Дослідження «Благодійність у часи війни»

Zagoriy Foundation провів якісне дослідження «Благодійність у часи війни» діяльності та подальшого розвитку благодійного сектору під час війни. Повномасштабне російське вторгнення в Україну суттєво ...

«Благодійність у часи війни»
Дослідження «Благодійність у часи війни»

Zagoriy Foundation провів якісне дослідження «Благодійність у часи війни» діяльності та подальшого розвитку благодійного сектору під час війни. 

Повномасштабне російське вторгнення в Україну суттєво вплинуло на всі процеси життя, і некомерційний сектор не став винятком. Громадянське суспільство та благодійники одні з перших почали відповідати но нові виклики та пристосовуватися до сьогоднішніх реалій.

Евакуація бенефіціарів, пошук донорів, потреба в гуманітарній допомозі, нестача ресурсів — ці та інші питання виникли після 24 лютого мало не у кожної організації. І, крім цього, потреби мирного часу все ще залишаються актуальними.

Зміни потребують систематизації та детального аналізу. Це дозволить нам обрати найбільш відповідну стратегію роботи із сектором.

Тримаючи руку на пульсі української благодійності, ми у Zagoriy Foundation вирішили провести якісне дослідження сектору у період повномасштабної війни, щоб визначити та описати основні зміни та передбачити подальший розвиток.

У період із 12 по 24 травня ми провели 8 глибинних напівструктрурованих інтерв’ю за попередньо складеним гайдом, який має 5 тематичних блоків. Вибірку дослідження склали представники громадських і благодійних організацій із різних частин України.

Що цікавого ми дізналися? 5 інсайтів з дослідження:

  • Волонтерство стає менш популярним. Вже за кілька тижнів після 24 лютого організації почали помічати зменшення кількості волонтерів: люди поверталися до оплачуваної роботи, втомлювалися або ставали вже штатними співробітниками. 

  • ВПО — найвідданіші волонтери. Велика частина волонтерів були внутрішньо переміщеними особами. Респонденти дослідження відзначали, що всупереч поширеним стереотипам, саме ВПО найчастіше виявлялися найвідданішими та найбільш ініціативними волонтерами.
  • Гуманітарна допомога — пріоритет. Майже всі опитані нами організації, на додачу до статутної діяльності, займаються збором та розподіленням гуманітарної допомоги. 
  • Зменшення фінансової підтримки від донорів. Організації зазначають, що зменшилася підтримка за державними програмами фінансування, а також донори менше підтримують проєкти, які на їхню думку зараз менш актуальні та не нагальні. 
  • Конкуренція не зникає. Ми мали гіпотезу, що рівень конкуренції в секторі суттєво знизиться. Так і сталося протягом перших місяців повномасштабного вторгнення, але зараз вже хвиля активної допомоги вщухає, і в найближчому майбутньому очікується повернення до попереднього стану.

Дослідження розповідає про діяльність та спостереження сектору під час останніх трьох місяців та дає базу для подальших прогнозів. Повне дослідження читайте за посиланням.

Один висновок ми можемо зробити однозначно: некомерційний сектор зазнає змін, і він вже не стане тим, яким був 23 лютого. Окрім змін в благодійності, відбувається глобальна трансформація громадянського суспільства, що впливає на ставлення до організацій і на їхні перспективи роботи. 


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Редколегія. Офлайн: Медіацентр Україна та Unit.city організували зустріч українських медійників

У Медіацентрі Україна відбулась дискусія на тему «Волонтерство: рух до перемоги»

Самоорганізація ВПО: нові виклики

Експертна допомога громадським об'єднанням, ініціативам та активістам

Як лікують «кришталевих» людей в Україні під час війни

Асоціація благодійників України запускає новий проєкт – Національний рейтинг «Компас благодійності України»