Хто допомагає кримчанам оформити послуги у ЦНАПі на КПВВ – розповідає КримSOS

У лютому буде два роки відтоді як на адмінмежі з окупованим Кримом відкрили віддалені робочі місця Центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП). Тепер кримчанам не треба їхати у сусідні селища чи ...

ava-1
Хто допомагає кримчанам оформити послуги у ЦНАПі на КПВВ – розповідає КримSOS

У лютому буде два роки відтоді як на адмінмежі з окупованим Кримом відкрили віддалені робочі місця Центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП). Тепер кримчанам не треба їхати у сусідні селища чи міста аби оформити внутрішній паспорт, закордонний паспорт чи за іншою адмінпослугою. 

Спеціалісти КримSOS вирішили познайомити читачів з працівниками ЦНАПів. Вони розповіли про особливості, складнощі та плани своєї роботи на КПВВ «Чонгар» та «Каланчак».  

«Допомагаємо створити цифровий підпис та встановити застосунок “Дія”», – Ірина Собчишена, начальниця відділу, адміністраторка у ЦНАПІ Новотроїцької селищної ради, на КПВВ «Чонгар» працює два роки   

Я надаю адміністративні послуги усім, хто звертається до нашого відділення. Робота така ж, як і в центральному офісі ЦНАПу. Єдина різниця  у спектрі послуг – в Новотроїцьку їх 306, а на КПВВ – 82. Перелік ми формуємо в залежності від потреб людей. Найчастіше звертаються за оформленням паспорта громадянина України, реєстрацією нерухомого майна, заміною водійського посвідчення, тощо.

На КПВВ «Чонгар» працюють два адміністратори. Єдина складність – це відстань. Персонал живе  у Чонгарі та Генічеську, до робочого місця приходиться їздити щодня, крім вихідних. Це й додаткові витрати. А з початком пандемії менше людей звертаються по адміністративні послуги, а утримувати, платити зарплати персоналу необхідно на постійній основі.  

Фото: Херсонська ОДА

Зараз за день у нас буває від 10 до 20 осіб, а у центральному офісі – близько 100 людей. У громадян, що звертаються до нас, бувають різні ситуації. Бувають випадки, коли ми з колегами йдемо на зустріч клієнтам та робимо додаткові запити на отримання певних документів. А натомість замість слів подяки отримувала скаргу. Чую ще слова у розмові типу «я приїхав – ви зобов’язані мені зробити».  

Та загалом люди дуже вдячні та раді роботі ЦНАПУ поряд з КПВВ. Ми й далі будемо працювати для наших громадян. У новому році будемо допомагати встановлювати на смартфоні застосунок “Дія”, генерувати ковідні сертифікати та електронні цифрові підписи та багато іншого.  

«ЦНАПи на КПВВ – спрощують життя людям», – Яна Гуріна адміністраторка відділу ЦНАПу  Чаплинської селищної ради, у філії на КПВВ «Каланчак» працює понад півтора року 

Принцип роботи з основним офісом ЦНАПу спільний. Проте на КПВВ 99 % заявників – українці з окупованого Криму.  На період оформлення паспортних документів їм часто потрібна довідка, щоб вони могли перетнути адмінмежу, повернутися додому. Саме тому менше звернень у понеділок – у цей день не працює Державна міграційна служба, де видають згадані довідки. Але і у ЦНАПі можна отримати такий документ, аби не їхати у місто в відділ ДМС. У 2021 році їх видали 267 кримчанам. 

Фото з архіву Яни

На сьогодні у ЦНАПі на КПВВ «Каланчак» надаються лише паспортні послуги. Також ми допомагаємо згенерувати ковід-сертифікат у додатку «Дія». Консультуємо й з інших питань. Наприклад, звертались щодо отримання свідоцтв про народження, шлюбу чи розлучення, отримання пенсійних послуг.    

Кожне звернення дуже індивідуальне. Навіть при оформленні паспорту бувають різні нюанси та тонкощі. Маю надію, що відгуки про нашу роботу тільки позитивні. Та точно знаю, що створення ЦНАПів на КПВВ – дуже спрощує життя мешканцям тимчасово окупованих територій.   

«Якщо буде фінансування – розширимо кількість послуг та штат», – Юлія Греул, керівниця ЦНАПу Чаплинської селищної ради

Коли не було віддаленого робочого місця ЦНАПу на адмінмежі – кримчани з КПВВ «Каланчак» їхали у  смт. Каланчак, та Чаплинка, або навіть в м.Херсон. Кількість автобусів дуже мала, автобусні перевезення здійснюються дуже рідко за часом. Тому людям доводилось брати таксі – а це додаткові витрати. А якщо не встигали усі питання вирішити за день,  то доводилось залишатись десь ночувати. Зараз цих проблем немає. Адмінпослуги кримчани отримують одразу після перетину адмінмежі: подати відповідні заяви на оформлення документів чи забрати вже виготовлені паспорти та того ж дня повернутися додому. 

Але виняток ситуація з вклеюванням фото у паспорт – на процедуру потрібно зараз три дні. Весь цей час людина без документу має чекати та не може повернутись до Криму. 

Інфографіка з результатами роботи ЦНАПів на адмінмежі з окупованим Кримом за 2021 рік

А також виникла колізія після територіальної реформи: Чаплинська селищна рада віднесена до Каховського району, а територія КПВВ «Каланчак» розташована в межах Скадовського району. Тому виникають проблеми з опрацюванням документів, на жаль, саме тому й не можемо розширити перелік послуг.   

Проте найскладніше в організації роботи ЦНАПу неподалік від пункту пропуску – його віддаленість. З Чаплинки їхати 40 км. Цю відстань наша адміністраторка щодня долає на власному транспорті. І ми не можемо збільшити кількість персоналу – не вистачає бюджету на це. Але якщо вирішимо це питання – то розширимо штат та кількість послуг. Наприклад, будемо робити реєстрацію транспортних засобів та видачу посвідчень водія.


Тематика публікації:          

Останні публікації цього розділу:

"Майбутнє конкурентоспроможності Європи" та його уроки для євроінтеграції України

Рейтинг інституційної спроможності відновлення малих і середніх громад до 150 тис. мешканців на прикладі Дніпропетровської області (пілот)

Кодимська громада розпочала розробку стратегії розвитку

Зимноводівська громада: спільний пошук рішень для розвитку

Будувати спільноту в часи війни: як партисипативний театр змінює громади в Україні

Молодіжні ради отримали компʼютерну техніку та оснащення для роботи