать, що мають такі ж можливості досягнення успіху у своїй громаді як і їх попередники.

20160616_144543(0)Олена Кваша (випускниця «Школи громадської участі-1», КОДТРК «Кіровоград», м. Кіровоград) представила учасника тренінгову сесію на тему «Основні елементи регіонального телевізійного ефіру. Практична робота в окремих телевізійних форматах». Олена розповіла учасникам як потрібно підготуватися до телевізійного ефіру, яку інформацію доцільно розповідати і її цікаво представити цільовій аудиторії. Олена зазначила, що соціальні мережі є дуже гарним майданчиком висвітлення власної громадської діяльності, адже вони дають змогу бути поміченим журналістами та зарошеним до тих чи інших ЗМІ. Надала поради як спілкуватися з редакторами: як необхідно представлятися «хто ви?», визначення чіткої та лаконічної мети розмови, підготовка короткого прес-анонсу про заплановану подію. Далі Олена запропонувала практично закріпити здобуту інформацію завдяки програванню і запису на відеокамеру телевізійних форматів – ранкове шоу та новини за участі охочих учасників. Потім відбувся аналіз запису відеозапису – що вдалося, а що – ні. Також Олена  надала корисні поради щодо того, як підготувати свій зовнішній вигляд до телевізійного ефіру – що краще одягати, мінімізувати наявність аксесуарів, мати гарну зачіску, макіяж (для жінок) та тонування (для чоловіків).

20160617_102125Микола Толстік (випускник  «Школи громадської участі-2», громадська організація «Школа життя», с. Нова Чернещина, Сахновщинський район, Харківська обл.) провів тренінгову сесію на тему «Розвиток місцевих громад, досвід ГО «Школа життя». Микола представив учасникам власний досвід порятунку маленької сільської школи від закриття. Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ступенів с. Нова Чернещина знаходився у жахливому, непридатному до навчання стані. Тому громада села на чолі з Миколою, який був на той час директором школи, вирішили всіляко врятувати школу від занепаду, а саме почали писати проекти по  збереженню та відновленню навчального закладу, які згодом отримали підтримку від спонсорів. На отримані кошти було повністю відновлено та модернізовано школу. Даний досвід зацікавив і, водночас, зворушив учасників тренінгу, які почали розпитувати Миколу як йому вдалося досягти таких успіхів. Надалі, Микола запропонував учасникам переглянути цікавий відеоролик Кена Робінсона про особливості американської освіти, потім учасники мали можливість обговорити та проаналізувати стан української системи освіти. З учасниками також було визначено головне завдання школи,і хотілося б прокоментувати Миколу Толстіка, який сказав – «Школа повинна випустити школяра готового до життя».

20160616_165334Леонід Жовтило (випускник  «Школи громадської участі-1», громадська організація «Фонд розвитку ініціативи громади», м. Мала Виска Кіровоградська обл.) провів тренінгову сесію на тему «Децентралізація – як  інструмент розвитку громади». Леонід розповів учасникам про переваги та недоліки процесу децентралізації, навів приклад створення об’єднаної територіальної громади та перебігу процесу децентралізації у м. Мала Виска Кіровоградської обл. Висвітлив позицію влади щодо проведення процесу децентралізації в Україні, представив закони України, які сприяють  та є передумовою даним перетворенням в країні. Підчас практичних вправ учасники мали можливість долучитися до дискусійного обговорення і визначити для себе важливі аспекти з теми тренінгу.

20160618_113701Віталій Моргун (випускник  «Школи громадської участі-2», Центр «Тамариск», м. Дніпропетровськ) провів тренінгову сесію на тему «Використання мультиплікації у діяльності  громадських неурядових організацій». Віталій розповів учасникам про цілі створення соціальної анімаційної продукції та програмні напрямки роботи соціальної анімації. Потім продемонстрував учасникам  анімаційні мультфільми, що були створені разом з дітьми на різні соціальні тематики, а також познайомив учасників як же створюються подібні мультики, які знаряддя та допоміжні матеріали необхідні . Після перегляду, Віталій запропонував учасникам створити свої власні мультики на відповідну соціальну тематику, об’єднавшись у групи. Клопіткий процес приніс приємні результати. По завершенню сесії відбувся перегляд напрацювань учасників у сфері соціальної анімаційної продукції.

20160618_085705Іларіон Власенко (випускник  «Школи громадської участі-2», Ініціативна група «Центр творчого розвитку», м. Павлоград, Дніпропетровська обл.) представив учасникам тему для опрацювання «Малі проекти для сталого розвитку місцевих громад». Іларіон розповів учасникам про особливості малих проектів, як вони допоможуть стати громаді на шлях розвитку. Було обговорено та зафіксовано переваги та недоліки малих проектів. Іларіон надав цікаві аргументи та приклади як залучити людей до участі в громадській ініціативі. Також було акцентовано увагу учасників на тому, що потрібно вірити у свою діяльність, бачити у ній розвиток і слідувати тому як зазначив Іларіон Власенко – «Займайтеся улюбленою справою і буде з цього результат. Будьте відверті з собою».

20160617_111750Отже, по закінченню двох тренінгових блоків «Кращі українські практики розвитку громад» та «Польський досвід розвитку громад» учасники отримали сертифікати, які підтверджують пройдене навчання з відповідної теми тренінгу. За три дні учасники отримали ґрунтовний базис знань, який допоможе їм у подальшій громадській діяльності, що спрямована на розвиток і процвітання громад України.


Тематика публікації:          

Останні публікації цього розділу:

У ліцеї на Сумщині з’явилася модернізована система вентиляції, що забезпечує комфортні умови для навчання

В Україні представили унікальний посібник для молодіжних центрів

Козелецька громада пише стратегію розвитку за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»

Планування розвитку територіальної громади

У Чорнобаївській громаді на Херсонщині буде реалізовано 4 проєкти, запропоновані мешканцями

Новий безоплатний курс про терапевтичне письмо від Ірени Карпи