Дорого, але в безпеці – як облаштовують сигналізацією школи Тернополя

Відпускаючи дітей у школу чи садок хочеться бути впевненими, що їхнє керівництво сумлінно дбає про них, а приміщення обладнані всіма засобами безпеки. Але яка насправді ситуація з протипожежною ...

Додано:
Marichka

220px-Ручна_кнопка
Дорого, але в безпеці – як облаштовують сигналізацією школи Тернополя

Відпускаючи дітей у школу чи садок хочеться бути впевненими, що їхнє керівництво сумлінно дбає про них, а приміщення обладнані всіма засобами безпеки. Але яка насправді ситуація з протипожежною безпекою  у навчальних закладах Тернополя? Чи існують ризики для життя та здоров’я наших дітей під час навчання у школах і садочках та скільки грошей із кишень платників податків витрачено на протипожежні системи – далі у статті.

Що було у попередні роки

Ще у 2017 році громадська організація “Центр громадського моніторингу та аналітики” почала досліджувати питання протипожежної безпеки в закладах освіти Тернополя. Переглянувши акти готовності шкіл до початку навчального року (це обов’язковий документ, що дає право директору школи чи садочка розпочати навчальний рік), команда Центр громадського контролю “ДІЙ!” в Тернополі побачила, що в більш ніж половині документів немає підпису представника ДСНС. Саме ДСНС робить висновок – готовий чи не готовий заклад до початку навчального року. Це свідчить, що 36 із 68 навчальних закладів не готові до початку року. “Надзвичайники” не підписали документ, бо у приміщеннях не встановлена система протипожежної сигналізації, не виконані правила протипожежної безпеки. 

Щоб спільно працювати над вирішенням цієї проблеми, активісти Центр громадського контролю “ДІЙ!” в Тернополі ініціювали  20 квітня 2017 року круглий стіл. Серед запрошених була і начальниця управління освіти та науки Ольга Похиляк. Вона пояснила ситуацію недостатнім фінансування шкіл. Але, як виявилося, розподіл ресурсів на школи є непропорційним. Так, за попередні 8 років найбільше з бюджету міста грошей виділено на школу №8, де до призначення в управління директором працювала Ольга Похиляк. Сама керівниця пояснила це тим, що школа найстаріша в місті, ще й розташована у двох приміщеннях. 

Скільки коштів з бюджету Тернополя витратили на протипожежну безпеку у 2019 році?

У відповіді на запит до міської ради зазначено: “до 1 вересня 2019 року, було встановлено протипожежні системи оповіщення у Тернопільській спеціалізованій загальноосвітній школі І ступеня повного дня з поглибленим вивченням іноземних мов Тернопільської міської ради Тернопільської області, Тернопільській спеціальній загальноосвітній школі Тернопільської міської ради Тернопільської області та у дошкільних закладах № 2, 8, 20. У всіх дошкільних закладах встановлено протипожежні двері”.

Загалом на встановлення системи пожежної сигналізації у  двох школах та трьох садочках витратили понад 600 тисяч гривень. Підрядниками у договорах були підприємство “Добрі діла” та Тернопільське обласне спеціалізоване ремонтно-будівельне підприємство протипожежних робіт. 

Також у відповіді на запит йдеться, що на 2020 рік заплановано встановити протипожежну систему оповіщення у початковій школі з поглибленим вивченням основ економіки, технічному ліцеї, та класичній гімназії з розрахунку 200 тис гривень на заклад.

Чи безпечні школи Тернополя?

????????????????????????????????????

За дорученням Прем’єр-міністра України, Державна служба України з надзвичайних ситуацій видала наказ про проведення позапланових перевірок шкіл та дитячих садочків щодо дотримання вимог пожежної та техногенної безпеки, ППБУ (Правила пожежної безпеки України)  та КЦЗУ (Кодекс цивільного захисту населення). 

У Тернополі за цим наказом перевірили усі школи та садочки міста. В результаті, лише Тернопільська спеціальна школа має незначний ступінь ризику, а ДЮСШ №2 середній, в усіх інших школах перевірка визначила високий ризик настання негативних наслідків від діяльності.

Для розрахунку ступеня ризику беруть до уваги вид та площу об’єкта, максимальну кількість людей, яку може вмістити приміщення, надзвичайні події, що трапилися там  протягом останніх п’яти років, кількість порушень щодо дотримання протипожежної безпеки. 

За результатами перевірки ДСНС в 5 з 38 перевірених садочків встановили рівень небезпеки як середній, усі решту садочки отримали високий рівень небезпеки.

