Географи з Берегового та Києва обговорили проблеми розвитку регіонів України
5-8 жовтня 2016 року, відбулась школа-семінар «Проблеми розвитку регіонів України». Організатором школи є ГО «Товариство дослідників України» за підтримки Київського національного університету імені ...
Додано:
ngo.tdu
5-8 жовтня 2016 року, відбулась школа-семінар «Проблеми розвитку регіонів України». Організатором школи є ГО «Товариство дослідників України» за підтримки Київського національного університету імені Тараса Шевченка та Закарпатського угорського інституту імені Ференца Ракоці ІІ (м. Берегове). Це вже дванадцята школа-семінар і вона завжди відбувається у різних містах України. Метою заходу є знайомство студентів різних вишів України та ознайомлення науковців з останніми дослідженнями.
«Ми сприйняли із зацікавленням можливість проведення такого заходу у нашому Інституті, ректорат теж став на бік цієї справи. Ми вирішили, що самі можемо чомусь навчитися і наші студенти мають подивитися, чим займаються київські студенти, дослідники, викладачі, – розповів Йосип Молнар. – Вуз знаходиться на периферії України, викладання ведеться переважно угорською мовою. Тому говорять, що він малоінтегрований в Українську освіту та науку. Така школа-семінар – це велика можливість для нашої інтеграції в українську географічну науку».
«У нас налагодились зв‘язки з угорським інститутом ім. Ф.Ракоці ІІ. Тут відбулись дві великі конференції, в яких приймали участь провідні географи Угорщини та України. Нам було дуже цікаво з ними контактувати. Берегівські викладачі-географи проходили захист в на спеціалізованій Раді у Київському Університеті, ми їх добре знали. Налагодились досить довголітня співпраця українських географів і угорських – це стажування, навчання, обмін студентами. На одній з конференцій я запропонував керівництву інституту можливість проведення школи, на якій би могли молоді науковці, студенти обмінятися досвідом, пройти навчання», – додав Анатолій Мельничук.
Цього разу у школі-семінарі взяли участь не лише географи, а й соціологи та громадські активісти. «Школа проходила у різних містах і ми часто маємо тих учасників, які були попереднього разу. Сьогодні залучені зі сторони Київського Університету 15 осіб, є предстаництво з Харкова і 10 учасників із Берегово», – додав Анатолій Мельничук. Прозвучало понад 20 доповідей, які були поділені на такі основні блоки: суспільно-географічні дослідження, територіальна ідентичність, регіональний розвиток та реформи, фізична географія та туризм.
«Коли студенти перший раз почули, що треба буде виступати українською мовою, то, звичайно, злякалися. Бо у нас викладання ведеться угорською мовою. Ми їх переконали, що коротенько можна розказати про своє дослідження, мету, методи, основні результати і підготували свої доповіді» – розповів Йосип Молнар.
«Кожного разу ми намагаємось щось додавати. Ця школа традиційна у тому плані, що були доповіді, було широке обговорення, був круглий стіл присвячений питанням децентралізації. Але вперше ця школа пов’язана з випуском журналу, де представлені тези, які висвітлені на школі.
Вперше відбувся майстер-клас, який організували і провели фахівці лабораторії «Регіональних проблем економіки та політики», вони показали студентам свої найкращі напрацювання по науковій темі. Вже дорослі дослідники з гарними результатами, показали, як на практиці працюють економ-географи «у полі»», – відзначив Анатолій Мельничук.
Майстер-клас дослідження просторових трансформацій у містах можна переглянути тут.
Традиційними також є екскурсії містом, в якому відбувається школа-семінар, та різноманітними промисловими об’єктами. У місті Берегове учасники заходу відвідали завод «Чизай».
На завершення школи-семінару у стінах Мукачівського державного університету було проведено круглий стіл, під час якого Анатолій Мельничук та голова ГО «Товариство дослідників України» Павло Остапенко, розповіли про останні новини процесу децентралізації в Україні. Коротко про перебіг децентралізації в Україні у відео:
Богдан Тишкевич – магістр першого року навчання, КНУ ім. Т.Шевченка, активний учасник ГО «Товариство дослідників України» поділився враженнями про дванадцяту школу-семінар «Проблеми розвитку регіонів України»: «Школа-семінар була особливою. Так далеко на захід держави ми ще не мандрували. Всюди відчувався місцевий колорит. Мені вдалося детальніше познайомитися з регіоном у багатьох відношеннях: з доповідей студентів, спілкування, екскурсій. Хочу також подякувати за відгуки та дискусію, щодо моєї доповіді. Сподіваюся такі події стануть початком більш тісної співпраці між науковими центрами».
Аліна Сидор - студентка першого курсу географічного факультету КНУ ім. Т.Шевченка, розповіла: «Я вперше брала участь в подібному заході. Емоції переповнюють, відверто кажучи. Багато нового й цікавого, такого, про що раніше навіть не чула. Тепла атмосфера в поєднанні з науковою діяльністю створили незабутні враження. Школа додає більше наполегливості і підштовхує до підкорення нових вершин».
Вперше побувала на школі-семінарі також і Тетяна Маханева ГО «Скайвей Україна» (м. Харків): «Ми часто приймаємо участь в різноманітних екологічних форумах. Від школи-семінару я в захваті. Дуже цікаві наукові дослідження. Дуже подобається Інститут імені Ракоці ІІ. Сама три роки проживала в Угорщині, люблю культуру і традиції цієї країни, мені було приємно сюди приїхати».
Організатори повідомили, що вже планують наступну школу-семінар.