Коли мрії втілюються у реальність: як у Кропивницькому відбувся пітчинг бізнес-ідей молоді

Понад сто глядачів і глядачок стали свідками Пітчингу бізнес-ідей молоді — у затишному дворику Ліцею сфери послуг і торгівлі в Кропивницькому. Простір іскрив енергією, якої вистачило б на створення ...

IMG_9434
Коли мрії втілюються у реальність: як у Кропивницькому відбувся пітчинг бізнес-ідей молоді

Понад сто глядачів і глядачок стали свідками Пітчингу бізнес-ідей молоді — у затишному дворику Ліцею сфери послуг і торгівлі в Кропивницькому. Простір іскрив енергією, якої вистачило б на створення тисячі креативних стартапів!  Але цього разу тут презентував свої бізнес-ініціативи десять учениць, демонструючи, що сучасне професійне навчання може бути змістовною, практичною і натхненною.

Пітчинг — це презентація та захист певних ідей. У цьому випадку мова йшла про бізнесові ідеї, котрі молодь розробляла з осені минулого року, відвідуючи гурток “Фінансова грамотність” і навчаючись за програмою, що була розроблена українськими та естонськими експертками у межах проєкту, який реалізується громадською організацією «Прес-клуб реформ». Це естонсько-українська програма «Нові можливості для українських жінок та молоді», котра надає підтримку тим, хто готовий діяти вже сьогодні — попри вік, складні обставини чи брак досвіду.

У фокусі — жіноче підприємництво та молодь

Пітчинг став унікальним не лише за формою, а й за суттю. На сцену —  точніше, до власних столиків з проєктами — вийшли дівчата, котрі зважилися представити свою бізнес-ідею на широкий загал. Їхні ідеї варіювалися від мобільних нейл-сервісів і доставки домашньої їжі — до апсайклінгових брендів та фотоініціатив. Проте всі проєкти об’єднувала глибока особиста мотивація, увага до деталей і щирість у бажанні створювати корисне та красиве. «Це не просто демонстрація ідей — це демонстрація змін у підході до освіти, — говорить Вікторія Талашкевич, координаторка ГО «Прес-клуб реформ». — Протягом року дівчата не просто навчалися, як написати бізнес-план, а працювали в умовах, де їхній голос, талант і прагнення кожної були важливі».

Від майстерності до справи: як працює навчально-практичний центр

Перед початком пітчингу присутнім представили Навчально-практичний центр для закрійників та кравців, відкритий у Кропивницькому професійному ліцеї сфери послуг і торгівлі цього року. Центр було створено дякую європейським коштам – гранту, котрий отримав навчальний заклад. Це змістовний простір, де поєднуються професійне навчання, прикладні навички й перші кроки до самозайнятості, продемонстрував, як у межах освітнього процесу можна будувати підприємницьке мислення. Екскурсію простором провела заступниця директорки Ліцею – Вікторія Алєксєєвець. А його реальні результати роботи гості побачили власними очима – це був міні-показ двох колекцій моделей одягу, створеного ученицями закладу. Уніформа для кухарів, а також вечірні сукні – це було просто “вау!”. Перша колекція – у теплих смачних кольорах: зелений, жовтий, рожевий. Друга колекція – у біло-чорних тонах, вишукана і елегантна.

Ідеї, що звучать упевнено

У кожної з десяти дівчат-учасниць Пітчингу — своя історія, своє обличчя, свій стиль презентації. Але було спільне — вогонь в очах. Уявіть, наприклад, як Олександра Горулько презентувала апсайклінговий бренд, що поєднує естетику з турботою про довкілля. Її вироби з вторинної сировини — це протест проти надмірного споживання і приклад, як мистецтво може ставати відповідальним бізнесом. Інша учасниця – Вікторія Бєсєдіна — майбутня перукарка з теплотою і харизмою. Її проєкт студії краси «Наталія» не лише про зачіски, а про простір підтримки, де клієнти — не просто відвідувачі, а друзі. Ще одна учасниця – Дар’я Рябовол - створила концепцію «Фотомиті», шкільної ініціативи, що об’єднує естетику й доброчинність: фотозони, фотозйомка й благодійність на підтримку ЗСУ. Аліна Арутюнян зі «Смаком вдома» не просто хоче готувати борщ і котлети, а нести тепло справжньої домашньої кухні туди, де його не вистачає.

Кожна дівчина отримала змогу не просто виголосити презентацію, а й поспілкуватися з десятками діючих жінок-підприємиць, відповіли на їхні запитання, отримали поради — усе відбувалося у форматі «живого ярмарку» ідей. «Вони всі вже — авторки! Авторки ідей, проєктів, майбутнього. І це заслуговує на аплодисменти», — зазначила Ірина Ткаченко, представниця Агенції сталого розвитку «Хмарочос», яка модерувала пізнавально-розважальний блок заходу для всіх бажаючих учнів та учениць ліцею.

Підприємиці — не журі, а партнерки!

Оцінювали проєкти не просто за шкалою. Жінки-підприємиці, запрошені як експертки, виступали передусім у ролі менторок: підказували, ставили уточнення, радили, де знайти матеріали або як просувати послуги онлайн. Відчувалася солідарність, неформальність і відкритість до діалогу. «Це не конкурс. Це обмін. Ми з колежанками теж дізналися щось нове, відчули енергію молоді», — поділилася Анастасія Полтавчук, очільниця Центру підтримки підприємництва Кропивницької міської ради, і запросила присутніх на індивідуальні консультації до очолюваної нею установи.

Ігри, нетворкінг і радість

У рамках пітчингу на учасників чекала і мотиваційна гра від «Хмарочоса», фотозона і неформальне спілкування. Тут народжувалися нові контакти, обговорювалися варіанти стажування, можливості для мікрогрантів і навіть пропозиції співпраці. На завершення — вручення подяк і премій, але найбільша нагорода — це впевненість: твою ідею не лише почули, а й підтримали.

Освітній ефект і соціальна цінність

Цей захід — не разова подія. Він демонструє, як освіта може змінюватися через проєкти, партнерства, підприємницьке мислення і гендерно чутливий підхід. Це також важливий внесок у підтримку молоді та жінок у час війни, коли віра у власні сили — стратегічний ресурс. «Пітчинг ідей — це те, що має стати нормою в кожному навчальному закладі, — переконана Людмила Снєжко, директорка Ліцею сфери послуг і торгівлі. — Бо наші діти мають не лише отримувати знання, а й реалізовувати себе, формувати кар’єру, навіть у 16 років».

Проект втілюють громадські організації «Прес-клуб реформ» із Кропивницького та  Естонський центр гендерних досліджень із Таллінну за підтримки Естонського центру міжнародного розвитку (ESTDEV).


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

ЄБРР, Швейцарія та Prometheus вперше запускають АI-асистента – тепер українці мають підтримку у навчанні 24/7 

Чергова літня добірка вакансій у громадському секторі

В Україні запустили ініціативу, націлену на подолання сирітства та зміцнення великих прийомних родин 

39 мільйонів гривень на розвиток громад: БФ «МХП-Громаді» оголосив переможців конкурсу «Час діяти, Україно!»

Дієва місцева демократія буде в оновленому Статуті Миколаївської громади

Як зрозуміти ветерана і зберегти стосунки? Психологічні рекомендації