Дослідження думок лубенських підприємців: у Лубнах необхідно налагодити якісну роботу місцевого ЦНАПУ

13 серпня 2020 року у Лубнах відбулась експертна фокус-група «Визначення ключових проблем розвитку підприємництва і можливостей їх вирішення через повноваження місцевого самоврядування Полтавщини». ...

Додано:
esocburo

dav
Дослідження думок лубенських підприємців: у Лубнах необхідно налагодити якісну роботу місцевого ЦНАПУ

13 серпня 2020 року у Лубнах відбулась експертна фокус-група «Визначення ключових проблем розвитку підприємництва і можливостей їх вирішення через повноваження місцевого самоврядування Полтавщини». Учасниками засідання стали підприємці у сфері будівництва, зовнішньої реклами,  торгівлі, надання культурницьких послуг, представники профільних громадських організацій.

Модератором заходу  виступив керівник Аналітичного Центру «Бюро економічних та соціальних досліджень» (Полтава) Вадим Штефан, який розповів представникам бізнесу Лубенщини про потенціальні можливості органів місцевого самоврядування та їх повноваження у царині сприяння розвитку підприємництва.

«Наразі загальний показник підприємницької активності мешканців Лубен досить високий і є вищим за середньообласний рівень. Так, якщо обласний показник кількості суб’єктів господарювання на 1000 жителів по області у 2019 році становив 44 суб’єкта, то у Лубнах відповідний показник – 53 суб’єкта. Але ця цифра не дає повного розуміння, як насправді працюється бізнесу Лубнах», – зазначив на самому початку зустрічі Вадим Штефан

Далі протягом півторагодинної дискусії підприємці визначали ключові проблеми розвитку бізнесу Лубенщини та можливості їх вирішення у повноваженнях місцевої громади та обласної ради.

Серед основних проблем було зазначено: відсутність у Лубнах дієвої міської ради підприємців як комунікативного майданчика для діалогу «влада-громада-бізнес», формальний підхід як влади, так і підприємців до виконання вимог і використання можливостей Закону України «Про засади державної регуляторної політики» для поліпшення регуляторного клімату у громаді, непрозорі процедури у сфері надання дозволів на будівництво, відсутність зрозумілих «правил  гри» у сфері зовнішньої реклами, відсутність ефективної системи бюджетної підтримки підприємництва, особливо в умовах COVID-19, відсутність у громаді дієвого ЦНАПУ, місцевий професійно-технічний заклад Лубен не готує якісних фахівців, навички яких би відповідали вимогам сучасного ринку праці, тощо. В цілому, проблеми розвитку бізнесу у Лубнах, на думку респондентів такі ж самі як і в інших містах.

Учасники заходу надавали також конкретні пропозиції щодо поліпшення бізнес-клімату у громаді:

  1. Провести аналіз регуляторного середовища громади, переглянути регуляторні акти.
  2. Створити «справжній» Центр надання адміністративних послуг громади.
  3. Ввести показники результативності сприяння розвитку бізнесу, розвитку бізнес-активності у громаді до системи щорічного оцінювання та преміювання профільних місцевих чиновників.
  4. Розробити місцеву програму (міську або обласну) підтримки інноваційних проєктів бізнесу з використанням або напрацюванням нових технологій від малого і середнього бізнесу.
  5. Підвищити рівень відповідальності чиновників та контроль за трудовою дисципліною.
  6. Переглянути програми підготовки робітничих спеціальностей місцевого професійно-технічного закладу на відповідність актуальним змінам ринку праці та провести перенавчання викладачів закладу новим технологіям.

«З приходом осені однозначно погіршиться епідеміологічна ситуація, що стане ще одним викликом для бізнесу Лубенщини. Наразі варто думати, як пройти цей етап з найменшими втратами для бізнесу. Адже велика кількість підприємців у Лубнах означає, що вся  місцева громада залежна саме від того як живе і працює малий середній бізнес» – зазначив Олександр Чепур, один із активних учасників заходу.

За результатами фокус-групового дослідження аналітиками «Бюро економічних та соціальних досліджень» буде підготовлена аналітична записка та поширена серед представників бізнесу, влади і активної громадськості.

Організатор – Аналітичний Центр «Бюро економічних та соціальних досліджень» (Полтава), за підтримки CIPE (Center for International Private Enterprise).

 Захід здійснюється у рамках всеукраїнської адвокасі-кампанії по просуванню інтересів підприємництва за підтримки Центру міжнародного приватного підприємництва (СІРЕ).


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

18% українських журналістів змушують писати джинсу – дослідження ІМІ

Особливості передвиборної агітації в інтернеті

Крихкість планети: фільм «Медова земля» на DOCUSPACE

Як бізнес України рухається до досягнення Цілей сталого розвитку 2030: Підсумки SDG-марафону

У фінальному форумі проєкту “Голос жінки має силу 2020” взяли участь 10 областей

Підлітки з різних регіонів отримали поради від топів, як розвивати кар’єру в Україні