Інклюзія: різні можливості – рівні права

26 жовтня 2017 року на базі Херсонського державного університету відбувся Круглий стіл "Теоретичні та практичні аспекти інклюзивного навчання в США та Україні".Гостями Круглого столу стали ...

??????????
Інклюзія: різні можливості – рівні права

26 жовтня 2017 року на базі Херсонського державного університету відбувся Круглий стіл “Теоретичні та практичні аспекти інклюзивного навчання в США та Україні”.

Гостями Круглого столу стали координатори Міжнародної стипендіальної програми Americans with Disabilities Act (ADA) Anniversary Inclusive Education Fellowship Program, яка діє за підтримки Державного департаменту США з питань освіти та культури.

На початку заходу присутніх привітала проректор з міжнародних зв’язків, науково-педагогічної роботи та комунікаційних технологій ХДУ Оксана Лаврикова

Директор корекційних програм та оцінки рівня освіти Інституту інтеграції в суспільство Університету Міннесоти (США) Брайан Абері розповів присутнім про важливі кроки, помилки та досягнення за 42 роки існування інклюзивного навчання в США. 

Його колега, доктор філософії, директор Глобального навчально-методичного центру з інклюзивної освіти Рената Тиха розповіла про існуючі в США форми роботи вчителя загально-освітньої школи та вчителя-дефектолога в умовах інклюзивного навчання, індивідуальні навчальні плани для дітей з психофізичними порушеннями, наповнюваність інклюзивних класів, навчально-методичне забезпечення шкіл в цілому.

Власним враженням участі в стипендіальній програмі, спрямованій на вивчення досвіду впровадження інклюзії в США, поділилася з присутніми заступник Голови відділу міжнародних зав’язків Ірина Куцина.

Своїми досягненнями в сфері впровадження інклюзії в Херсонській області поділилися представники кафедри Корекційної освіти ХДУ. Завідувач кафедри – професор Світлана Яковлева зазначила, що понад 17 років кафедра готує спеціалістів-дефектологів для всієї області. Члени кафедри розробляють індивідуальні корекційно-розвивальні програми для дітей з порушеннями мовлення, опорно-рухового апарату, інтелекту та ін; проводять навчання для вчителів спеціальних та загальноосвітніх навчальних закладів. Про перепідготовку вчителів для роботи в умовах інклюзії розповіла й методист Херсонської академії неперервної освіти Олена Юдіна.

Колеги з Університету Міннесоти були приємно вражені результатами втілення інклюзії та досягненнями учнів з психофізичними порушеннями, що навчаються інклюзивно за індивідуальними планами в ХЗОШ №4 (Директор – Місюченко С.І., завуч з виховної роботи – Левченко С.В.).

??????????

Організатор Круглого столу – проректор з міжнародних зав’язків, науково-педагогічної роботи та комунікаційних технологій ХДУ Оксана Лаврикова так прокоментувала подію:

“Сьогодні ми маємо унікальну можливість зробити спільні  програми з нашими колегами із США по впровадженню та розвитку інклюзивної освіти в Україні. Наші науковці та студенти-дефектологи мають можливість навчатися й стажуватися за кордоном, долучатися до освітніх проектів, міжнародних програм обміну, а також грантових та стипендіальних програм, конкурсів. Все це повинно стати основою для впровадження власних наукових розробок та передового зарубіжного досвіду в сфері інклюзивної освіти, які приведуть до кардинальних позитивних змін в сучасній інклюзивній школі”.

 


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Відчуття безпеки та інструменти впливу на його поліпшення: результати апробації у трьох громадах

Впровадження принципів сталого розвитку в Україні поки на початковій стадії, але головне – це залучати громади

На Хмельниччині провели дослідження розвитку соціального підприємництва у регіоні

Молодь Ріпкинської, Городнянської та Менської громад вчились впливати на життя своїх громад

Опитування громадських організацій від Представництва ЄС в Україні

У Городнянській громаді визначали сильні сторони та можливості для розвитку