Фонарні цифри Стратегій та Програм

Після  відслідковування логічних ланцюжків  у текстах  місцевих Програм, вирішили подивитись на обгрунтуваність показників та ефективність використання бюджетних коштів в рамках місцевих  бюджетних ...

1
Фонарні цифри Стратегій та Програм

Після  відслідковування логічних ланцюжків  у текстах  місцевих Програм, вирішили подивитись на обгрунтуваність показників та ефективність використання бюджетних коштів в рамках місцевих  бюджетних Програм.

Сьогодні на прикладі Тернопільської ОДА та Програми розвитку олімпійського руху в Тернопільській області на 2019-2022 роки. Подивимось лише на один  показник – кількості осіб, охоплених різними видами фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи. І лише на 2020 рік.

В області головними завданнями з реалізації державної політики у сфері фізичної культури і спорту є забезпечення фізичного розвитку, поліпшення стану здоров‘я населення, пропагування ведення здорового способу життя, забезпечення розвитку олімпійських, параолімпійських, дефлімпійських та неолімпійських видів спорту. Зазначається що розвиток фізичної культури і спорту характеризується стабільністю основних показників.

Проблемою визначено низький рівень охопленості населення всіма видами фізкультурно-оздоровчої роботи (6,2% від загальної кількості населення області).

При тому, що основним показником результативності досліджуваної Програми розвитку олімпійського руху в Тернопільській області на 2019-2022 роки  вказано збільшення кількості учасників спортивно- масових фізкультурних та оздоровчих заходів щорічно на 0,5%. Так, у  2019 році цей показник був- 6,0% від населення обл. З підняттям  у 2020 році  до  6,5. %,  у 2021 році – 7,0%,  у 2022 році – 7,5%.

Програма ТОР_1

Дослідження показує, що  в різних документах вказані різні дані щодо кількості осіб, охоплених різними видами фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи. При цьому, не просто різні, а алогічні.

Згідно Стратегії регіонального розвитку Тернопільської області цей показник  за 2020 рік– 6,2%.

Програми розвитку олімпійського руху в Тернопільській області на 2019-2022 роки- 6,5%.

А згідно Обласної цільової соціальної програми розвитку фізичної культури і спорту на період до 2024 року у 2020 році – 4,7%.

Програма ТОР_2

То від чого рахувати будемо розвиток?

Як при базових 6,0% в Стратегії  у 2019 році, можна було  в процесі кропіткої та бюджетоємкої роботи в рамках програми розвитку фізкультури та спорту, у 2020 вийти на результативний показник  області у 4,7%, не зрозуміло. Але те, що це не схоже на розвиток, очевидно.

Загальна сума видатків за Програмою- 270,0 тис. грн. Тобто, чи вірно ми розуміємо що з обласного бюджету Тернопільської області  в 2020 році  було витрачено 270 тис.грн. коштів платників податків на те, щоб знизити  рівень залучення громадян до фізкультури та спорту на  21,6%? При цьому звітувати про це як за досягнення. За підтримки депутатів Тернопільської обласної ради, які затвердили такий звіт без порівняння  навіть результативних показників. Не кажучи вже про оцінку досягнення цілей Стратегії регіонального розвитку, дослідження ефективності використання бюджетних коштів, що віднесено до їх компетенції. Яку вони ж самі і приймали. Голосували і про звіти про їх виконання. Де самі ж затвердили 6,2%.

За таких обставин, навряд чи можна визнати  ефективним витрачання цих 270 тис.грн.

Ці документи нас знов приводять до висновку про низький рівень компетенції, як у розробника/Головного розпорядника бюджетних коштів, так і у депутатів обласної ради, які не тільки не володіють  цифрами основних галузевих показників, а і тим, за що вони голосують в інтересах громадян.  

Тим більше, коли депутати своїм рішенням контроль за виконанням заходів та ефективним і законним використанням коштів покладають лише на постійна комісія обласної ради з питань бюджету. Ця комісія при розгляді  спортивної Програми ще на рівні проєкту мала організувати спільне засідання зі спортивною депутатською комісією та бюджетним та спортивними підрозділами ОДА.

В такому ж складі проводити ретельний розгляд звітів перед їх розглядом на сесії, уникаючи рішень  «взяти до відому». Бо депутата наділено повноваженнями не для отримання ексклюзивної інформації для особового використання, а для ефективного управління бюджетом і майном громади за допомогою цієї інформації.

Профільні ж депутатські комісії створюються для фахового розгляду профільних питань з формуванням  обгрунтованих висновків та рекомендацій іншим депутатам ради з питання прийняття/неприйняття  відповідного рішення. Це направлено на підняття якості управлінських рішень. І для убезпечення від описаних вище випадків. Детально про це в ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні. Який є базовим для депутатів місцевих рад. І норми якого варто знати. Тож,  в питаннях ефективності місцевого самоврядування знов постає питання критично низької якості депутатського корпусу. Виборцям варто краще обирати своїх представників.

Ми рекомендуємо:

1.В Стратегії регіонального розвитку відображати опис напрямку розвитку фізкультури та спорту, встановлювати фіксовані цифрові  індикатори та очікувані показники результативності. З синхронізацією їх у всіх документах.

2.При розробці обласних цільових Програм їх мету корегувати з цілями та напрямами  Стратегії регіонального розвитку та Державної Стратегії регіонального розвитку. А також з  єдиними показниками і очікуваними результатами.

3.Обласній раді при прийнятті Стратегій та Програм покладати контроль за виконанням заходів та ефективним і законним використанням коштів на профільний структурний підрозділ ОДА, який формує політику у відповідній сфері. На департамент фінансів ОДА в частині ефективності використання бюджетних коштів і на юридичний Департамент ОДА для контролю за законність їх використання. А також профільну комісію. Зобов’язавши останню детально розглядати як проєкти документів (Стратегій/Програм/Планів), так і звітів про їх виконання. З наданням фахового висновку, уникаючи  «рішення» – «взяли до відому».

4. Передбачити заходи з проведення освітніх заходів для депутатів обласної ради, службових осіб місцевого самоврядування та громадськості з питання стратегування, прогнозування, бюджетування та системи  контролю.

Більше інформації на нашому Youtube-каналі  

Та веб-сайті- www.захист.zp.ua    

Статтю   розроблено ГО «Народний Захист» в рамках проекту, який виконує  Інститут висвітлення війни та миру (IWPR) за підтримки  МЗС Королівства Норвегії.

Проєкт ГО «Народний Захист» – «Стратегічний роз-ПИЛ».

Думка та позиції, висловлені у цьому відео не обов’язково відображають позицію МЗС Королівства Норвегії та Інституту висвітлення війни та миру (IWPR).

 

 

 


Тематика публікації:          

Останні публікації цього розділу:

Відчуття безпеки та інструменти впливу на його поліпшення: результати апробації у трьох громадах

Впровадження принципів сталого розвитку в Україні поки на початковій стадії, але головне – це залучати громади

На Хмельниччині провели дослідження розвитку соціального підприємництва у регіоні

Молодь Ріпкинської, Городнянської та Менської громад вчились впливати на життя своїх громад

Опитування громадських організацій від Представництва ЄС в Україні

У Городнянській громаді визначали сильні сторони та можливості для розвитку