Комунікація депутатів Вінницької міської ради з громадянами під час війни: найбільш «спекотні» питання літа

ГО «Центр громадської активності «Результат» у межах громадської кампанії «Атестація депутатів місцевих рад» продовжує моніторинг діяльності вінницьких депутатів, і цього разу ми перевірили, як ...

Додано:
cpa_result

377832867_346373841068202_850998067268945042_n
Комунікація депутатів Вінницької міської ради з громадянами під час війни: найбільш «спекотні» питання літа

ГО «Центр громадської активності «Результат» у межах громадської кампанії «Атестація депутатів місцевих рад» продовжує моніторинг діяльності вінницьких депутатів, і цього разу ми перевірили, як комунікують депутати з громадянами, які питання та які звернення були на порядку денному влітку 2023 року.

Традиційно депутати комунікували через соціальні мережі. Деякі обранці використовують свої facebook-сторінки для розміщення інформації щодо діяльності в статусі депутата, про депутатські прийоми, щодо проведених сесій та розглянутих питань, роботи в окрузі та, в окремих випадках, щодо благодійної діяльності тощо. Крім того, депутати Вінницької міської ради змогли організувати проведення прийому громадян. 

За результатами моніторингу за другий рік депутатської каденції (2022) експерти громадської кампанії встановили, що лише 2 депутати з 54-х не мають сторінок у соціальних мережах – Олександр Педорченко (ПП «Опозиційна платформа – За життя») та Павло Яблонський ПП «Українська стратегія Гройсмана»). Наразі ситуація залишається такою ж. 
Крім основної сторінки, 40 депутатів мають ще й інші сторінки у  facebook  або instagram, або ж і 2 сторінки у facebook та instagram одночасно. 

Найактивніше свою сторінку ведуть такі депутати: Алла Власюк (ПП «Українська стратегія Гройсмана»), Олена Верлан-Кульшенко (ПП «Європейська Солідарність»), Юлія Головчук (ПП «Слуга народу»), Дмитро Мира (ПП «Українська стратегія Гройсмана»), Олександр Мельник (ПП «Українська стратегія Гройсмана»),  Катерина Поджаренко (ПП «Українська стратегія Гройсмана»), Юлія Приймак (ПП «Українська стратегія Гройсмана») та Павло Чайковський (ПП «Європейська Солідарність»).
Значно активніше, після наданих пропозицій за підсумками попереднього моніторингу, почали вести свої сторінки у соціальних мережах та більше висвітлювати свою депутатську діяльність Світлана Ярова (ПП «Українська стратегія Гройсмана») та Вячеслав Терліковський (ПП «Українська стратегія Гройсмана»).

До прикладу, Світлана Ярова у літніх дописах опублікувала інформацію про засідання профільної комісії, сесії, прийом громадян та заходи, що були проведені за участю депутатки.

 

Вячеслав Терліковський за літо опублікував 60 інформаційних дописів, більшість з них стосується депутатської діяльності, благодійної допомоги, щотижневі прийоми громадян і т.д. Також Вячеслав Терліковський опублікував інформацію про підсумковий захід з “Атестації депутатів”.


Депутати, які раніше не публікували дописи про свою депутатську діяльність, і зараз цього так само не роблять.  До прикладу, депутатка Юлія Понайотова (ПП «Європейська Солідарність»): на її сторінці за досліджуваний період було зроблено 22 дописи, але жодного щодо її депутатської діяльності. 

Депутат Олександр Майструк (ПП «Європейська Солідарність») за літо зробив 9 дописів, зокрема й репостів. Дописи щодо депутатської діяльності відсутні. Є також один допис про благодійну/гуманітарну допомогу, в якому його відмітили. 

Натомість їхній однопартієць Павло Чайковський, навпаки, використовує сторінку, щоб публікувати дописи щодо своєї депутатської діяльності. Так, за досліджуваний період було зроблено 7 дописів, 5 з них – щодо сесії та засідання комісії та 2 – вітального змісту з державними святами. Разом з тим, зовсім відсутня інформація щодо прийому та звернень громадян.