Згідно приписів до актів перевірки навчальних закладів, лише у 3 садочків є наявна сигналізація. У решти закладів 1 пунктом припису зазначено “приміщення закладу обладнати системою пожежної сигналізації”.У попередні роки перевірки також були, пожежники надали школам та дитсадкам приписи із переліком того, що потрібно зробити, аби покращити протипожежну безпеку. Але, як показують цьогорічні перевірки, приписи не виконали.

Журналісти Центр громадського контролю “ДІЙ!” в Тернополі поцікавилися у ДСНС про те скільки часу та коштів потрібно, щоб встановити пожежні сигналізації у всіх школах міста. 

На це питання важко відповісти, оскільки обладнання об’єктів системи освіти засобами протипожежного захисту є доволі складним. Так як об’єкти в системі освіти є великими за площею, питання їх обладнання сигналізацією є затяжним, довготривалим та дороговартісним. У зв’язку з цим конкретно сказати скільки часу потрібно на обладнання закладів освіти системою протипожежного захисту неможливо, бо кожний об’єкт індивідуальний”.- пояснив Володимир Солотвінський заступник начальника Тернопільського міського відділу управління ДСНС України в Тернопільській області

Запобігти лиху простіше, ніж ліквідувати його наслідки? 

Законодавство за порушення пожежної безпеки передбачає штраф – 51 гривню. Це мізерна сума у порівнянні із витратами на виконання приписів ДСНС. Але нехтувати протипожежною безпекою все ж таки не варто.

Зі 104 індикаторів пожежної безпеки перевірки встановили, що у школах дотримуються менше половини із них. Найбільше порушень фіксують в межах  8-29 індикаторів, але слід врахувати що понад 40 індикаторів не перевіряли. У ДСНС це пояснили так: “Ми керуємося правилами пожежної безпеки в Україні а також Правилами пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України. Це основні правила які ми використовуємо при перевірці навчальних закладів. І вони набагато більші ніж 100 індикаторів. Тобто ми не можемо порівнювати одну школу з іншою: одна школа має одну поверховість, інша іншу, така сама ситуація по площі школи, кількості учнів, які в ній перебувають, по влаштуванню електрогосподарства, опалення, планування шляхів евакуації, планування зовнішнього внутрішнього водопостачання та інших протипожежних вимог до об’єкта. Тобто різні школи мають різні вимоги і тому ми не можемо їх кваліфікувати під 100 індикаторів”.

В управлінні освіти та науки Тернопільської міської ради розуміють проблему та працюють над її вирішенням, виходячи із фінансових можливостей. Як зазначила Олена Пельвецька, заступниця начальниці управління: “Оскільки ці заходи потребують великого фінансування, то спершу ми взяли заклади для дітей з особливими потребами, які працюють цілодобово – це 8-й та 2-й садочки і спеціалізована школа-інтернат, адже там діти перебувають вночі. Минулого  року ми зробили іноземну школу, бо вона має приміщення дитячого садочку. У 2020 році повнюстю зробили 10-ту школу, дошкільний заклад №16,  та спеціалізовану школу для дітей з особливими потребами”.  

Які вимоги законодавства про пожежну безпеку виконують, а які не виконують у школах та садочках Тернополя?

Центр громадського контролю “ДІЙ!” в Тернополі дослідив акти перевірок та приписи ДСНС. Загалом порушень вимог протипожежної безпеки менше у дитячих садках ніж у школах. Також і школи і садочки дотримуються правил безпеки у сфері інформування, встановленні вогнегасників, перевірці електрики та системи водопостачання. Значно гірша ситуація із технічним оснащенням, системами оповіщення, обробці дерев’яних частин горища засобами вогнезахисту.

Марічка Карабин,

журналістка Центру громадськоо контролю “ДІЙ!” в Тернополі

Центр громадського контролю «ДІЙ!» в Тернополі

Довідка: Центр громадського контролю «Дій!» – проект, який реалізовується у 5-ти містах України (Тернопіль, Вінниця, Запоріжжя, Краматорськ, Маріуполь) за фінансової підтримки чеської організації People in Need, Міністерства закордонних справ Чеської Республіки у рамках програми «Transition Promotion Program» та Посольства Королівства Нідерланди в Україні. Зміст цієї статті не обов’язково збігається з їхньою позицією.

 


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Поліцейські, освітяни і ОГС обговорили результати спільної трирічної роботи за підтримки ЄС над створенням безпечного цифрового середовища для дітей

У ліцеї на Сумщині з’явилася модернізована система вентиляції, що забезпечує комфортні умови для навчання

В Україні представили унікальний посібник для молодіжних центрів

Козелецька громада пише стратегію розвитку за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»

Планування розвитку територіальної громади

У Чорнобаївській громаді на Херсонщині буде реалізовано 4 проєкти, запропоновані мешканцями