Щоб більше зрозуміти, з якими питаннями звертались до депутатів громадяни влітку, ми сформували відповідний запит, який передбачав відповідь на наступні питання:

  1. Чи багато було звернень від жителів громади за літній період?
  2. З якими питаннями найчастіше зверталися жителі громади влітку?
  3. Яка історія звернення вам найбільше запам’яталася і чому?
  4. Що було вами ініційовано, зроблено з того, що виносилось на сесії у літній період? Чи було підтримано?
  5. Чи повідомляли ви громадськість про питання сесії та комісій, які відбулися влітку?
  6. Чи розглядалися на сесіях чи комісіях питання підготовки до зимового періоду?

Враховуючи обмеженість часу для отримання відповідей на сформований запит, зворотній зв’язок надали лише 3 депутати: Світлана Ярова (ПП «Українська стратегія Гройсмана»), Вячеслав Терліковський (ПП «Українська стратегія Гройсмана») та Михайло Ганчук (Слуга народу).

Так, Вячеслав Терліковський відповів, що літній період завжди менш насичений поточною роботою, тож порівняно з весною звернень жителів було менше. Найважливішою потребою людей похилого віку є традиційно матеріальна допомога, також багато звернень стосувалися доброустрою прибудинкової території.

“Стосовно підготовки до зимового періоду, то ці питання поки що не виносились на розгляд, оскільки в пріоритеті були початок навчального року. Я беру активну участь у роботі Міжрегіонального координаційного гуманітарного штабу, неодноразово брав участь у передачі гуманітарних вантажів до Херсонської області, інших напрямків”, – відповів депутат.

Михайло Ганчук (“Слуга народу”) наголосив, що впродовж літа-2023 відбулися дві сесії міської ради, прийом громадян відбувався у звичному режимі, більшість звернень стосувалась надання матеріальної допомоги. На власній сторінці у facebook він висвітлює інформацію про свою депутатську діяльність. 

Переглянувши сторінку Михайла Ганчука у соціальних мережах, слід сказати, що депутат надає перевагу відеоконтенту, значна кількість дописів з теми професійної його діяльності, роз’яснювально-інформаційного характеру тощо.

Світлана Ярова (ПП «Українська стратегія Гройсмана») також надала інформацію про канали комунікації, якими вона користується та надіслала фото прийому зустрічей з громадянами, які також були опубліковані на її сторінці у Facebook. Світлана повідомила, що досить часто зустрічається з громадянами поза межами приймальні, а саме в дворах.

Із успішної комунікаційної практики – створення депутаткою чату у viber для оперативної комунікації з громадянами, надсилання оголошень, можливостей тощо.

 

Рекомендації, які були сформовані активістами ГО «Центр громадської активності «Результат» за підсумками попереднього моніторингу в рамках кампанії «Атестація депутатів місцевих рад», почали застосовуватися депутатами, зокрема використання ними різних інструментів комунікації.

Докладніше про громадську кампанію «Атестація депутатів місцевих рад» за посиланням
За постійними оновленнями кампанії можна слідкувати: 
На вебплатформі Атестація депутатів місцевих рад
В соціальній мережі Facebook на сторінці «Місцеві депутати. Атестація»

Громадська кампанія «Атестація депутатів місцевих рад» спрямована на сприяння вирішенню проблеми низького рівня відкритості, прозорості та підзвітності виборцям депутатів 23 місцевих рад з 17 областей України, а також підвищення поінформованості громадян про діяльність місцевих депутатів. Проєкт «Атестація депутатів місцевих рад» реалізується Одеською обласною організацією ВГО «Комітет виборців України» разом з партнерськими організаціями з 16-ти регіонів України за підтримки Національного фонду демократії (NED, США). У 2016 році апробація методології відбулася в місцевих радах Одеської області за підтримки Міжнародного фонду «Відродження», з 2018-го року за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» відбувається розробка веб-платформи «Місцеві депутати. Атестація». 


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

У Житомирі обговорили Рік дії Закону «Про медіа»

Захоплююча подорож до внутрішнього ресурсу: підсумок майстер-класів від Центру АХАЛАР

Інклюзивне відновлення та відбудова: конференція та рекомендації від експертів

В Україні запустили онлайн-курси англійської для працівників ДСНС

Українські благодійники отримали високу оцінку від моніторингової місії Americares

Перспективи міжнародної STEM-стандартизації закладів освіти України у 2024 році